به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب : ۷۰۰۰۲
کُرد‌ها ۳۵ داعشی را در الرقه سوریه کشتند

داعشي‌ها ۱۲۰ شهروند عراقی را ربودند

گروه بين الملل: شورای شیوخ عشایر استان صلاح الدین در عراق، از ربودن شدن ۱۲۰ غیر نظامی این کشور توسط گروه تروریستی داعش خبر داد.
داعشي‌ها ۱۲۰ شهروند عراقی را ربودند
به گزارش العربیه، شورای شیوخ عشایر استان صلاح الدین با اعلام اینکه این ۱۲۰ غیر نظامی از دو عشیره العبید و المساره در شهر تکریت هستند، خواستار نجات فوری آن‌ها پیش از قتل عام آن‌ها توسط داعش شد. شورای عشایر استان صلاح الدین با اشاره به جنایت‌های پیشین گروه داعش علیه افرادی از عشایر الجبور، البونمر و البوفهد، درباره قتل عام این ۱۲۰ جوان ربوده شده هشدار داد.

در همین حال منابع عشایری گفته‌اند که گروه داعش آب را از مناطقی در البغدادیه قطع کرده است. درگیری میان نیروهای عراقی و گروه داعش در این مناطق ادامه دارد. از سوی دیگر منابع امنیتی در عراق گزارش دادند که گروه داعش، پنج پمپ آب در کنار رود فرات را که پیش‌تر در کنترل پلیس این کشور بود، به کنترل خود درآورده است. جنگ آب در مناطق درگیری، ساکنان مناطق البغدادیه را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است. داعش این مناطق را از سه محور به محاصره خود درآورده است.

کُرد‌ها ۳۵ داعشی را در استان الرقه سوریه کشتند

اما در سوريه، برای نخستین بار نیروهای کُرد موفق شدند با ورود به پایگاه گروه دولت اسلامی موسوم به داعش در استان الرقه سوریه، دستکم ۳۵ تن از نیروهای این گروه را بکشند. به گزارش خبرگزاری رویترز، فعالان سوری می‌گویند که نیروهای واحدهای حمایت از خلق کُرد در سه منطقه مخالف از محوطه شهر عین العرب (کوبانی) که آن را اواخر ژانویه گذشته از داعش باز پس گرفتند، سه بار با شبه نظامیان این گروه درگیر شدند. در این درگیری‌ها دستکم ۴‌تن از نیروهای کُرد کشته شدند.

پس از آن استان الرقه شاهد ورود نیروهای کُرد و نخستین درگیری میان این نیرو‌ها و شبه نظامیان داعش در این منطفه بود. واحدهای حمایت از خلق کُرد موفق شدند در مرز استان الرقه تپه استراتژیک «بغدک» را به کنترل خود درآوردند. فعالان می‌گویند درگیری‌هایی که در اطراف تپه بغدک روی داد، شدید‌ترین درگیری‌ها از زمان باز پس گیری کنترل عین العرب (کوبانی) از شبه‌نظامین داعش بود. این در حالی است که جنگند‌ه‌های ائتلاف بین‌الملل این منطقه را بمباران کرده بودند.

بنا بر بیانیه ارتش آمریکا، جنگنده‌های ائتلاف بین‌الملل روزهای شنبه و یکشنبه، اطراف شهر عین العرب (کوبانی) را بمباران و یک ساختمان و دو خودروی زرهی گروه داعش را منهدم کردند. شایان ذکر است که کُرد‌ها در سه هفته گذشته، کنترل ۱۶۰ روستا در اطراق عین العرب (کوبانی) را از شبه‌نظامیان داعش باز پس گرفتند.