کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ظاهرا «فردوسي» هم ضدانقلاب شد!

مجسمه فخرادبي‌ايران در سلماس‌را از جا كندند!

21 بهمن 1393 ساعت 21:03

گروه جامعه: در اقدامي عجيب و مبتكرانه!، و با راي شوراي شهر و توسط ماموران شهرداری سلماس در استان آذربايجان غربي با جرثقیل و ماشین آلات سنگین، مجسمه فردوسی «فخر ادبي ايران» در یکی از میادین اين شهر از ميدان كنده تا مجسمه ديگري جايگزين آن كنند!



سايت‌هاي محلي اين شهر نوشتند: میدان فردوسی سلماس در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به میدان”انقلاب” تغییر نام یافت! و پس از تصویب تغییر نام میدان ” فردوسی” به ” انقلاب” مجسمه فردوسی از میدانی که به نام شاعر بزرگ ايران نامگذاری گردیده بود خداحافظی کرد.
بنا به مصوبه شورای اسلامی شهر سلماس میدان فردوسی سلماس (شهربانی فلکه سی) در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به میدان انقلاب تغییر نام یافت.

به نوشته اين سايت ها، شهرداری سلماس بلافاصله اقدام به خاکریزی و شروع عملیات بهسازی نموده است! شهرداری سلماس، تغییر نام این میدان به «انقلاب» را دلیل از جا كندن و انتقال مجسمه فردوسی اعلام کرد و طی اطلاعیه‌ای از مسابقه برای آنچه «طراحی معماری و ساخت یادمان متناسب با نام میدان انقلاب»، عنوان شد، خبر داده است!

به گزارش بهارنيوز، معلوم نيست مسئولان اين شهر با اين اقدام ناشيانه خود در سالگرد پيروزي انقلاب چه اهداف خاصي را دنبال مي كنند اما بايد به اين سئوال ساده افكار عمومي پاسخ بدهند كه چگونه پس از 36 سال به اين كشف بزرگ رسيده‌اند كه آيا «فردوسي» هم با آرمان هاي انقلاب ضديت داشته كه اينگونه با مجسمه و نام او برخورد حذفي مي‌كنند؟ آيا اين اقدام وهن انقلاب و دهه فجر نيست؟ آيا در اين شهر ميدان ديگري نبود كه به نام «انقلاب» نامگذاري شود؟ ضديت با مفاخر ملي ايران تا به كجا؟ استانداري دولت تدبير در اين استان در واكنش به اين اقدام، چه پاسخي دارد؟


کد مطلب: 69286

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/69286/مجسمه-فخرادبي-ايران-سلماس-را-جا-كندند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir