به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۲۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۶۹۳۴۰

جان تری؛ یک کاسب به تمام معنا!

گروه ورزشی: 34 ساله است اما هنوز مثل یک جوان در خط دفاعی چلسی با مهاجمان حریف می جنگد. تیمش امسال فوق العاده عمل کرده و او می خواهد یک بار دیگر لیگ برتر را فتح کند.
جان تری؛ یک کاسب به تمام معنا!
شروع
فوتبالش را در تیم های محلی و بازی های یکشنبه ها شروع کرد. خیلی ها آنجا بودند؛ ستارگانی که به تیم ملی هم راه یافتند مثل سول کمپل، لدلی کینگ و جرمن دفوئه. 12 ساله بود به باشگاه وستهام یونایتد رفت و آنجا در تیم نوجوانان کارش را جدی تر دنبال کرد. در سال 1995، یعنی 4 سال بعدتر استعدادیاب های چلسی ستاره ای جوان را کشف کردند که می تواند آینده فوتبال شان را تضمین کند. آن زمان ها جان، در خط میانی بازی می کرد.

ورود به چلسی
اولین بار سال 1998 بود که به تیم بزرگسالان چلسی راه پیدا کرد و توانست قراردادی حرفه ای به امضا برساند؛ اگرچه در فصل 1989-1988 تنها 2 بار در لیگ برتر به او میدان داده شد. فصل بعد عملکردش از 2 بازی به 4 بازی رسید اما در فصل 2001-2000 شرایط فرق کرد و او کم کم به بازیکنی ثابت تبدیل شد.

ناتینگهام فارست
فصل 2000-1999 مدتی به ناتینگهام فارست قرض داده شد و آنجا هم 6 بار با پیراهن این تیم به میدان رفت.

تیم ملی
در دوران اسون گوران اریکسون سوئدی بود که جان تری به تیم ملی انگلستان دعوت شد. سال 2003 نخستین بازی اش را مقابل صربستان و مونته نگرو برگزار کرد. با وجود حضور در تورنمنت های مهمی چون جام ملت های اروپا و جام جهانی، او افتخار خاصی نتوانست به دست آورد.

خانواده
جان و همسرش تونی (نی پول) صاحب یک دوقلو به نام های جورج جان تری و سامر رز تری هستند که روز 18 مه 2006 به دنیا آمده اند.


طرفداران لئو
جان تری می گوید که هر 2 فرزندش یعنی جورج جان تری و سامر رز تری از طرفداران پروپاقرص لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا هستند! مشخص نیست در بازی های چلسی و بارسلونا، این دو طرفدار پدر هستند یا لئو؟!

هوادار من یو تی دی
با وجود اینکه تری در چلسی رشد کرده و نقش مهمی در موفقیت های این تیم داشته اما ذاتا یک طرفدار منچستریونایتد است! او همیشه یونایتد را دوست داشته و هرگز نتوانسته آن را کتمان کند. با اینحال چنین علاقمندی هرگز در زندگی حرفه ای اش وارد نشده است.

درآمدزایی خاص
او جزو معدود بازیکنانی است که بابت نوشتن زندگی نامه اش بیش از یک میلیون پوند دریافت کرده اند. او قراردادش را برای چاپ کتاب در سال 2004 میلادی به امضا رساند و توانست پول خوبی از این راه به دست آورد. به طور حتم خاطرات این ستاره بزرگ خواندنی است؛ خصوصا با حواشی جالبی که او در طول زندگی حرفه ای اش داشته است!

حامی مالی
جان تری در کنار مایکل اوون از اصلی ترین چهره های تبلیغاتی شرکت آمبرو هستند. این شرکت تولیدکننده پوشاک و لوازم ورزشی انگلیسی در بسیاری از محصولات جدید خود از چهره تری استفاده کرده است؛ مخصوصا زمانی که کیت های تیم ملی انگلستان را تولید می کرد. تری همچنین با شرکت سامسونگ هم قرارداد خوبی دارد و محصولات این شرکت را تبلیغ می کند.

خودرو
در پارکینگ منزل جان تری خودروهای زیادی پیدا می شود. مثلا یکی از آنها فراری 458 است که تری پس از خرید آن یواشکی به نقاط خلوت می رفت و سعی می کرد رانندگی با این ابرخودرو را تمرین کند!


خانه
تری در خرید و فروش خانه هم تبحر خاصی دارد. او تاکنون چندین و چند منزل عوض کرده که فروش ها غالبا توام با سود بوده است. در یک نمونه او منزلی را که 6 میلیون پوند در سال 2007 برایش تمام شده بود، 3 هفته پیش به قیمت 16 میلیون پوند به فروش رساند! این یعنی 10 میلیون پوند سود حاصل.
مرجع : برترین ها