به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۱۱
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۹ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۷۱۸۶۱
در سال 2015 ؛

برتری قاطع مسی نسبت به رونالدو

گروه ورزشی: آمارها نشان می‌دهد که فوق‌ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا در سال ۲۰۱۵ نسبت به همتای پرتغالی‌اش در رئال مادرید به مراتب موفق‌تر عمل کرده است.
برتری قاطع مسی نسبت به رونالدو
به نقل از نشریه آس چاپ مادرید، لیونل مسی در بازی روز یکشنبه گذشته بارسلونا برابر رایووایکانو که با پیروزی 6 بر یک کاتالان‌ها خاتمه یافت نیمی از گل‌های تیمش را به ثمر رساند تا 30 گله و در جدول برترین گلزنان این فصل لالیگا با کریستیانو رونالدو برابر شود. این اما تنها بخشی از آمار درخشانی بود که در کارنامه دارنده چهار توپ طلا فیفا ثبت شد.

مسی با سه گلی که در این بازی به ثمر رساند در جدول رکوردداران هت‌تریک در لالیگا هم از رونالدو سبقت گرفت. لئو مسی در این بازی برای بیست‌وچهارمین بار در لالیگا هت‌تریک کرد و این در حالی است که رونالدو 23 بار موفق به انجام این کار شده است.
همچنین مسی با گل‌هایی که به رایووایکانو زد به اولین بازیکن در تاریخ فوتبال اسپانیا تبدیل شد که در شش فصل متوالی 40 گل یا بیشتر به ثمر رسانده است.

مسی در شرایطی در عرض سه ماه توانست خود را در کورس کسب پی‌چی‌چی (عنوان آقای گل لالیگا) به رونالدو برساند که تا 13 دسامبر (22 آذر) تعداد گل‌هایش در لالیگا نصف گل‌‌های رونالدو بود (12 به 25). در ماه نوامبر این فاصله حتی بیشتر هم بود، چرا که در آن مقطع رونالدو 20 گل زده بود و مسی هفت گل. از ابتدای سال 2015 اما همه چیز بر وفق مراد مسی و علیه رونالدو بوده است، چون در سه ماه سپری شده از این سال او در جدول برترین گلزنان به رونالدو رسید.
مرجع : تسنیم