به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۶ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۶۹۶۶۵

اعتراض «ائتلاف مردان غیرجذاب» به ولنتاین!

گروه جامعه: روز شنبه در حالی که بسیاری در ژاپن روز والنتین را جشن می‌گرفتند گروهی در مرکز شهر توکیو علیه آنچه "کاپیتالیسم بر محور عشق" می‌خواندند تظاهرات کردند.
اعتراض «ائتلاف مردان غیرجذاب» به ولنتاین!
گروه موسوم به کاکوهیدو یا "ائتلاف انقلابی مردان غیرجذاب برای زنان" در وب‌سایت خود گفته است که "این کارها در ملاءعام مصداق تروریسم است." این گروه و حدوده ده متحد دیگرش در حالی که پلاکاردهایی حاوی شعارهایی علیه روز ولنتاین با خود داشتند در شیبویا یکی از شلوغ‌ترین مناطق تجاری توکیو تظاهرات کردند و خواهان پایان دادن به جشن روز عشاق شدند. عابران با بی‌تفاوتی از کنار آنها که شعار می‌دادند "فریب کارخانه‌های شکلات‌سازی را نخورید" می‌گذشتند. رئیس این ائتلاف انقلابی در مصاحبه‌ای گفته است: "جامعه به کاپیتالیسم معتاد شده. مردم از آن نفع می‌برند و ما اینجا برای مقاومت در برابر عشق کاپیتالیست‌ها تظاهرات می‌کنیم."

رئیس "ائتلاف انقلابی مردان غیرجذاب برای زنان" گفته که "نام سازمان ما طنز است اما معانی جدی دارد." ژاپنی‌ها در روز ولنتاین پول زیادی خرج شیرینی و شکلات می‌کنند و رسم است در این روز زن‌ها برای مردهای زندگی‌شان شامل همسر، همکاران و حتی روسایشان شکلات بخرند. یک ماه بعد از والنتاین، روز چهاردهم مارس، روزی است که مردهای ژاپنی‌ محبت زن‌ها را تلافی می‌کنند و در جشن دیگری که "هووایتو د" یا روز سفید خوانده می‌شود متقابلا به آنها شیرینی و شکلات هدیه می‌کنند.
مرجع : بی بی سی