به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶
 
۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۷۰۳۱۵
اصلاح‌طلبان دشمن روحاني‌اند؛ اين هم سندش!

آخ كه كيهان چقدر روحاني را دوست دارد!

آخ كه كيهان چقدر روحاني را دوست دارد!
فرهاد ترابی

گروه سياسي: روزنامه کیهان، در ادعا و كشفي بس بزرگ، موضوعي را مطرح كرده که مي‌تواند در نوع خودش یک مچ گیری اساسی برای روزنامه‌هاي اصلاح طلب یا به قول کیهان نشینان روزنامه‌های زنجیره ای باشد و مانند یک سونامی، برای همیشه دودمان اصلاح طلبان را به باد دهد و در معادلات آینده این گروه و رئیس‌جمهور تغییراتی گسترده ایجاد نماید! و حتی مي‌تواند شانس حضور اصلاح‌طلبان در مجلس آینده را تقریبا به صفر برساند!

این روزنامه مدعی شد که اصلاح طلبان و روزنامه‌هاي ایشان در حالی که لاف رفاقت و دوستی با دولت مي‌زنند، با رئیس‌جمهور دشمنی مي‌کنند و لابد در صدد ضربه به دولت ایشان هستند. در اینکه کیهان همیشه راست مي‌گوید و جز به مردم و منافع ملی به چیز دیگری فکرنمی کند؛ شک و شبهه ای نیست. در ادبیات این روزنامه، رفاقت یعنی رفاقت مهرورزان. همان رفاقتی که باعث شد احمدی نژاد به این روزنامه تندیس منتقد منصف را اهدا نماید؛ که البته در این فقره مانند نشان خدمت رحیمی، بسیار دقیق عمل شده بود؛ چرا که کیهان شاخص انصاف در روزنامه نگاری است و بقیه یا زنجیره ای هستند؛ یا با زنجیر صهیونیسم بین الملل هدایت مي‌شوند. از طرف دیگر کیهان هم در جواب آن تفقد محمودی، هشت سال بی تدبیری و توهم دولت احمدی نژاد را ندید و حتی محکومیت رحیمی به زندان را هم در حد رانش زمین در موریتانی منعکس نمود.

کیهان مدعی شده، چون روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب تصویر رونمایی رئیس‌جمهور از سفینه فضایی ایران را در صفحه اول خود کار نکرده اند؛ پس در نتیجه ایشان دشمن رئیس جمهورند و روزنامه‌های اصولگرا دوستان واقعی ایشان هستند. دولت یازدهم هم مانند کودکی گریان که در آغوش فردی کریه المنظر است؛ باید خود را از دست اصلاح طلبان نجات دهد و در آغوش گرم دوستان اصولگرا آرام بگیرد. این نکته سنجی و دقت نظر کیهان در مورد رئیس‌جمهور و دوستانش جای تقدیر و تشکر دارد و اگر تندیسی از دوره قبل مانده باشد و در روزهای آخر با وانت از نهاد ریاست جمهوری خارج نشده باشد؛ باید در مراسمی آن را به کیهان اهدا نمود!

وقتی رسانه‌هاي اصلاح طلب بخشنامه ای تیتر نمی زنند و بر اساس اعتقاد به آزادی مطبوعات و رکن چهارم دمکراسی، صفحات خود را مي‌بندند؛ باید از سوی دولت مؤاخذه شوند. روزنامه طرفدار دولت یعنی روزنامه ای که آنقدر در آستین رئیس جمهور بدمد؛ که وی احساس کند یک انسان فرا زمینی است و وقتی وارد سازمان ملل مي‌شود؛ جن و انس به استقبالش مي‌آیند و کودکان سرزمین‌هاي دور، محمود محمود کنان، او را به مادر خود نشان مي‌دهند!

روزنامه طرفدار دولت یعنی روزنامه ای که در مقابل حیف و میل ها و تکثیر بابک زنجانی ها و رحیمی ها در دولت محبوب خود سکوت پیشه مي‌کند؛ اما از کوچکترین حرف و نظر مخالفان خود نمی گذرد و با استناد به سری ترین جلسات موصاد و سیا، که برای اعضای خودشان هم قدغن است، همه را جاسوس و سرسپرده خطاب مي‌کند. ادبیات بگم بگم معجزه هزاره سوم، دستپخت روزنامه ای بود که با تمام ظرفیت و سه شیفت در حال تولید برچسب و انگ است. یکشنبه سیاه احمدی نژاد و دست یازیدن به نازل ترین حربه ها برای به زانو در آوردن رقبا را، در کدام روزنامه مي‌توان پیدا کرد؛ جز روزنامه ای که هر صبح تیتر مي‌زند ما در صراط مستقیم هستیم و بقیه همه در ضلال مبین اند.

روزنامه‌هاي اصولگرایی که به زعم کیهان با یک تیتر رفیق فابریک رئیس جمهور شده اند؛ همان هایی هستند که هر صبح و شام بر طبل دلواپسی مي‌کوبند و با بولتن سازی و دورغ پراکنی، قصد زمینگیر کردن دولت در زمین خودی را دارند. همان ها که حتی از نفس‌هاي به شماره افتاده خوزستان قهرمان هم برای خود قبا مي‌دوزند و دیر نیست که خشکسالی‌هاي اخیر و کاهش نزولات جوی را هم از چشم روحانی ببینند. آنان که هنوز توافق هسته ای ایجاد نشده؛ شروع به ان قلت کرده اند تا در هر حال این موضوع را مصادره به مطلوب نمایند.

رسانه‌های اصلاح طلب به خاطر پایبندی به منافع ملی و بی نیازی از اصحاب قدرت و تکیه بر جامعه ی مدنی، در هر دولتی روی پای خود مي‌ایستند و بدون ارتزاق از بیت‌المال، در حالی که مدام در حال هزینه پرداختن هستند؛ با چنگ و دندان خود را در معرض دید و قضاوت مخاطبان خود مي‌گذارند و مانند رسانه‌هاي اصولگرای مورد نظر کیهان با هیچ رئیس جمهوری عقد اخوت نمی بندند، که بخواهند دچار دوگانگی شوند و گاهی به نعل و گاهی به میخ بزنند.

وقتی با عنایات کیهان، دکتر زیباکلام به زندان محکوم شد و به قول ایشان حتی یک نفر از دولتیان نپرسید که جناب دکتر چه بر شما رفت، مشخص شد که نوع رابطه اصلاح طلبان با روحانی را نمی توان با متر و خط کش شما و دوستانتان اندازه کرد؛ که اگر این بود، باید در صداقت و درستی راه اصلاح طلبی شک کرد.جریان اصلاح طلبی،جریان جعلی مهرورز نیست که در یک یا چند نفر خلاصه شود و با رفتن و محدود شدن آنها این جریان هم بمیرد. اصلاح طلبی یک جریان تنومند و ریشه دار در دل تاریخ است و به درازای اندیشه بشریت قدمت و ماندگاری دارد. هر رئیس جمهوری هم که بر سریرقدرت بنشیند؛ باید خود را با این راه هماهنگ کند، نه اینکه بخواهد در سنگلاخ ها و تنگناها به بازوان مردان اصلاحات تکیه بزند و وقتی در مسیر صاف و هموار قرار گرفت، نرد عشق با دیگری ببازد.

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۲:۲۴
عالی بود (293271)
کار،آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۲:۴۴
زنده باد کیهان
بنویس تا مخالفانت که کاری جز عصبانیت بلد نیستند از عصبانیت بمیرند (293279)
ازطرف چاله میدانهایی شوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۷:۳۱
مثل اینکه خیلی عصبانی شدی اب بریز انجایی که می سوزه. (293456)
داداش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۲۳:۱۳
واقعا که درست گفته کار، آزادی، جامعه ی مدنی
شما هم از عصبانیته که این حرف زشتو زدی (293667)
احسان امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۳ ۰۷:۰۵
داش کریم حرف دوستمون زشت بود ولی بارها از زبان رییس دولت قبل تراوش شده بود چطور اون موقع قاطعیت بود و الان حرف زشت شده (293702)
مهدی
Germany
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۲:۵۴
میشه چرندیات این روزی نامه رو نشر ندید؟ (293284)
یک بی سواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۲۲:۰۴
چرندیات این نشریه سالهاست که اونجای شما و دوستان آمریکاییتان را می سوزاند. (293640)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۳:۰۱
آفرین متن بسیار عالی و کامل بود. (293288)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۳:۱۰
بابت این کشف ؛پیشنهاد می شود که مدیر مسئول کیهان به اکادمی نروژ و سوئد ؛جهت اخذ جایزه نوبل سال 20015معرفی شوند !!! (293291)
چ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۳:۱۶
روزي نامه كيهان بيمار است .... خدا تمام مرضا را شفا دهد مخصوصا بيماران روحي و رواني را!!!!! (293293)
نیلوفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۳:۲۱
اگه زمان احمدی نژاد یک روزنامه از او انتقاد می کرد، اون روزنامه رو به اقدام علیه امنیت ملی تعطیل می کردند.
حالا اگه یک روزنامه به اعضای دولت تهمت بزنه به خاطر مبارزه با فتنه گران بی بصیرت به او مدال میدهند (293296)
بانشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۵:۴۴
اصلا این طور نبود الان همه روزنامه ها ورسانه های اصلاح طلب به اصول گرایان تهمت می زنند مث همین بها نیوز (293383)
سهیل
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۳:۲۸
درود بر اصلاحات.....آقا چرا این مطلب را در بخش مقالات نذاشتید؟؟؟ (293297)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۳:۳۵
به امید روزی که این منافقان مقدس مآب وکاسه های داغ تر از آش در این سرزمین نداشته باشیم.برادر حسین به فکر آخرت باش ویه کم به خودت بیا وکمتر توهین وافترا به این وآن ببند........ (293299)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۳:۴۳
سلام.دوست خوبم لابلای فرافکنی هایی که کردی به جمله هم جواب کیهان رو بده،نکنه نگارنده واقعا جواب منطقی ای پیدا نکرده؟؟
واقعا چرا این دستاوردا واسه اصلاح طلبا مهم نبود؟
جوابش البته که البته پرواضحه!!!
وقتی مسئول فرهنگی نهاد ریاست جمهوری از قانونی وشرعی بودن حصر میگه..باید به اصلاح طلبا بر بخوره و از روی اقای روحانی هم رد بشن..
همون طور که از اقای هاشمی عبور کردن!! (293301)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۳:۴۹
بي نظير بود (293304)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۳:۵۶
برگ روزنامه کيهان، حتي بدرد شيشه تميز کردن هم نميخورد. هيچ چيزي به اندازه شنيدن نام کيهان و مدير مسئولش، برايم چندش آور نيست. (293307)
احمد
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۴:۰۷
روزنامه دولتی و اصلاح طلب (آرمان) یعنی روزنامه ای که سید حسن مصطفوی را با لقب آیت الله تیتر یک روز شنبه 2 اسفند میکنه حتما چند وقت دیگه ایشون آیت الله العظمی میشن . اگر مردید انتشار بدید (293314)
آرش از روستا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۳ ۰۶:۳۹
مث احمد خاتمی که حجت الاسلامه ولی کیهان و فارس آیت الله اش کردن (293700)
محمدی
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۴:۱۹
انصافا نوشته بی انصافانه ایست. سردار قلم عشق ما اساتید و دانشجویان است. محمدی استاد دانشگاه آزاد (293321)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۵:۱۸
"روزنامه طرفدار دولت یعنی روزنامه ای که آنقدر در آستین رئیس جمهور بدمد؛ که وی احساس کند یک انسان فرا زمینی است و وقتی وارد سازمان ملل مي‌شود؛ جن و انس به استقبالش مي‌آیند و کودکان سرزمین‌هاي دور، محمود محمود کنان، او را به مادر خود نشان مي‌دهند!"

جالب بود. (293362)
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۵:۳۸
يه سوال : چرا روزنامه كيهان رو توقيف نميكنند ؟ و چرا نه تنها شما بلكه خيلي از سايتها خبرهاي مذخرف روزنامه رو منتشر ميكنيد . من كه اخرين باري كه كيهان خريدم 20 سال پيش بود (293379)
پريچهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۹:۴۴
با شما موافقم امير جان (293557)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۶:۰۲
واقعا مردم از این کیهان متنفرند (293395)
داداش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۲۲:۴۱
پس این همه که این روزنامه را میخرن شما مردم حساب نمیکنید؟
چقدر شما خودشیفته و انحصار گرایید!
خیلی حرف از مردم مردم و آزادی و... میزنید ولی در عمل به هیچکدوم از حرفاتون پایبند نیستید (293659)
عجب
Germany
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۶:۰۶
عجب گیرافتادیم با این کیهان و حسینو شریعتمداریا! (293398)
پورمیرزا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۶:۱۲
آخ آخ آخ (293406)
عارفه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۶:۳۱
متني برازنده دولت متوهم و دوست دارانشون بود.....
سپاس فرهاد خان ترابي عزيز (293421)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۷:۰۲
با سلام
دوستان عزیز چرا وقت گرانبهای خود را صرف بحث در مورد روزنامه ای میکنید که تعداد فروش ان در میان مردم به عدد هزار در کل کشور هم نمیرسد
اقای ... دیروز در مراسم ختم والده اقای رئیس چنان اقای س م را بغل کرده بود که انگار نه انگار این فرد محکوم به اختلاس و جرم های دیگر شده (293430)
ات ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۸:۳۷
شریعتمداری نیاز به یک روانکاو دارد (293505)
کیهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۲۱:۵۴
حسین شریعتمدار، درود بر شرفت که این طور سوزاننده ای. (293630)
مهديار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۳ ۰۲:۳۳
با پنبه سر بريدن يعني اين ، متن بسيار زيبايي بود (293698)