به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۰ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۷۱۹۴۰

فرار ده‌ها نفر از زندان‌های داعش در سوریه

گروه بين الملل: دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ۹۵‌نفر از زندانیان در یکی از زندان‌های داعش در شمال سوریه، موفق به فرار شدند؛ اما بسیاری از آن‌ها بار دیگر دستگیر شدند.
فرار ده‌ها نفر از زندان‌های داعش در سوریه
دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید که عملیات فرار در زندانی در شهرک الباب در ۳۰ کیلومتری جنوب مرزهای ترکیه روی داده است. گروه داعش مناطق وسیعی از شمال سوریه و عراق را تصرف کرده و در آن‌ها زندان و دادگاه‌هایی وابسته به خود تاسیس کرد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید غیر نظامیان سوری، جنگجویان کُرد و همچنین اعضایی از گروه‌های رقیب داعش، در میان فراریان هستند.

جنگجویان کُرد که از پشتیبانی هوایی ائتلاف بین‌الملل به رهبر آمریکا برخوردارند تلاش می‌کنند تا با گروه داعش در شمال سوریه مقابله کنند. پس از عملیات فرار، گروه داعش در شهرک الباب وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد و به وسیله بلندگو از ساکنان خواست فراری‌یان را دستگیر کنند. تا کنون بیش از نیمی از فراریان دوباره دستگیر شدند. رامی عبدالرحمن مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید که داعشي ها ایست‌های بازرسی جدیدی برپا کرده و اقدام به بازرسی منزل به متزل می‌کنند. شهرک الباب در شمال حلب قرار دارد.

این شهرک اوایل هفته شاهد درگیری داخلی میان شبه‌نظامیان داعش بود و شماری از زندانیان عضو این گروه با فرار از زندان خود را به ترکیه رساندند. در این درگیری‌ها دستکم ۹تن از اعضای داعش کشته شدند. عبدالرحمن می‌گوید که این فرار‌ها نشان از ضعف در گروه داعش دارد.
مرجع : العربيه