به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۴ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۷۲۹۳۹
اسکان مسافران در راه مانده

کاهش ۲۵ درصدی حوادث جاده ای در کردستان

گروه جامعه: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از کاهش ۲۵ درصدی حوادث جاده ای طی چند روز اخیر در این استان خبر داد.
کاهش ۲۵ درصدی حوادث جاده ای در کردستان
حسن خدابنده لو  با اشاره به اقدامات و فعالیت های جمعیت هلال احمر کردستان در راستای خدمت به مردم به ویژه مسافران نوروزی در ایام تعطیلات بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان از چند روز مانده به پایان سال ۹۳ و با حضور در محل های مورد نظر از جمله پایگاه های امدادی و چادرهای برپا شده خدمت رسانی خود را آغاز کرد. وی با اشاره به برنامه های نوروزی جمعیت هلال احمر در استان کردستان و سایر نقاط کشور عنوان کرد: امسال پانزدهمین طرح نوروزی سازمان جوانان هلال احمر کردستان با رویکردی متفاوت از سال های گذشته و در ۲۶ پایگاه در حال برگزاری است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان به آمار عملیات امدادی و حوادث در جاده های استان از ۲۷ اسفند ماه سال گذشته تا دوم فرودین و همزمان با آغاز طرح امداد نوروزی اشاره کرد و گفت: حوادث جاده ای در این مدت زمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است. وی با اشاره به بارش برف و باران طی دو روز اخیر در استان کردستان یادآور شد: با توجه به بارش ها وضعیت تردد در بعضی جاده های استان با مشکلاتی مواجه شد که خوشبختانه با توجه به حضور نیروهای امدادی، راهداری و پلیس اتفاقی برای مسافری روی نداد.

خدابنده لو به اقدامات صورت گرفته در جاده های استان کردستان به دنبال بارش های صورت گرفته و نجارت مسافران در راه مانده اشاره کرد و افزود: ۲۰۰ نفر از این مسافران در محور مریوان و ۴۰ نفر نیز در گردنه صلوات آباد بدلیل بارش برف و باران دچار مشکل شدند که در پایگاه های هلال احمر استان اسکان یافتند. وی در پایان سخنان خود ضمن دعوت از مردم برای توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به عنوان اولین اصل در راستای کاهش حوادث جاده ای عنوان کرد: با تدابیر خوب سازمان های امداد رسان استان تاکنون مشکل خاصی بوجود نیامده است و امید می رود این روند همچنان تا پایان تعطیلات ادامه داشته باشد
مرجع : مهر