به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۹ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : ۷۳۱۴۶
تيم‌ ملي اميد ايران 6 ... تيم ملي اميد افغانستان 0

حضور 80 هزار افغان در ورزشگاه آزادي!

گروه ورزشي: حضور 80 هزار هوادار افغان در ورزشگاه آزادی تیم ملی المپیک ایران و معدود هوادارانش را غافلگیر کرد اما تيم ملي اميد ايران با برتري قاطع 6 بر صفر در اين بازي به مرحله بعدي مقدماتي المپيک راه يافت.
حضور 80 هزار افغان در ورزشگاه آزادي!
به گزارش ایسنا، دیدار تیم‌های ملی المپیک ایران و افغانستان در حالی از ساعت 17 در ورزشگاه آزادی آغاز شده که نزدیک به 80 هزار هوادار افغان به آزادی آمد‌ه‌اند تا تیم کشورشان را در ایران تنها نگذاشته باشند. حضور پرتعداد افغانی‌ها در آزادی در حالی است که تنها 100 تماشاگر ایرانی به ورزشگاه آمده‌اند و فضای ورزشگاه کاملا به سود تیم قرمزپوش افغانستان است.

افغان‌ها طبقه دوم ورزشگاه را پر کرده‌اند و در طبقه اول نیز جایگاه‌های پشت دروازه به هواداران این کشور اختصاص یافته است. تنها جایگاه ویژه و روبروی این جایگاه به ایرانی‌ها اختصاص یافته که تعداد آنها به زحمت به 100 نفر می‌رسد. افغان‌ها در حالی بار دیگر تعداد تماشاگران ورزشگاه آزادی را به بالای 80 هزار نفر رسانده‌اند که حتی پرسپولیس و استقلال در ماه‌های گذشته به سختی می‌توانستد 20 هزار تماشاگر را برای بازی‌های خود به ورزشگاه بکشانند.

گزارش بازي
امید ایران 6.........افغانستان 0
ورزشگاه آزادی تهران
داوران: تنتاشف ایلیز، کماخا، منصور کازیموف، زامیربک
تیم امید ایران:
محمدرضا اخباری، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، علیرضا جهانبخش(62 بهنام برزای)، سردار آزمون، شاهین ثاقبی، احمد نورالهی(46 علیرضا نقی زاده)، میلاد کمندانی، حسین فاضلی، میلاد محمدی، علی عبدالله‌زاده(59 احسان پهلوان) سرمربی: محمد خاکپور

تیم امید افغانستان: نوید نادم، سید محمد، صمیم کوهستانی، محمد انور، پرویز کاظمی، معروف، فرید حکیمی، حمیدالله حاجی عبدالله، روح الله اقبال زاده، صفی الله عزیزی(55 عبدالرئوف)، مسعود عبدالسعید (43 عبدالمنان)

تیم امید ایران با ارائه یک بازی کاملا یک طرفه با افغانستان این تیم را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد. امیدهای ایران از همان دقایق ابتدایی بازی موفق شدند بر جو استادیوم که ناشی از حضور پرتعداد افغانستانی ها در استادیوم آزادی فائق شوند و برتری خود را به این تیم نه چندان قوی دیکته کند. ایران در حالی 45 دقیقه حاکم توپ ومیدان بود که افغانستان موفق شده بود در بازی قبلی خود تیم قدرتمند عربستان را متوقف کند. ایران با 4 گلی که در نیمه اول زد هم خیال خود را راحت کرد و هم به نوعی برای حریفانش در راه رسیدن به المپیک خط و نشان سختی کشید.

شرح گلها:
1-0 (ایران): پاس عمقی شاهین ثاقبی را سردار آزمون در دقیقه 12 به یک ضربه دقیقه وارد دروازه افغانستان کرد تا کمی فشار تماشاگران حریف از روی تیم امید کم شود.
2-0 (ایران): روی ضربه کرنر ارسالی میلاد محمدی که به شکل پاس کوتاه صورت گرفت توپ به مدافع پیش تاخته امید های ایران رسید و محمد حسین مرادمند با ضربه سر در دقیقه 24 دروازه افغانستان را برای بار دوم دوم باز کرد.
3-0 (ایران): فرار علی عبدالله زاده از سمت راست محوطه جریمه افغانستان و پاس به بیرون او باعث شد تا میلاد کمندانی گل سوم ایران را در دقیقه 28 با یک بغل پای دقیق به ثمر برساند.
4-0 (ایران): در حالی علیرضا جهانبخش میرفت تا با دروازه بان تک به تک شود مدافع افغانستان روی او مرتکب خطا شد و این خطا منجر به زدن ضربه ایستگاهی توسط ملی پوشان ما شد که در این صحنه جهانبخش که پشت توپ ایستاده بود، تنها با یک ضربه و شوت مستقیم آن را وارد دروازه حریف کرد.
5-0 (ایران): سانتر علیرضا جهانبخش را روزبه چشمی با ضربه سری دقیق در دقیقه 61 وارد دروازه افغانستان کرد تا لحظه به لحظه شکست افغانستان سنگین تر شود.
6-0 (ایران): سردار آزمون، برای دومین بار در این بازی اقدام گلزنی کرد و فرصت طلبی وی شمار گلهای تیم‌ملی را در این بازی به شش رساند.

تیم ملی امید عربستان هم 6-0 برد

تیم فوتبال المپیک عربستان موفق شد با پیروزی پرگل شش بر صفر تیم فوتبال امید نپال را از پیش رو بردارد. در این دیدار برای عربستان احمد عیسی النتیری دو گل، محمد عیداه السلاری، صالح الشیری، مصطفی الباساس و ریان صدیق الموسی هر کدام یک گل به ثمر رساندند. تیم فوتبال المپیک عربستان با این پیروزی 7 امتیازی شد. نپالی‌ها نیز همچنان با انجام سه بازی و سه شکست در انتهای جدول گروه قرار دارند.