به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۶۹۵۴۱
پس از یک ماه و نیم بازداشت در زندان اسرائیل؛

خردسال‌ترین‌دختر زندانی‌فلسطینی آزادشد

گروه بين‌الملل: مقامات اسرائیلی روز جمعه، کم سن و سال‌ترین دختر بازداشت شده فلسطینی را پس از ۴۵ روز بازداشت، آزاد کردند.
خردسال‌ترین‌دختر زندانی‌فلسطینی آزادشد
به گزارش العربیه به نقل از رویترز، «ملاک الخطیب» دختر ۱۴ ساله فلسطینی با یک خودروی اسرائیلی به مقامات فلسطینی و خانواده وی در نزدیکی شهر طولکرم تحویل داده شد. ملاک به روزنامه نگاران حاضر گفت: «من بسیار خوشحالم که از زندان‌های اشغالگران آزاد شدم». این دختر ۱۴ ساله فلسطینی، یک ماه و نیم بازداشت در زندان اسرائیل را «بسیار سخت» توصیف کرد و گفت: «ما فلسطینی‌ها باید همه مشکلات را تحمل کنیم، این سختی‌ها پایان خواهد یافت.»

ارتش اسرائیل، ملاک را که کلاس هشتم است، هنگام بازگشت از مدرسه، به اتهام داشتن چاقو و پرتاب سنگ به سربازان اسرائیلی بازداشت کرده بود. باشگاه اسیران فلسطینی در بیانیه‌ای گفته است که «نیروهای اشغالگر ملاک الخطیب را در ۳۱ دسامبر گذشته بازداشت و به دو ماه حبس و ۶۰۰۰ شیکل محکوم کرده است. این بیانیه بیان داشت که «۲۱۳ کودک زیر ۱۸ سال در زندان‌های اشغالگران اسرائیلی بازداشت هستند». برخی آمارهای نشان می‌دهد که در حدود ۷۰۰۰ فلسطینی از جمله زن و کودک و کهنسال در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند.