به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۳
 
۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۰ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۷۱۹۵۲
مسئولان باید با جدیت موضوع را بررسی کنند

توکلی: با عاملان حمله به مطهری برخورد شود

گروه سياسي: عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با تأکید برلزوم شناسایی عاملان حمله به علی مطهری در شیراز، گفت: سازمان‌های ذیربط باید با جدیت موضوع را بررسی کنند و اجازه تکرار چنین اقداماتی را ندهند.
توکلی: با عاملان حمله به مطهری برخورد شود
به گزارش ایلنا، احمد توکلی افزود: برای ارعاب در قانون مجازات سختی در نظر گرفته شده است و اگر این ارعاب در مورد نماینده مجلس انجام شده باشد٬ مجازات خیلی سخت تر خواهد بود. نماینده تهران٬ ری و شمیرانات و اسلام شهر٬ با بیان اینکه صرف نظر از موافقت یا مخالفت من با مواضع آقای مطهری در مجلس٬ موضوع حمله به یک نماینده مردم باید سریعا بررسی شود٬ افزود: دادگستری و وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه باید به مسئله حمله و سوء قصد نسبت به هر فردی در جمهوری اسلامی ایران از جمله حمله اخیر به آقای مطهری در شیراز ورود پیدا کند و عاملان را شناسایی و نسبت به مجازات آن ها اقدامات لازم صورت گیرد. چرا که امنیت شهروندان از هر امری مهم تر است.

وی افزود: اگر این ناامنی متوجه یک نماینده شود، ابعاد موضوع دوچندان خواهد شد؛ چون قانون اساسی برای اظهارنظر نمایندگان ملت حق ویژه ای در اصل 86 قائل شده است. توکلی یادآور شد: علاوه بر مجازات عاملان این ناامنی، اینکه چند ده نفر با موتور و خودرو در فرودگاه اجتماع کنند و ما تصور کنیم مسئولان امنیتی شیراز از تجمع و قصد فاسد این تجمع کنندگان بی خبر بوده اند، نهایت ناتوانی و عجز از انجام وظیفه آنان را نشان می دهد و اگر می دانستند( که این فرضیه محتمل تر است)، بخش حفاظت داخلی دستگاه های امنیتی نیز باید به موضوع ورود کنند و مسئولان قاصر و یا مقصر نیز تحت تعقیب قرار گرفته و مجازات شوند. وی تاکید کرد: مسئولان اجرایی استان نیز باید نسبت به تعلل احتمالی مورد بازخواست قرار گیرند.