کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جدال امیدهای ایران و عربستان برای صدر

ايرنا , 11 فروردين 1394 ساعت 0:05

گروه ورزشي: تیم فوتبال المپیک ایران امروز(سه شنبه) در چهارمین دیدار خود در مسابقات انتخابی المپیک ریو 2016 برای تثبیت صدرنشینی خود در گروه و صعود مستقیم به مرحله بعدی این رقابت ها به مصاف عربستان سعودی می رود.


دیدار دو تیم ایران و عربستان سعودی از ساعت 17 امروز در ورزشگاه 100 هزارنفری آزادی تهران آغاز می شود. تیم فوتبال المپیک ایران در حال حاضر با 9 امتیاز از سه پیروزی پر گل برابر تیم های نپال، فلسطین و افغانستان در صدر گروه قرار دارد و حتی در صورت کسب تساوی برابر عربستان به عنوان صدرنشین این گروه راهی مرحله نهایی رقابت ها در قطر خواهد شد.

فوتبالیست های امید ایران در نخستین مسابقه خود موفق به شکست نپال با نتیجه پنج بر صفر شدند، فلسطین را نیز با سه گل شکست دادند و در سومین مسابقه نیز افغانستان را شش تایی کردند تا در مجموع با 14 گل زده و 9 امتیاز صدرنشین گروه باشند. تیم ایران تا کنون گلی نیز دریافت نکرده است.

عملکرد ملی پوشان امید به گونه ای بود که دبیر کل و نایب رئیس فدراسیون فوتبال عصر روز گذشته و پس از پایان دیدار دو تیم ملی امید فوتبال ایران و افغانستان در رختکن حاضر شدند و لحظاتی را با بازیکنان و کادر فنی صحبت کردند.مسئولین فدراسیون فوتبال پس از گفتگو با بازیکنان و کادر، به کلیه اعضای تیم ملی زیر 22 سال یک سکه بهار آزادی اهدا کردند و از بازیکنان و کادر فنی ایران بخاطر این پیروزی ها تشکر کردند که این اقدام می تواند انگیزه آنان را برای مسابقه با عربستان دو چندان کند.

اما شکست چهارمین حریف تیم فوتبال المپیک ایران کار آسانی نیست زیرا عربستان نیز نمایش خوبی در این رقابت ها از خود نشان داده است.امیدهای عربستان دو پیروزی و یک تساوی در این رقابت ها به دست آوردند و در سومین بازی خود نیز مانند تیم المپیک ایران 6 گل به حریف (نپال) زدند و در رویارویی با ایران چیزی برای از دست دادند، ندارند. بنابر این برای پیروزی و صدرنشینی به میدان خواهند آمد.

مسابقات انتخابی المپیک ریو در قاره آسیا در 10 گروه برگزار می شود که تیم های نخست به صورت مستقیم راهی مرحله نهایی انتخابی در قاره آسیا می شوند وتیم های دوم نیزدر مرحله پلی اف حضور خواهند یافت.مرحله نهایی مقدماتی انتخابی المپیک 2016 در قالب رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا، آذرماه سال جاری به میزبانی قطر انجام می شود. تیم فوتبال المپیک ایران از المپیک 1976 تاکنون در بازیهای المپیک حضور نیافته است.


کد مطلب: 73208

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/73208/جدال-امیدهای-ایران-عربستان-صدر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir