به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۵ ساعت ۰۴:۰۷
کد مطلب : ۷۲۹۷۳
بازگشت سونی به دوران طلایی واکمن

واکمن جدید سونی با قیمت یک لپ تاپ!/تصاویر

گروه فناوری: حدود 36 سال پیش شرکت سونی واکمن محبوب و دوست‌داشتنی خود را معرفی و به بازار عرضه کرد.
واکمن جدید سونی با قیمت یک لپ تاپ!/تصاویر
مدت زیادی طول نکشید که واکمن به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای پخش موسیقی تبدیل شد و نوارهای کاست را به شهرت جهانی رساند. پس‌ازآن دستگاه پخش موسیقی دیسکمن از شرکت سونی عرضه شد.
باوجوداینکه دیسکمن شهرت واکمن را نداشت اما توانست در ابتدای دوران اوج ورود سی دی ها به بازار توجه دوست داران به موسیقی را جلب کند. اما با وارد شدن به قرن بیست و یکم و معرفی فرمت‌هایی نظیر mp3 و دستگاه‌های پخش موسیقی به ویژه آیپاد از شرکت اپل دوران دستگاه‌های پخش موسیقی سونی نیز به پایان رسید.

حال پس از گذشت چند سال کارشناسان بازار معتقدند همانطور که ورود گوشی‌های هوشمند دستگاه‌های پخش موسیقی نظیر آیپد را گوشه گیر کرد. دستگاه‌های پخش موسیقی بار دیگر وارد بازار خواهند شد. شرکت‌هایی نظیر پونو، آسترل و کرن دستگاه‌های جدیدی را روانه بازار کرده‌اند و تا حدودی با استقبال علاقه مندان به موسیقی قرار گرفته‌اند. افرادی که معمولاً کیفیت پایین فایل های mp3 آن ها را راضی نمی‌کند و به دنبال دستگاهی جداگانه برای شنیدن به موسیقی با کیفیت هستند به سراغ این دستگاه ها می‌روند. در این میان سونی نیز بیکار نبوده و دستگاه جدیدی را روانه بازار کرده است.

NW-ZX2 اولین اقدام شرکت سونی برای زنده کردن نام برند واکمن نیست اما می توان آن را یکی از بهترین محصولات چند سال اخیر این شرکت برای بازگشت سونی به دوران طلایی واکمن دانست. جدا از کیفیت بالای ساخت NW-ZX2، آن چه آن را از رقبای دیگر در بازار متمایز می‌کند قابلیت اتصال به اینترنت بی سیم واجرای اپلیکیشن های اندروید است.

اولین نکته ای که مشتریان را غافلگیر می‌کند قیمت بسیار بالای این دستگاه است. NW-ZX2 سونی 1200 دلار قیمت دارد. قیمتی که شاید کمتر کسی حاضر به پرداخت آن برای یک دستگاه پخش موسیقی باشد.



طراحی
همانطور که برچسب قیمت این دستگاه نشان می‌دهد، واکمن سونی NW-ZX2 یک دستگاه پخش موسیقی لوکس و خوش ساخت و با کیفیت است. در مورد NW-ZX2 یا یک صفحه نمایش لمسی و بدنه آلومینیومی تراش‌خورده و ورودی هدفون بزرگ و کلیدهای اختصاصی موسیقی و حجم صدا رو به رو هستیم. از نظر ابعاد، NW-ZX2 از برخی گوشی‌های همراه نیز بزرگ‌تر است. صفحه نمایش NW-ZX2 اندازه 4 اینچی داشته و از نوع آل سی دی است. جنس قاب پشتی دستگاه مشابه جنس بخش دستگیره دوربین‌های کانن است. با تماماً این وجود NW-ZX2 با 235 گرم وزن، دستگاه سنگینی محسوب می‌شود.







قابلیت ها
یکی از کاستی‌های اغلب دستگاه‌های پخش موسیقی در بازار عدم توانایی آن ها در استفاده از اپلیکیشن های پخش موسیقی برای استریم فایل‌های صوتی است. اما واکمن NW-ZX2 مجهز به اندروید 4.2 بوده و این بدین معنی است که کاربر می‌تواند اپلیکشن های استریم موسیقی را بر روی واکمن خود نصب کرده و به کمک اینترنت بی سیم وای فای از خدمات آنلاین موسیقی استفاده کند.
در زیر پوشش شیک NW-ZX2، سیستم پیشرفته آمپلی فایر دیجیتالی اچ اکس اس مستر سونی قرار گرفته است که تولید صدای شفاف و با کیفیت فوق العاده را کاملاً تضمین می‌کند. NW-ZX2 قادر به پخش انواع فرمت فایل‌های صوتی در کنار فرمت DSD است.



شرکت سونی برای واکمن NW-ZX2 فضای داخلی 128 گیگابایتی را در نظر گرفته که امکان اضافه کردن فضا تا 64 گیگابایت به کمک کارت میکرو اس دی نیز وجود دارد. باتری لیتیومی به کار رفته در NW-ZX2 قادر به پخش 60 ساعت موسیقی mp3 و 33 ساعت موسیقی با کیفیت و حجم بالا است. آن طور که تجربه نشان داده، دستگاه‌های پخش موسیقی سونی از نظر ظرفیت باتری تاکنون بسیار خوب عمل کرده‌اند.
سونی واکمن NW-ZX2 یک واکمن حرفه ای و با کیفیت بالای پخش موسیقی است که با قیمت بالای آن مشتریان خاص خود را دارد و کاربران معمولی به سراغ آن نمی‌روند.

مرجع : بازارخبر