به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۰:۲۵
 
۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۶ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۶۹۶۸۶

موضع آمریکا درباره آغاز پنجمين سال حصر

گروه سياسي: همزمان با 25 بهمن و آغاز پنجمين سال حصر دو كانديداي اصلاح‌طلب انتخابات سال 88، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار رفع حصر فوری آنان شد.
به گزارش فارس، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا نوشت: در این بیانیه آمده است: چهار سال از زمانی می‌گذرد که دولت جمهوری اسلامی ایران، مقامات ارشد سابق ایران و نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری 2009 این کشور «مهدی کروبی» و «میرحسین موسوی» و همچنین «زهرا رهنورد» همسر موسوی را بدون آنکه رسماً آنها را به جرمی متهم کند، در بازداشت خانگی قرار داده است.

وی سپس ادامه داد: ما به همراه جامعه بین‌الملل ادامه بازداشت و آزار اعضای خانواده آنها را محکوم می‌کنیم و خواستار آزادی هرچه سریعتر آنها هستیم. در ادامه بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: قانون اساسی ایران، قوانین و تعهدات بین‌المللی این کشور، حقوق بشر شهروندان و آزادی بنیادین آنها را تضمین می‌کند و اعلام می‌کند که هیچ‌کس نباید تحت بازداشت و دستگیری خودسرانه قرار بگیرد. آمریکا از تمامی دولت‌ها از جمله جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد که به تعهدات بین‌المللی خود احترام بگذارد و تمامی زندانیان در بازداشت خود را آزاد کند.

پیش از این و در تاریخ 16 ماه گذشته (دی‌ماه) اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه در اطلاعیه‌ای صراحتا اعلام کرد که حصر، قانونی است.