به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۴ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۷۲۲۹۹

پل های هوایی در تسخیر کارتون خواب ها

در نقطه کورهای شهر مثل پل های هوایی، بی خانمان ها آخر وقت که دیگر رفت و آمد ها کم رنگ می شود به این پل های در سطح شهر می آیند و تا صبح آنجا مواد مصرف می کنند و می خوابند.
پل های هوایی در تسخیر کارتون خواب ها
گروه جامعه: هفته ی آخر سال بیش از هر زمان دیگری مردم را به تلاطم کشانده است. مثل هر سال زمان کافی نیست و لیست کارهای عقب افتاده در طول سال هم که باید اکنون انجام شود زیاد است. به همین خاطر مردم زودتر از خانه هایشان بیرون می آیند و زندگی را در شهر جریان می دهند همه ی این شلوغی ها تا چهارشنبه آخر سال است و بعد از آن تقریبا تهران خالی از سکنه می شود.

اما در این هیاهو و شلوغی خیابان ها تعدادی از افراد هستند که روزشان را دیرتر از سایر افراد شروع می کنند به نوعی انگیزه ای برای شروع روز خود ندارند، آدم هایی که صبح در سطح شهر در رفت و آمد هستند می توانند آن ها را ببینند. البته اگر کمی دقتشان را به اطراف خیابان ها و روی پل های هوایی زیاد کنند و ساده از کنار آدم ها عبور نکنند. این افراد بی خانمان هایی هستند که تاریکی شب را در حالی به روشنی صبح می رسانند که بر روی کارتن در گوشه ای از شهر یا خیابان می خوابند.

تا چند وقت پیش پارک ها پاتوق تجمع آن ها بود اما به دلیل نظارت و جلوگیری نیروی انتظامی که از خوابیدن آن ها در نیمکت های پارک ها ممانعت به عمل می آورند و ان ها را جمع آوری کرده و به گرمخانه ها منتقل می کنند. این گونه از افراد که اعتیاد یا مسائل دیگر آن ها از خانه و مسکنشان جدا کرده و به آوارگی در شهر ها کشانده است برای استراحت شبانه به دنبال مکان هایی می گردند که از چشم ماموران انتظامی مخفی باشد و دیگر مثل سابق هر جایی که بخواهند کارتن پهن نمی کنند.

این سری اتفاقات، این را رقم زد که متاسفانه ما در نقطه کورهای شهر شاهد حضور این افراد باشیم. مثل پل های هوایی، آن ها آخر وقت که دیگر رفت و آمد ها کم رنگ می شود به این پل های در سطح شهر می آیند و تا صبح آنجا مواد مصرف می کنند و می خوابند اما صبح ها همزمان با مردم شهر از خواب بیدار نمی شوند و این باعث شود که شهروندانی که ازهفت یا هشت صبح در معابر تردد می کنند آن ها را مشاهده می کنند.

این آسیب اجتماعی زمینه ساز سیر عظیمی از حوادث شهری است، علاوه بر این جلوه شهر را هم به سمت نامساعدی سوق می دهد. پس باید فکری اندیشید و طرحی را در دستور کار قرار داد؛ تا اولا افراد به این سمت کشیده نشوند و بدانیم که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. دوما اگر بر اساس ناخردی فردی این آسیب ها در اجتماع ظاهر شد کنترل شوند تا ظاهر و باطن شهر را درگیر خود نکنند.

یکی از پاتوق های کارتن خواب ها پل هوایی میدان امام حسین(ع) است که به طور متوالی چند هفته ای است با این معضل همراه است. افراد به ویژه خانواده هایی که در این منطقه از پل عابر پیاده استفاده می کنند با این صحنه مواجهه می شوند؛که یکی دو نفر روی پل خوابیده اند و اطراف آن ها هم سرنگ های تزریق را اگر کمی موشکافانه نگاه کنید می توان دید. البته مواقعی هم کارتن خواب ها مهاجرانی هستند که از شهرهای دیگر به تهران آمده اند و از لحاظ مالی قدرت پرداخت کرایه مسافرخانه را ندارند.
مرجع : ايسکانيوز