به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۱۷
 
۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۷۰۳۱۸

تسليت به خاندان نجیب و شریف خاتمی

گروه سياسي: نماینده اردکان در مجلس، در پیامی درگذشت سیده فاطمه خاتمی، فرزند ارشد مرحوم آیت الله سید روح الله خاتمی را تسلیت گفت. متن پیام محمدرضا تابش در پی می آید:
تسليت به خاندان نجیب و شریف خاتمی
انا لله و انا الیه راجعون
"از سینه رفتنی نیست این داغ و درد هرگز"
اینک بانگ رحیل صلای هجرت بانوی فرزانه ای شد که حضور سبزش چونان تسلائی بر آلام، رنجها و مهر و مرهم بود. غروب جانسوز سیدۀ خانم فاطمه خاتمی بسان حرمانی پایان ناپذیر و اندوهی ماندگار جان و دل دوستان و دوستدارانش را غرق در سوز و گداز نمود.

او که قلب مهربانش هماره برای محرومان و عشق به مظلومان می تپید در خانواده ای آراسته به زیور علم و تقوا دیده به جهان گشود و با بهره گیری از فضیلت و دانش پدری عالم و روشنفکر و مادری پارسا، سلوک معنوی خود را آغاز کرد. صداقت و پارسائی در گفتار و شیوایی در بیان را از میراث مانای اخلاق نبوی و شکیبائی و پایداری در مصائب و دشواریها را از سیره فاطمی به یادگار گرفته بود.

مردم خواهی و انسان دوستی و گره گشائی و رهگشائی از مشکلات مردم و فروتنی و سخاوت از خیل نشانه های ملکوتی انسانی بودکه آزادگی و حرمیت را در عشق بخدا و تعبد و تهجد بدرگاه ربوبی جستجو میکرد. فرزند ارشد آیت اله حاج سید روح اله خاتمی بزرگ از زمره شریف ترین انسانهائی بود که در عنفوان جوانی با نقش آفرینی در انقلاب و تشویق و ترغیب زنان و جوانان به حضور بایسته در عرصه های مهم اجتماعی به ایفای مسئولیت پرداخت و از منزلت اجتماعی خود در تربیت نسلی پاک و دین باور و خدوم گام برداشت و با گشودن باب خیر، مستمندان و نیازمندان را مدد و یاری رساند و در نشر معرفت دین و ارتقاء آگاهی های همشهریان خود اهتمام ویژه ای داشت و چونان جدّ بزرگوار خود هنگام تقدیم فرزند شهیدش به پیشگاه خداوند، صبر و رضاء را پیشه نمود و سرانجام پس از تحمل رنج فراوان، زندگی ساده و شکوهمندش را که سرشار از شرافت و وارستگی بود با هجرت آسمانی به فرجام رسانید.

اینجانب این ضایعه عظیم را به خاندان نجیب و شریف خاتمی بویژه مادر داغدار و فداکارش سرکار حاجیه خانم ضیائی، اخوان بزرگوار و بالاخص حضرت حجت اسلام و المسلمین جناب اقای سید محمّد خاتمی وهمشیره های مکرمه آن مرحومه و خاندان معزز خلیلی؛ و به همه همشهریان عزیز و ارجمند اردکانی خصوصا خانواده های معزز شهدا تسلیت می گویم و برای آن مهاجر الی الله آرامش در جوار حضرت دوست و حشر با اولیاء کِرامش را از خدای بزرگ آرزومندم و باور دارم که جایگاه برین آن یار سفر کرده منزلتی است رفیع در درگاه الهی و هجرت آسمانی اش شکوه و درخشش آفتاب دیگری است و اینکه: نعیم هر دو جهان پیش عاشقان به جوی / که این متاع قلیل است و آن عطای کثیر

محمدرضا تابش
نماینده مردم اردکان
در مجلس شورای اسلامی