به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۷۲۶۶۵
آسیب شناسی اقتصاد ایران یک اقدام ضروری است

قطع وابستگی به نفت با اقتصاد مقاومتی

گروه اقتصادی: نماینده مردم بروجن در مجلس گفت: یکی از آسیب‌های جدی اقتصاد کشور که سال‌هاست با آن مواجه هستیم وابستگی بودجه به نفت است که باید این سیاست غلط با اتکا به اقتصاد مقاومتی شکسته شود.
قطع وابستگی به نفت با اقتصاد مقاومتی
امیرعباس سلطانی آسیب شناسی اقتصاد ایران را یک اقدام بسیار ضروری و اولویت‌دار خواند و افزود: یکی از عوامل بروز چالش‌ها و مشکلات در عرصه اقتصادی کشور عدم آسیب شناسی دقیق و اتخاذ راهکارهای مناسب برای مقابله با این آسیب‌هاست. وی با اشاره به ضرورت توجه جدی به سیاست‌های اقتصادی مقاومتی به عنوان یکی از راهکارهای کلیدی علاج مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد: یکی از آسیب‌های جدی اقتصاد کشور که سال‌هاست با آن مواجه هستیم وابستگی بودجه به نفت است که باید این سیاست غلط با اتکا به اقتصاد مقاومتی شکسته شود.

وی همچنین جذب سرمایه‌های سرگردان در رشد اقتصادی کشور را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: جلوگیری از فرار مغزهای ملی به دیگر کشورها، جذب سرمایه‌گذاران و همچنین اعطای سیاست‌های تشویقی به تولیدکنندگان راهکاری مناسبی برای رشد اقتصادی کشور است. نماینده  بروجن در مجلس بر لزوم تکیه بر درآمدهای مالیاتی نیز تاکید کرد و گفت: می‌توان با اعمال مالیات‌های حساب شده، تشویق‌های مالیاتی و معافیت‌های مالیاتی زمینه رشد اقتصادی را فراهم کرد. وی همچنین یکی از راهکارهای بهبود شرایط اقتصادی کشور را سرمایه‌گذاری در صنایع کلیدی و زیرساختی کشور دانست و افزود: با سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیرساختی و زیربنایی می‌توان اقتصاد کشور را رونق بخشید.

وی با تاکید بر این‌که «اقتصاد باید در یک چارچوب اخلاقی و انسانی تعریف شود» گفت: باید ذخیره نقدی دولت نیز افزایش یابد تا شاهد رشد اقتصادی کشور باشیم و در همین راستا تامین اجتماعی قوی، مسکن و سیاست پولی و مالی مناسب پیش شرط‌های پیشبرد موفق اقتصاد است.
مرجع : ایسنا