به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۲۵
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۶۹۰۳۸
روز اهواز شب شد!

دوشنبه مدارس نوبت صبح اهواز تعطیل شد

گروه جامعه:معاون عمرانی استانداری خوزستان از تعطیلی مدارس نوبت صبح در 10 شهرستان در روز دوشنبه (20 بهمن ماه) خبر داد.
دوشنبه مدارس نوبت صبح اهواز تعطیل شد
احمدسیاحی اظهار کرد: به دلیل تداوم و شدت پدیده گرد و غبار، مدارس نوبت صبح کلیه مقاطع تحصیلی در شهرستان‌های اهواز، کارون، حمیدیه، دشت‌آزادگان، هویزه، ماهشهر، شوش، آبادان و خرمشهر تعطیل هستند.وی افزود: ادارات در روز دوشنبه تعطیل نیستند و از ساعت 7:30 آغاز به کار می‌کنند ولی زمان مراجعه ارباب رجوع به ادارات از ساعت 10 صبح خواهد بود.

گرد و غباری که از امروز اهواز را در بر گرفت آنقدر شدید است که به نظر می رسد شدت آن در سال های اخیر بی سابقه بوده و هم اکنون مردم برای تردد در این فضا با مشکل دید مواجه شده اند. وضع هوای اهواز به گونه ای است که خودروها حتی روبروی خود را مشاهده نمی کنند و مجبور به روشن کردن چراغ شده اند. خیابان های اهواز تقریبا خالی از مردم است و به خانه های خود پناه آورده اند هر چند شدت گرد و غبار باعث نفوذ گرد و غبار به داخل خانه ها هم شده است. همچنین پل های رودخانه کارون در اهواز از فاصله ۱۰۰ متری هم دیده نمی شوند. بی شک شدت گرد و غبار امروز اهواز که منشا داخلی دارد به گونه ای است که ماسک مشکل را حل نمی کند.

به گزارش مهر، مدیرکل سابق محیط زیست استان خوزستان چندی قبل گفته بود: استاندارد جهانی برای رسیدن گرد و غبار در هوا، ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است ولی ما در کارگروه استان خوزستان استانداردهای جدیدی تعریف کردیم که بر اساس آن اگر غلظت گرد و غبار به دو هزار میکروگرم بر مترمکعب برسد مقطع ابتدایی، اگر به سه هزار میکروگرم بر مترمکعب برسد تمام مراکز آموزشی و اگر به بالای سه هزار میکروگرم بر مترمکعب برسد تمام مراکز آموزشی و دستگاه های دولتی تعطیل می شود.

ماهشهر ۶۷ برابر حد مجاز

مدیركل محیط زیست خوزستان با تشریح میزان غلظت گرد و غبار شهرهای این استان اظهار کرد: میزان غلظت گرد و غبار در هوای اهواز هشت هزار و ۱۰۰ میكروگرم در مترمربع، آبادان ۴۸۶ میكروگرم در متر مربع، اندیمشک ۱۱۴، بهبهان ۲۸۶ و دزفول نیز ۱۳۷ است. احمد لاهیجان زاده افزود: میزان غلظت گرد و غبار در هوای گتوند ۵۱، شوش و شوتر ۲۶۰ میكروگرم در متر مربع و سوسنگرد دو هزار و ۳۸۱ است.

مدیركل محیط زیست خوزستان تصریح كرد: میزان غلظت گرد و غبار در هوای ماهشهر بیشتر از سایر شهرها بوده و به ۱۰ هزار میكروگرم رسیده است. غلظت گرد و غبار در هوای شهر امیدیه ۱۴۱ و در شادگان نیز ۲۷۶ میكروگرم است. اگر حد مجاز آلودگی هوای را ۱۵۰ میکروگروم در نظر بگیرم؛ آلودگی هوای اهواز به ۵۴ برابر حد مجاز و ماهشهر ۶۷ برابر حد مجاز رسیده است که نشان دهنده یک شرایط اورژانسی برای مردم این دو شهرستان است.

هاشم بالدی، مدیركل بحران استانداری خوزستان عنوان كرد: طبق پیش بینی های هواشناسی، پدیده گرد و غبار از امروز در برخی مناطق استان آغاز و تا روز چهارشنبه ادامه دارد كه میزان این پدیده در برخی از شهرها بیشتر خواهد بود. به دنبال كاهش بارندگی های سال جاری، پدیده گرد و غبار تا اواخر هفته مهمان مردم استان است.

وی با بیان اینكه منشا این گرد و غبار درون استانی است، اظهار كرد: از بعد از ظهر امروز هم در برخی از شهرهای استان شاهد بارش باران خواهیم بود كه این بارش ها نیز تا اواخر هفته ادامه دارد و در نقاط شمالی و شرقی استان بیشتر است. بالدی هشدار داد: احتمال طغیان رودخانه در این مناطق وجود دارد به همین دلیل از هم استانی ها تقاضا داریم در این خصوص نكات ایمنی را رعایت كنند و صیادان، لنج داران و صاحبان قایق ها به دلیل احتمال طوفانی شدن هوا از حضور در رودخانه ها خودداری كنند.

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری و كاهش حوادث احتمالی به علت احتمال وقوع صاعقه به كشاورزان و دامداران و دیگر افراد توصیه می كنیم از قرار گرفتن در فضای آزاد خودداری كرده و همچنین به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا افراد دارای مشكل تنفسی، ساكنان مراكز و كودكان از حضور در فضای باز بپرهیزند.

پیش بینی باران و گرد و غبار تا پایان هفته در خوزستان
معاون هواشناسی خوزستان اظهار كرد: همانطور كه پیش بینی شده بود امروز شاهد ابرناکی و بادهای قابل ملاحظه در اغلب ایستگاه های استان بوده ایم.
علیرضا غلامپور افزود: شدت بارش ها برای مناطق شمال و شرق استان قابل ملاحظه خواهد بود. بر همین اساس برای ۲۴ ساعت آینده هوای استان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش های خفیف و احتمال رعد و برق در بعضی ساعات توام با وزش باد قابل ملاحظه و در نتیجه برخواستن گرد و غبار و خاك به ویژه در نوار جنوبی و مركز استان پیش بینی می شود. طی همین مدت (تا پایان هفته) خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

توصیه محیط ریست به مردم

سازمان محیط زیست به مردم خوزستان توصیه کرده برای کاهش میزان آلودگی هوا از برخی گیاهان طبیعی در منازل خود استفاده کنند زیرا آنها می توانند تا حدودی هوای داخل منازل را پاک کنند. از سوی دیگر استنشاق هوای آلوده به ذرات گرد و غبار سبب نفوذ ذرات ریز به کیسه های هوایی ریه ها می شود و این عمل باعث اختلال در عملکرد اکسیژن رسانی ریه به بافتها به خصوص قلب می شود و این امر بی نظمی در ضربان قلب و حملات قلبی در افراد دارای بیماریهای قلبی را درپی دارد.

همچنین در دراز مدت ذارت بسیار ریز گرد و غبار وارد دستگاه خون شده و در جدار عروق رسوب کرده و شرایط را برای تصلب شرایین و تنگی عروق فراهم می کند. از دیگر عوارض گرد و غبار تشدید موارد آلرژی تنفسی در بیماران دارای زمینه است.

در همین خصوص به سالمندان توصیه می شود تا حد امکان از منزل خارج نشوید و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند همچنین اگر بیماریهای زمینه ای قلبی دارید به هیچ وجه خود را در معرض آلودگی قرار ندهید در صورت علائم تنگی نفس و احساس خفگی و تهوع و سر درد شدید فورا به مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

سالمندان در فضاهای آلوده از تنفس عمیق خودداری کنند به سالمندان، کودکان زیر هشت سال، بیماران تنفسی و زنان بار دار اکیدا توصیه می شود در موقع آلودگی از منزل خارج نشوند. همچنین افراد باید به صورت جدی از انجام فعالیتهای ورزشی خودداری کنند چون فعالیت ورزشی باعث افزایش ضربان قلب و تنگی نفس و متعاقب آن افزایش ورود هوای آلوده به ریه ها می شود ضمن اینکه در صورت ضرورت هنگام خروج از منزل از ماسک مناسبی که دهان و بینی را کامل بپوشاند استفاده شود.

معصومه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۱۹:۰۲
ما همه خوزستانیم .
اتحاد شهرها تنها راه رهایی . (289230)
محمد
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۰ ۰۴:۰۱
این گرد و غبار از مناطق کویری عراق و عربستان و شمال افریقا میاد. نه دولت ایران نه هیچ دولت دیگه هیچ کاریش نمیتونه بکنه. پدیده طبیعیه. ناشی از گرم شدن زمین. (289488)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۱۹:۲۳
سلام بلا ب نسبت فقط مردم اهواز ادمن پس ما چی؟؟؟؟ما هم تو شوشتر داریم خاک میخوریمااااا (289243)
محمود
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۱۹:۲۷
قراربودبارون بباره ولی خاک برسرمان باریددولت امیدوتدبیرخوزستانی هارادریابیدوچاره ای بیندیشید... (289246)
نویدادهمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۱۹:۴۴
فردا تعطیل اس به علت گردوغبار (289261)
matin
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۱:۱۳
لطفا یکی بگه فردا ما دانش آموزای بدبخت میریم مدرسه یانه؟ (289317)
حسین باقری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۲:۰۸
چرا مدارس اندیمشک تعطیل نشده با وجود این همه گرد و غبار
لطفا تعطیل کنید چون بابام منو نمیترسم مدرسه (289356)
دزفولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۱۹:۵۹
دزفولیا انگار آدم نیستن؟ گرد و غبار تو دزفول به حدیه که نمیشه نفس کشید. چرا بچه های ما تعطیل نشدن؟ (289267)
شهر امامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۰:۵۳
میدونی چرا مدارس دزفول تعطیل نشدن چون مسئولین دزفولی بی عرضه تشریف دارن همیشه محافظه کارن اینم یه نمونه دیگه الان که من اینو مینویسم داخل خونه هم نمیشه نفس کشید میشه فرماندار دزفول بگه کی هوا بحرانی باید اعلام بشه (289304)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۱:۵۶
خیلی خیلی.... حتی ارزش اینو ندارن داجبشون حرف بزنی.... دزفول داریم خفه میشیــــــــــــــــــم (289348)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۰:۲۴
یعنی چی دو دقیقه رفتم بیرون نفسم گرفت تو این هوای دزفول
بازم حق دزفول رو خوردن (289285)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۳:۰۴
عزیزم حق اینه که خاک بر سر مانبره
حالا ی روز دوروز تعطیل توفیقی نمی کند (289392)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۳:۰۶
از سایت مچکریم که لحظه اخبار اهواز رو به خصوص می دهد
اما کاش کاری می شد
همگی داریم به مهاجرت فکر می کنیم
من اهواز رو دوست دارم اما حیف و صد افسوس (289393)
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۰:۲۶
ىنى واقعا دزفول تو نقشه ى استان وجود نداره؟ىا مردم دزفول تنها خاک شش دارن؟ما واقعا چجورى با اىن وضع مىتونىم پامونو از تو خونه بذارىم بىرون که حالا برىم سرکار و بچه هاى معصوم مدرسه؟؟؟!!!؟چرااااااااا؟؟؟!!؟؟ (289289)
شوشتر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۰:۲۸
الان روز یکشنبه 21بهمن است من خودم معلمم نمیشه نفس کشید توی شوشتر.توی خونه هم بوی خاک میاد.لطفا اگر امکان پذیر است.روز دوشنبه را تعطیل کنید.با تشکر. (289290)
جواب به شوشتر
Canada
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۳:۰۸
معلم شریف تقویمت اشتباه امروز 19 بهمن ماه هست نه 21 بهمن ماه....چون الکی گفتی مدارس شوشتر تعطیل نمیشن (289394)
اندیمشکی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۰:۲۸
چرا مدارس اندیمشک و دزفول رو تعطیل نمیکنید.من برادرم کوچیکم از شدت گرد وغبار بیمارستانه (289291)
sara
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۰:۴۴
چرا دزفول تعطیل نیست؟؟مگه ما آدم نیستیم؟من آلرژی دارم،حالم افتضاحه،آیا فکر کردین ما خاک شش داریم؟؟؟ (289297)
سارا
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۰:۴۶
کلا دزفولیا ادم حساب نشدن گویا! دزفول تعطیل نیست درحالی که هوا مزه خاک میده!واقعا جالبه که تعطیل نکردن!! (289300)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۰:۵۰
ممنون که اطلاع دادید سایت هم عالیه (289301)
آلامتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۱:۰۷
ما که این قدر وضعمون خرابه که می گیم خوش بحال اهوازیها! لااقل تعطیل میشن تا از خونه درنیان ، ولی ما در استان ایلام با همون شرایط آب وهوایی و شاید بدتر از اون ، مجبوریم بچه ها را مدرسه بفرستیم. (289316)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۱:۴۶
دزفولو تعطیل نکردن؟ نمی ببینین چه خاکیه حتما باید صد جور مریضی بگیریم که بفهمید (289336)
یه بنده ب خدا
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۱:۴۹
اهالی محترم دزفول و اندیمشک بچه هاتونو نفرستید مدرسه خودتونم سر کار نرین زیر بار هیچی هم نرید. (289338)
دزفولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۱:۵۲
دزفول جز خوزستان نیست ها؟؟؟؟؟ اگه نیست ب ما هم بگین (289343)
mt
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۱:۵۳
پس چرا اندیمشک تعطیل نیست????مگه ما ادم نیست???? (289344)
مریم رومانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۱:۵۵
اندیمشک چرا تعطیل نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بچه های ما هوای الوده تنفس کنن که چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (289347)
شادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۲:۰۱
مگه مادزفولیا آدم نیستیم چرامابایدمریض شیم دزفول همیشه خاک توسر (289351)
چی بگم اخه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۲:۰۹
خاک بر سر بودن که شاخ و دم نداره. هشت سال توی جنگ اونجوری بودیم، بعد از جنگ هم به یه نحو دیگه (289357)
وحید
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۲:۱۱
واقعا که
نمیدنم چرا دزفول و بقیه شهرهای استان خوزستان تعطیل نشدن؟
انشاله ک مسولین دزفول و .. هم گرفتار خاک و... بشن (289361)
متين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۲:۱۱
چرا كسي از اميديه اسم نمي بره.
چه تعطيل كنن چه نكنن من نميذارم پسرم فردا مدرسه بره.
چون سلامتي اون برام مهمه. (289362)
فاطمه باقری از اندیمشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۲:۱۳
چرا مدارس تعطیل نیست در اندیمشک و دزفول (289363)
ali
Austria
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۲:۱۵
انگار جنس مردم دزفول از جنس دیگس که ما تعطیل نیستیم یعنی چی؟!!!

واقعا جای تاسف داره (289365)
فروغ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۲:۱۹
چرا دزفول با وجود این همه خاک و آلودگی تعطیل نیست؟ ما سوزش چشم و تنگی نفس داریم . آیا باید تلف بشیم ؟ لطفا رسیدگی کنید (289367)
یک اهوازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۲:۲۰
جالب اینه که تا چند سال پیش نفت خام رو از کشورهای همسایه میگرفتیم و بهشون مالچ میدادیم تا توی بیابون هاشون بپاشن حالا چی شده تو این چندساله طرفین این معامله رو کنسل کردن و جالبتر اینکه خانم ابتکار به مسئولان اولتیماتوم داده تا راه حل بدن انگار که مشکل مال همین دو سه روز پیشه. و سیعلم الذین ظلموا ای منقب ینقلبون (289368)
محسن از دزفول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۲:۲۱
ترا به خدا فردا رو تعطيل كنيد باباجون ما داريم از نفس قطي ميميريم يك نگاهي هم به دزفول بندازيد مگه ما دزفولي ها آدم نيستيم (289370)
خوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۲:۲۱
عجیب ترین رودخانه دنیا کارون است میدانید چرا ؟چون بسترش در خوزستان است و آبش در اصفهان. کارون ، مرده رود از ما بهتران را زنده رود کرده است . ما به شاهد مقصودی میبالیم که در آغوش دیگران است . اگر همه جای ایران سرای من است چرا نفت ما بر سفره همه تا کانادا میرود اما خاک ما بر کلاه سروری کسی نمینشیند . راستی که چراغی که به خانه همسایه رواست به خانه ما حرام است . (289371)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۰ ۰۰:۲۹
عزیزم بیا زاینده رود را ببین که خشکه (289433)
اندیمشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۲:۲۸
سلام تروخدا من امتحان زبان دارم فردا تعطیلش کنید (289376)
اندیمشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۲:۲۹
میدونم این نظر پخش نمیشه.
ما هم داریم ......میخوریم
اونوقت اهواز تعطیله.
چرا؟
جوب ساده هست:
1-مرکزه
2-.......
3-چون عکس گرفتن اهواز خاکه /ولی اینجا که عکس نگرفتن خاک نیست
4-بلا نسبت ما ادم نیستیم
5-....
خودتون بقیه ی گزینه ها رو پر کنید.
ههههه. (289377)
پوریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۲:۳۱
متأسفم که برای گرد و غبار هم پارتی بازی شهرها میشه. (289379)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۲:۴۱
درجه آلودگی بهبهان از شوش به نقل از این گزارش بیشتره ولی جز تعطیلیا نیست چرا؟ چون دوست دارن خاک تربت امام حسین و بخورن!!! امان از یکم عرضه!!!خدایا از تو برکت از ما حرکت!!! (289385)
محمود
United States
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۲:۴۴
انشا الله که شوش تعطیل بشود چه خاک بسیار شدید داره (289386)
مهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۳:۲۵
دوستان مشکل ما تعطیلی نیست مشکل ما گردو خبار و مسولین باید چاره ای پیدا کنن وگرنه همه مریض میشیم (289406)
ستاره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۳:۲۸
ایا دانشگاه هام تعظیلن (289407)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۳:۳۰
دیگه چقد باید خاک وارد اندیمشک بشه و هوا رو آلوده کنه که ما دانش آموزای بیچاره رو تعطیل کنید سرتون رو کردین تو لاک خودتون دور ورتون رو نمیبینید چرا اینقد فرمانداری های اندیمشک و دزفول بی عرضه باشن که محصل هاشون تو این شرایط برن سر کلاس درس بعد میگن دولت تدبیر (289408)
مريم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۳:۳۴
يكي به داد ما خوزستانيا مخصوصا اهوازيا برسه حتما به عده كثير بايد بميره تا كاري كنيد (289411)
طه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۳:۳۶
گفته شده اگه میزان گردوغبار از 3000 بگذره تمام مدارس و ادارات تعطیل میشن.الان خودشون اعلام کردن اهواز 8000 هست,پس چرا مدارس اونم فقط تایم صبح؟
کارمندها ادم نیستن؟ (289412)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۳:۵۶
چرا همه فقط استان خوزستان رو می بینن.پس کرمانشاه چی؟ (289418)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۲۳:۵۶
چه عجب نمردم گفتن شادگان تعطیل شد مدارس (289419)
علیرضا
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۰ ۰۰:۰۰
چرا نباید شوشتر تعطیل باشه (289420)
علیرضا ی معلم
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۰ ۰۰:۰۱
فقط مردم مرکز استان آدم هستن؟؟
بچه های شوشتر مریض نمی شن؟چرا مسئولین اینقدر بی عرضه هستن در شوشتر؟ (289421)
پریسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۰ ۰۲:۱۹
دوست عزیز اگه روزی که هوا الودست کسی مدریه و یا محل کارش نره
مسئولین مجبور به رسیدگی میشن (289470)
هانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۰ ۰۰:۱۲
پس اندیمشک چییی؟؟؟؟ مگه ما آدم نیستیم؟ ما هم داریم خفه میشیمااااا😠درضمن ..من امتحان زبان دارم باید تعطیل شه😡 (289426)
محمد دزفول
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۰ ۰۰:۲۱
ﻫﻮﺍ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﭘﺎﮎ ﻭ ﻟﻄﯿﻒ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺁﺩﻡ ﺩﻟﺶ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﻬﺮ ﺭﺍ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﺭﻭﯼ
ﮐﻨﺪ ﻭ ﻧﻔﺲ ﻋﻤﯿﻖ ﺑﮑﺸﺪ، ﻧﻢ ﻧﻢ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺑﻪ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺭﺩ ﻭ ﺍﺣﺴﺎﺳﺎﺗﯽ ﻣﺎﻥ ﻣﯽ
ﮐﻨﺪ ! ﻧﺴﯿﻢ ﺧﻨﮏ ﻭ ﺧﻮﺷﺂﯾﻨﺪﯼ ﻣﯽ ﻭﺯﺩ ﻭ ﺑﺎ ﻣﻮﻫﺎﯾﻤﺎﻥ ﺑﺎﺯﯼ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ! ﺑﻮﯼ
ﺳﺒﺰﻩ ﻭ ﭼﻤﻦ ﻭ ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﺍﻭﻝ ﻋﯿﺪ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺟﺎﯼ ﺷﻬﺮ ﭘﯿﭽﯿﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺟﺎﻥ ﻣﺎ
ﻃﺮﺍﻭﺕ ﻣﯽ ﺑﺨﺸﺪ !
.
.
.
.
.
ﺍﻟﮑﯽ ﻣﺜﻼ ﻣﺎ خوزستانی ﺧﺎﮎ ﺑﺮ ﺳﺮ ﻧﯿﺴﺘﯿﻢ!!! (289429)
مهرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۰ ۰۰:۳۳
فردا مدارس اندیمشک تعطیل است ؟
خاک اندیمشک رو کرده خاک بارون (289435)
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۰ ۰۱:۲۲
فرماندار اندیمشک مونده ببینه فرماندار دزفول میگه تعطیل یا نه
فرماندار دزفول ساعت 12 شب گفت تعطیل
فرماندار اندیمشک چون خوابش میومد زود رفت بخوابه
متوجه نشد فرماندار دزفول تعطیل کرده
بیاید باه داد بزنیم دزفول تعطیل شد شاید از خواب بیدار شه
اونهم بگه اندیمشک مدارسش تعطیله (289452)
خوزستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۰ ۰۱:۴۳
دوستان از یک مسئله غافل شدید ،مسئولین امروز اعلام کردند که گردوخاک منبع داخلی دارد و ربطی به خارج ندارد . برای اولین بار است که طی این چند سال یکی از مشکلات بزرگ را به گردن استعمار و صهیونیزم نمیگذارند و صراحتا اعلام میکنند که داخلی است. این یک نوع پیشرفت است . (289457)
تاسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۰ ۰۲:۲۳
تا آخر هفته گرد و غبار مهمانمونه!!!!!!!!!!این چه جمله ایی!!!مهمان!!!! (289472)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۰ ۰۳:۱۸
چرا اینقد حرص میخورین خوب مدرسه نرین دلیل هم که دارین .اگه برین خاک تو سر میشین ها از ما گفتن بود.ما که نمیریم.مگه میخواد چی بشه. هههههغ (289482)
دانش آموز
Europe
۱۳۹۳/۱۱/۲۰ ۰۴:۴۷
ظهر هم تعطیل کنید خواهشا :D (289491)