به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۱ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۷۲۰۲۵

10 نکته از بازي استقلال و نفت تهران

گروه ورزشی: ديدار مهيج استقلال و نفت تهران اين قابليت را دارد که ورزشگاه آزادي را مملو از تماشاچي کند.
10 نکته از بازي استقلال و نفت تهران
جدال تیم‌های اول و سوم جدول، مهمترین دیدار لیگ را می‌‌سازد. حساس‌ترین بازی لیگ بین استقلال و نفت انجام می‌شود که 33 سال از بازی اول آنها در لیگ گذشته است.

1. اولین بازی استقلال و نفت‌تهران، سال 1360 صفر ـ صفر تمام شد. سرمربی استقلال در این بازی، حسن عضدی و سرمربی نفت عارف سیدعلیخانی بودند.

2. در تاریخ بازی های 2 تیم، مردانی هستند که پیراهن هر 2 تیم را برتن کرده اند. یعقوب کریمی، میثم حسینی، امین منوچهری، هادی شکوری، ایمان مبعلی و منصور رشیدی، 6 بازیکن مشترک 2 تیم بوده اند. منصوریان، محمد خرمگاه و علی چینی، اعضای کادرفنی امروز نفت هم بازیکنان گذشته تیم استقلال بوده اند.

3. نفت امسال در 2 بازی استقلال را برده است، یک ـ صفر در دیدارهای واپسین لیگ گذشته و 2 ـ صفر در هفته هشتم لیگ‌برتر که در دهه آخر شهریور انجام شد. اگر نفت، این بازی را هم ببرد، بعد از سپاهان 81، اولین تیمی است که استقلال را در یک فصل 3 بار برده است.

4. اولین دیدار 2 تیم در لیگ‌برتر، روز 31 خرداد 89 برگزار شده و با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

5. گل سعید مراغه چیان، کاپیتان استقلال در مرداد 64 برابر منصور رشیدی، گلر نفت‌تهران که از 40 متری زده شده، منجر به برد یک ـ صفر استقلال شد. خاطره سازترین گل تمام بازی های گذشته 2 تیم بوده است.

6. در دیدار برگشت لیگ سیزدهم بین استقلال و نفت که طی آن نفت با گل دقایق واپسین رضا نوروزی یک ـ صفر برنده شد، مهدی رحمتی مصاحبه تندی علیه کی‌روش کرد که ضمن تحمل یک جریمه 3 میلیونی، توسط سرمربی تیم‌ملی خط خورد و جام‌جهانی را از دست داد.

7. در دیدار رفت سال گذشته که یک ـ یک تمام شد وریا غفوری از 35 متری گل زیبایی زد که یکی از 10 گل برتر سال شناخته شد. مهدی رحمتی بعد از این بازی گفت: این یک گل واقعی بود و گلی که مهرداد بایرامی (در بازی گسترش فولاد برابر استقلال) به من زد شانسی و تحت ثاثیر باد بود!

8. بازی 2 تیم یک بار در اسفند انجام شده است، در روز 28 اسفند سال 91 در لیگ دوازدهم، 2 تیم برابر هم یک ـ یک مساوی شدند.

9. در بازی روز 26 آذر 90 که استقلال با پیروزی 2 ـ صفر پشت سر گذاشت، هر 2 گل مورد اعتراض نفتی ها بود که بعدها با مشاهده فیلم، ناظران و کارشناسان داوری اعتراض نفتی ها را وارد و گل ها را مردود دانستند.

10. در لیگ سال 91ـ90 یا لیگ یازدهم برتر، استقلال هر 2 بازی رفت‌وبرگشت را به ترتیب 2 ـ صفر و یک ـ صفر برد.
مرجع : ورزش 3