به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۵۰
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۷۱۴۵۴
دوربین سلفی با وضوح بالا و زاویه دید گسترده

6 قابلیت گلکسی S6 که آی‌فون 6 ندارد!

گروه فناوری: همیشه مقایسه دو اسمارت فون صاحب نام جالب و جنجالی بوده است و افراد زیادی نیز پیگیر این رقابت هستند.
سامسونگ بعد از کش و قوس‌های فراوان پرچم‌دار جدیدش را با نام گلکسی S6 معرفی کرد که محصولی قدر و توانا به حساب می‌آید و می‌تواند میدان رقابت با سایر پرچم‌داران را به زمینی پر از خون تبدیل کند.
در این بین همیشه اسمارت فون‌های سامسونگ و اپل مزیت‌هایی داشتند که دیگری از نبود آن‌ها رنج می‌برد. حال در این مقاله تصمیم داریم تا با مزیت‌های نماینده جدید و تازه متولد شده سامسونگ آشنا شویم و آن را به رخ آی‌فون 6 بکشیم. پس همراه ما باشید.

صفحه نمایش Quad HD



سامسونگ بر روی پرچم‌دار جدیدش صفحه نمایشی 5.1 اینچی قرار داده است که می‌تواند وضوح تصویر 2560 در 1440 پیکسل را ارایه دهد و همچنین بیشترین غلظت تصویر را در بین اسمارت فون‌هایی دارد که تاکنون معرفی شده‌اند. البته صفحه نمایش آی‌فون 6 نیز قدرتمند و با کیفیت است اما در برابر نماینده سامسونگ شاید حرفی برای گفتن نداشته باشد.

لرزشگیر اپتیکال



برای اولین بار در تاریخ اسمارت فون‌های سری S سامسونگ است که این کمپانی لرزشگیر اپتیکال را بر روی دوربین پرچم‌دار خود قرار داده است و این چیزی است که کاربران نسخه عادی آی‌فون 6 از آن بی‌بهره هستند و در زمان لرزش دست شاهد تصاویری تار از سوی اسمارت فونشان می‌شوند.

دوربین سلفی با وضوح بالا و زاویه دید گسترده



اگرچه تمام محصولات اپل دوربین مکالمات تصویری نسبتا خوبی دارند اما سامسونگ بر روی محصول جدید خود دوربینی قرار داده است که می‌تواند تصاویر با وضوح بالا و زاویه دید وسیع ثبت کند و به دلیل f/1.9 در محیط‌های تاریک نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند برای عاشقان سینه چاک همین الان یهویی(!) مفید و کاربردی باشد.

مشاهده ضربان قلب



گلکسی S6 نیز همانند برادر بزرگترش از سنسور تشخیص ضربان قلب بهره می‌برد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا در موارد مورد نیاز تعداد ضربان قلب خود را در هر دقیقه بسنجند. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که وجود چنین سنسوری بر روی اسمارت فون چندان هم حیاتی نیست و اصلا در واقع نیاز به چنین چیزی نداریم در حالیکه بند‌های هوشمند و سلامتی می‌توانند چنین کاری را انجام دهند. اما همچنان آی‌فون 6 از آن‌ها بی‌بهره است.

IR Remote



همانند گلکسی S5 پرچم دار جدید سامسونگ نیز از سنسور IR Remote بهره می‌برد و کاربران از طریق آن می‌توانند به ویژگی‌های جالبی نظیر تغییر کانال‌های تلویزیون به عنوان کنترل و… دسترسی داشته باشند که کاربران اپل از آن بی‌بهره هستند.

شارژ بی‌سیم



سامسونگ توانسته است در شاسی باریک گلکسی S6 امکان شارژ بی‌سیم را محیا کند. در کنار آن از تمام استاندارد‌ها نیز پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند بدون اتصال گوشی به شارژر از طریق پورت میکرو USB اسمارت فون خود را به‌صورت بی‌سیم شارژ کنند که این ویژگی جالب و کاربردی نیز در آی‌فون 6 دیده نمی‌شود.

اگرچه آی‌فون 6 ویژگی‌های مذکور را ندارد ولی آن نیز مزیت‌هایی دارد که گلکسی S6 از آن‌ها بی‌بهره است. یکی از اصلی‌ترین فقدان‌های سامسونگ رابط کاربری آن در مقابل محصول اپل است که واقعا حرفی برای گفتن ندارند.
مرجع : آی تی رسان