به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۵۴
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۶ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۷۱۵۰۸

عقب افتادن نتانیاهو در رقابت‌های انتخاباتی

گروه بين الملل: در حالی که تنها 10 روز تا انتخابات پارلمانی در رژيم صهيونيستي باقی مانده، نتانیاهو دو کرسی از سایر رقبایش عقب است و حتی سخنرانی در کنگره آمریکا نیز نتوانست به افزایش محبوبیت وی کمکی کند.
عقب افتادن نتانیاهو در رقابت‌های انتخاباتی
نظرسنجی روزنامه‌های اورشلیم پست و معاریو نشان می‌دهد که اگر اسرائیلی‌ها امروز به پای صندوق‌های رای بروند، اپوزیسیون «اتحادیه صهیون» به رهبری اسحاق هرتزوگ و تزیپی لیونی می‌تواند 24 کرسی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به دست آورد و حزب لیکود به 22 کرسی می‌رسد. نتایج یک نظرسنجی که فوراً پس از سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا برگزار شد، نشان می‌دهد اتحادیه صهیون 23 کرسی و لیکود 22 کرسی در انتخابات 17 مارس (26 اسفند) به دست می‌آورد. حزب صهیون هرتزوگ در روزهای پس از سخنرانی نتانیاهو یک کرسی خود را از دست داد.

با این حال آبراهام دیسکین، استاد علوم سیاسی در دانشگاه هبرو در قدس گفت، در حالی که نتانیاهو شاهد تغییرات مثبتی پیش از انتخابات نبوده است، مساله مهم آن است که چه کسی می‌تواند بزرگترین ائتلاف را تشکیل دهد؛ 60 کرسی و یا بیشتر برای تشکیل ائتلاف در کنست 120 عضوی لازم است.

احزاب جناح راست در داخل اسرائیل از جمله حزب نفتالی بنت و آویگدور لیبرمن، تعداد آرای لازم را برای تشکیل دولت ائتلافی اکثریت به همراه حزب لیکود نتانیاهو در اختیار دارند.
مرجع : ايسنا