به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۱ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۷۰۲۰۲

درخشش هنرمندان ارمنی در تهران

گروه فرهنگ و هنر: دوئت پیانو و ویلن با نوازندگی «آرپینه ایسرائیلیان» و «آستقیک واردانیان» شامگاه 30 بهمن ماه برای دومین‌بار روی صحنه تالار «رودکی» رفت و با استقبال پرشور مخاطبان ایرانی روبرو شد.
درخشش هنرمندان ارمنی در تهران
آرپینه ایسرائیلیان و آستقیک واردانیان نوای پیانو و ویلن را به گونه‌ای جادویی در هم آمیختند و با هنرمندی تمام، آخرین شب سی‌امین جشنواره موسیقی فجر را در ذهن تماشاگران ایرانی ثبت کردند. در بخش اول اجرا این دو هنرمند آثاری از «باخ» و «بتهوون» را نواختند. اسرائیلیان پس از تنفسی 10دقیقه‌ای به روی صحنه آمد و قطعه‌ای «سولو» را نواخت تا چیره‌دستی خود را بیش از پیش به رخ تماشاگران بکشد. او وواردانیان سپس قطعاتی دیگر از دبوسی‌،خاچاطوریان‌ و سارازات را اجرا کردند که بسیار مورد توجه تماشاگران قرار گرفت.

قطعه پایانی این دوئت آنچنان با هنرمندی نواخته شد که تماشاگران با حرارت هرچه تمام‌تر این دو موسیقدان ارمنی را تشویق کردند و آن‌ها دو قطعه اضافه بر رپرتوآر را اجرا کردند. آرپینه ایسرائیلیان در سال 1971 در شهر ایروان در خانواده موسیقی‌دان متولد شد و به دلیل استعداد و علاقه وافرش به موسیقی در سال 1977 در رشته نوازندگی پیانو در مدرسه موسیقی «چایکوفسکی» آغاز به تحصیل کرد، او پس از 12 سال تحصیل در سال 1989 دوره ابتدایی و متوسطه را در آن مرکز هنری به پایان رساند و در همان سال در آزمون ورودی کنسرواتور «کمیتاس» پذیرفته شد و تحصیلات عالی خود را در رشته نوازندگی پیانو در سطح تخصصی ادامه داد.

وی در سال 1994 به عنوان دانشجوی ممتاز موفق به اخذ فوق لیسانس از آن کنسرواتور شد و در همان مرکز به عنوان مدرس مشغول به کار شد. در کنار فعالیت آموزشی، وی از سال 1996 نوازندگی حرفه‌ای را در ارکستر ساز‌های زهی ایروان آغاز و از سال 2000 همزمان در گروه تک‌نوازان موسیقی معاصر به رهبری «زاون وارتانیان» به اجرای آثار موسیقی مدرن پرداخته است. «آستقیک واردانیان» در سال 1983 در جمهوری ارمنستان متولد شد، پس از اولین کنسرت خود با ارکستر فیلارمونیک ارمنستان در سن 13 سالگی با جمعی از نوازندگان جوان در یک تور هنری برای اجرای موسیقی به اروپا و کانادا سفر کرد. در 16 سالگی به کنسرواتور «پییر بابیزه» در مارسی فرانسه راه یافت و آنجا تحت‌نظر ویلونیست معروف ارمنی «ژان درمرگریان» به آموزش هنر اجرای موسیقی پرداخت پس از بازگشت از فرانسه او تا سال 2005به تحصیلات خود در کنسرواتور دولتی ایروان ادامه داد. در سال 2001 برنده جایزه اول در مسابقه «چیلینگاریان» شد و از سال 2005 در کالج سلطنتی موسیقی در لندن تحت نظر ویلونیست معروف ارمنی «لوون چیلینگاریان» به آموزش پرداخت و پس از اخذ دیپلم افتخار یکسال دیگر در آن محل ادامه تحصیل داده و موفق به اخذ جایزه «میراهس»شد.
مرجع : ایسنا