به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۹:۲۳
 
۱۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ساعت ۲۲:۰۹
کد مطلب : ۷۳۳۸۹
بیانیه: تمامی قطعنامه های تحریم شورای امنیت لغو خواهد شد

بیانیه مشترک پایانی مذاکرات هسته ای ایران و 5+1

گروه سیاسی: دکتر محمدجواد ظریف در صفحه شخصی توییتر خود نوشت: راه حل ها پیدا شد آماده ایم نوشتن پیش نویس را هرچه سریع تر شروع کنیم. موگرینی هم در توییتر خود نوشته است: خبرهای خوب در راه است.
بیانیه مشترک پایانی مذاکرات هسته ای ایران و 5+1
ببانیه مشترک پایانی مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 توسط محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران و فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد. خلاصه ای از بیانیه که در دانشگاه پلی تکنیک لوزان سوییس قرائت می شود به شرح زیر است:

مجموع راه حل های تفاهم شده برای رسیدن به برنامه جامع اقدام مشترک

جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از چین، روسیه، فرانسه، آمریکا، انگلیس وآلمان در چارچوب عناصر مندرج در برنامه اقدام مشترک مورخ 24 نوامبر 2013 و متعاقب فرایند طولانی مذاکراتی پیچیده و طولانی در ابعاد فنی، حقوقی و سیاسی، به مجموعه ای از راه حل های لازم جهت نیل به برنامه جامع اقدام مشترک در شهر لوزان سویس دست یافتند. مجموعه متضمن این راه حل ها جنبه حقوقی نداشته و صرفا راهنمای مفهومی تنظیم و نگارش برنامه جامع اقدام مشترک را فراهم خواهد ساخت. بر این اساس تدوین برنامه جامع اقدام مشترک با مبنا قرادادن این راه حل ها در آینده نزدیک آغاز خواهد گردید.

تداوم برنامه هسته ای از جمله غنی سازی

در چارچوب راه حل های موجود، هیچ یک از تاسیسات و فعالیت های مرتبط هسته ای متوقف، تعطیل و یا تعلیق نمی شود و فعالیت های هسته ای ایران در تمامی تاسیسات هسته ای از جمله نظنز، فردو، اصفهان و اراک ادامه خواهد یافت. این راه حل های جامع ، ادامه برنامه غنی سازی در داخل کشور را تضمین می کند و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران قادر خواهد بود مطابق مفاد برنامه جامع اقدام مشترک تولید صنعنی سوخت هسته ای خود را برای تامین سوخت نیروگاه های هسته ای ادامه دهد.

بر اساس راه حل به دست آمده ، دوره زمانی برنامه جامع اقدام مشترک در خصوص برنامه غنی سازی ایران 10 ساله خواهد بود. در طول این مدت، تعداد بیش از 5000 ماشین سانتریفیوژ در نظنز به تولید مواد غنی شده در سطح 67/3 درصد ادامه خواهند داد. ماشین های اضافه بر این تعداد و زیرساخت های مرتبط با آنها جهت جایگزینی با ماشین هایی که در طول این زمان آسیب می بینند جمع آوری و تحت نظارت آژانس نگهداری خواهد شد. همچنین ایران قادر خواهد بود ذخایر موجود مواد غنی شده خود را برای تولید مجتمع سوخت هسته ای و یا صادرات آنها به بازارهای بین المللی در قبال خرید اورانیوم اختصاص دهد.

براساس راه حل های به دست آمده ایران برنامه تحقیق و توسعه خود را بر روی ماشین های پیشرفته ادامه خواهد داد و مراحل آغاز و تکمیل فرایند تحقیق و توسعه سانتریفیوژهایIR-4، IR-5 ،6IR- و IR-8 را در طول دوره زمانی 10 ساله برنامه جامع اقدام مشترک ادامه خواهد داد.

تاسیسات فردو

بر اساس راه حل های بدست آمده تاسیسات هسته ای فردو به مرکز تحقیقات هسته ای و فیزیک پیشرفته تبدیل خواهد شد. بیش از 1000 ماشین سانتریفیوژ و تمامی زیرساخت آنها در فردو حفظ و نگهداری خواهند شد که از این میان دو آبشار سانتریفیوژ در چرخش خواهند بود. همچنین نیمی از تاسیسات فردو با همکاری برخی از کشورهای(1+5) به انجام تحقیقات پیشرفته هسته ای و تولید ایزوتوپ های پایدار که مصارف مهمی در صنعت، کشاورزی و پزشکی دارد، اختصاص پیدا می کند.

راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک

مطابق راه حل های موجود؛ راکتور تحقیقاتی اراک آب سنگین باقی خواهد ماند و با انجام بازطراحی ارتقاء یافته و روزآمد خواهد شد. در باز طراحی راکتور ضمن کاهش میزان تولیدی پلوتونیوم، کارآیی راکتور اراک به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. بازطراحی راکتور اراک در چارچوب یک برنامه زمان بندی مشخص و در قالب یک پروژه بین المللی مشترک تحت مدیریت ایران آغاز و پس از آن بلافاصله ساخت آن شروع و در چارچوب یک برنامه زمان بندی تکمیل خواهد شد. تولید سوخت رآکتور اراک و اعطای گواهی بین المللی سوخت راکتور از جمله موارد این همکاریهای بین المللی خواهد بود. از طرف دیگر، کارخانه تولید آب سنگین نیز مانند قبل به کار خود ادامه خواهد داد.

پروتکل الحاقی

ایران در جهت شفافیت و اعتماد سازی به صورت داوطلبانه پروتکل الحاقی را به صورت موقت اجرا نموده و در ادامه فرآیند تصویب این پروتکل طبق یک جدول زمانی در چارچوب اختیارات رییس جمهور و مجلس شورای اسلامی به تصویب خواهد رسید.

لغو تحریم ها

براساس راه حل های بدست آمده، پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک، تمامی قطعنامه های شورای امنیت لغو خواهد شد و همه تحریم های اقتصادی و مالی چندجانبه اروپا و یکجانبه امریکا از جمله تحریم های مالی، بانکی، بیمه، سرمایه گذاری و تمامی خدمات مرتبط با آنها در حوزه های مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی وخودور سازی فورا لغو خواهند شد. همچنین تحریم ها علیه اشخاص حقیقی و حقوقی، سازمان ها، نهادهای دولتی و خصوصی تحت تحریم های مرتبط هسته ای ایران از جمله؛ بانک مرکزی، سایر موسسات مالی و بانکی، سوئیفت، کشتیرانی و هواپیمایی جمهوری اسلامی، کشتیرانی نفت به طور همه جانبه فورا برداشته خواهند شد. همچنین کشورهای عضو گروه (1+5) متعهد هستند از وضع تحریم های جدید در موضوع هسته ای خودداری نمایند.

همکاری های بین المللی

همکاری های بین المللی هسته ای با جمهوری اسلامی ایران از جمله با اعضای 1+5 در حوزه ساخت نیروگاه های هسته ای، راکتور تحقیقاتی، گداخت هسته ای، ایزوتوپ های پایدار، ایمنی هسته ای، پزشکی و کشاورزی هسته ای و ... امکان پذیر و ارتقاء پیدا خواهند کرد. بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک، دسترسی ایران به بازار جهانی، عرصه های تجاری، مالی، دانش فنی و انرژی نیز فراهم خواهد شد.

زمان بندی اجرا برنامه جامع اقدام مشترک

با پایان یافتن این مرحله از مذاکرات، تدوین پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک تا بازه زمانی 10 تیر در آینده نزدیک آغاز خواهد شد. با نهایی شدن متن، برنامه جامع اقدام مشترک در قالب قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد تایید قرار خواهد گرفت. جهت لازم الاجرا شدن برنامه جامع اقدام مشترک برای تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد، این قطعنامه همچون قطعنامه هایی که علیه ایران تصویب شده بودند تحت ماده 41 فصل هفتم منشور ملل متحد تصویب خواهد شد تا بتواند قطعنامه های قبلی را لغو کند.

طرف های برنامه جامع اقدام مشترک پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت، به یک دوره زمانی آماده سازی برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک نیاز خواهند داشت. پس از طی مرحله آماده سازی و همزمان با شروع به اجرای اقدامات هسته ای از سوی ایران در یک روز تعیین شده لغو تمامی تحریم ها به طور خودکار به اجراء در خواهد آمد. در چارچوب راه حل های به دست آمده ؛ برای بازگشت پذیری متقابل تعهدات مندرج در برنامه جامع اقدام مشترک در صورت نقض تعهدات از سوی هر یک از طرف ها سازو کار لازم پیش بینی شده است.

عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۲۱
يكي برود شريعتمداري و قدوسي و نتانياهو و سعودالفيصل را از روي زمين جمع كند !!!! (298053)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۴۱
خیلی بی ادبی که یک رزمنده انقلابی مومن رو با نتانیاهو خونخوار مقایسه میکی (298079)
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۱۱
یه نفر 8 سال رییس جمهور این کشور بوده اسمش ممنوعه ولی نتانیاهو رو راحت اسم میبرن، (298119)
مهدی
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۰۴
آخه نتان یاهو دلواپسه . . . (298165)
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۲۲
من از دکتر روحانی دکتر ظریف دکتر صالحی و برادر دکتر روحانی آقای حسین فریدون بسیار بسیار تشکر میکنم و همچنین تیم همراهشان (298192)
حقوقدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۱:۳۶
نتان یابو درست تره. (298341)
mohsen
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۲۰
تبریک به ملت بزرگ ایران،رهبری معظم انقلاب که با هدایت وحمایت از تیم مذاکرات باعث به نتیجه رسیدن این مذاکرات شدند،تبریک به ریاست محترم جمهور که با تدبیر و عقلانیت امید را به کشور بخشیدند و تبریک به تیم مذاکره کننده بخصوص جناب دکتر ظریف عزیز. (298187)
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۳۹
بهار با سبزی سکوتش, با سپیدی شکوهش و با سرخی شهودش این مژده می دهد: روزی جهان بیداد نیز با نغمه ی آزاد, شکوفه ی داد می دهد...! بهار سبز , سپید و سرخ خجسته ,شکوفه ی داد و نغمه ی آزاد پیوسته... (298214)
واقع بین
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۴۹
امروز به علت 8 سال سو مدیریت دولت احمدی نژاد و 5 قطعنامه تحریم دسته گل دولت او ، ایران بهتر است ابتدا به هر قیمتی و طریقی شده از زیر بار تحریمها خارج شود، بعد در شرایطی که اوضاع جهانی عوض شود ( مثلا با افزایش اختلاف روسیه و غرب و استفاده ایران از آن شکاف ) ایران هر لحظه که صلاح دانست میتواند تصمیمات جدیدی بگیرد و این یعنی سیاست ، نه اینکه بخواهیم با لجبازی کشور را زیر بار تحریم و حتی جنگی ببریم که تمام دنیا طرفمان باشد. پس من قاطعانه از ظریف حمایت می کنم. (298280)
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۵:۰۴
عین واقعیت گفتید دمت گرم ،متاسفانه حضرات دلواپس نشنیده اند افغانستان هم گفت ما در کنار عربستان خواهیم بود آنوقت می خواهند با قدرتهای دنیا بجنگند!! (298396)
حق طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۷:۳۱
ترکمانچای جدید مبارک باشد بر غرب زده ها
حتی زحمت خوندن بیانیه را نمی کشید.
فقط یک مورد: حق غنی سازی 20 درصد نداریم و فقط حق غنی سازی 3.6 درصد داریم. (298437)
بی نام
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۴۱
امروز در تاریخ ۱۳/۱/۹۴برای ملت ایران روزی تاریخی بود با وجود اینکه میگن ۱۳بدر نحس است اما نحسی اش به تحریم و فقر وبدبختی خورد
با سیزده بدر همه ی بدبختی ملت از بدر رفت
تشکر از همه اعضا ۵+۱ (298140)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۱۱
فک کردی جنس ها ارزان می شه یا که اتفاقی میافته ن عمو جون هیچی نمی شه (298176)
رحمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۵۳
احتمالا شما هم از تحریم ها سود میبری
آی شلوغ (298232)
آدم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۰۹
به نظر من هم شاید کسانی که میگن هیچ اتفاقی نمی افته خودشان از کاسبان تحریم اند
چطور وقتی تحریم شدیم همه چیز گران شد مثل سکه و ارزو...
اما حالا با توافق هیچی تغییر نمی کنه یعنی شما از یه ملت و این همه کارشناس بیشتر میفهمید؟
آیا این رو درک میکنید سکه ای که برای بعضی ها مثل عسل برای کسانی که مهریه می دهند مثل زهر مار تلخهه (298253)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۵:۰۸
خوب گفتی آدم جون شک نکنید از کاسبان پر درآمد تحریم هستند (298401)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۳۵
عوضش نمیترسیم که بزنمون بپکیم (298274)
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۲:۵۳
نه ولی با ثابت موندن قیمت ها و کاهش تورم و لازون طرف افزایش دستمزدها و درامد ها و افزایش گردش مالی و رونق بازار حخیلی چیزا درست میشه لازم نیست قیمت ها بیاد پایین (298359)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۵:۰۶
متاسفم برای تفکر شما علی آقا، لطفا احساسی برخورد نکنید وضیعت منطقه را ببین و بررسی کن آن وقت از این توافق ابراز نگرانی کن (298398)
رق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۲۱:۲۲
دلواپسی عمو. ناراحت نباش مطمئنا هوش تیم هسته ای از تو بیشتره (298484)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۴۵
ایران جان منظورت از رزمنده انقلابی دقیقا کیه ؟
مگه غیر از این بوده که آقای شریعتمداری مدتهاست که با نتانیاهو هم نظر هستند (298144)
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۴۹
به خدا نتانیاهو ارزشی تر از شریعتنداریهه (298230)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۲:۲۳
ای خدا عقل سالم به بدن سالم ................. (298349)
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۴۸
خداوکیلی ظلم هستش اسم انقلابی بزاری زبیرهای زمان رو متاسفانه زیارت میکنیم (298146)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۳۱
اولا در جواب جنابعالی باید بگم: دشمن دانا (هزاران) به از نادان دوست
و یه خواهشی از عزیزان ساکن تهران دارم،خواهشا یه پیشواز مناسب و درخور شان مصدق امروز داشته باشین
با تشکر (298200)
ا ت ش ب ی گ زاده
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۳۳
ایران این رزمنده شما ضد مردم ایران است .بی ادب شماهایید که از تحریم کاسبی میکردید .بنده به شما و ان رزمنده همسو با نتانیاهو تسلیت میگویم و به ملت بزرگ ایران و دولت اعتدال تبریک میگویم. (298205)
بابك
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۰۱
خيلي هم خوب گفت لياقتش همينه (298242)
واقع بین
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۲۷
امروز به علت 8 سال سو مدیریت دولت احمدی نژاد و 5 قطعنامه تحریم دسته گل دولت او ، ایران بهتر است ابتدا به هر قیمتی و طریقی شده از زیر بار تحریمها خارج شود، بعد در شرایطی که اوضاع جهانی عوض شود ( مثلا با افزایش اختلاف روسیه و غرب و استفاده ایران از آن شکاف ) ایران هر لحظه که صلاح دانست میتواند تصمیمات جدیدی بگیرد و این یعنی سیاست ، نه اینکه بخواهیم با لجبازی کشور را زیر بار تحریم و حتی جنگی ببریم که تمام دنیا طرفمان باشد. پس من قاطعانه از ظریف حمایت می کنم. (298268)
Sam
China
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۴:۴۱
كدام رزمنده؟ كدام جانباز؟ كدام انقلابي؟ شریعتمداری .؟.... (298307)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۱:۳۱
به نظرمن الان بايدرييس جمهورمحترم مردمرابراي تاييد موفقيت بدست آمده به خيابان ها دعوت نموده ومردم باراهپيمايي خودنشان دهند كه مردم پشتيبان دولت هستند تا بععععضيا نتونن سمپاشي كنند زنده بادمردم ايران زنده بادايران وايراني (298337)
دانشجوى78
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۱:۳۷
اميدوارم پاسخ كم خوابي ها و خستگي ها و مرارت هايت حصر و ممنوع التصويري و برهم زدن سخنراني ات نباشد. اميدوارم اسير نخبه كشي نشوي. اميدوارم بعد از همه پايمردي ها و استقامت هايت به عاقبت دكتر حسين فاطمي و مصدق دچار نشوي. اميدوارم همه ما قدردان خدمتگزاراني چون تو باشيم. اميدوارم روزي فرا نرسد كه حسرت چون تويي را بخوريم ... محمد جواد ظريف ! تاريخ اين سرزمين اما به احترام تو خواهد ايستاددان (298342)
عباس
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۷:۲۷
انقلابی، شریعتمداری؟
هاهاهاهاهاها (298434)
گل آقا
Saudi Arabia
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۴۳
حالا فردا باید کیهان را دید ....
لامصب از دید اون همه چیز منفیه
حتما چیزی پیدا میکنه و آویزان میشه قبول کنید که ایده آل اونا دولت قبلیه .... جامعه متشنج و مستعد برای اختلاس در پناه تحریمها!!! (298084)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۱۹
فردا تعطیله روزنامه چاپ نمیشه.خخخ (298186)
باران
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۵۱
ازاین توافق خوشحالم ولی می ترسم آزادی بیشتر به افراطیون بده که بیشتر روی سر مردم چماق بشن (298096)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۵:۱۱
بیشتر باز می کردید چطور؟ (298405)
حسین
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۳۳
الله اکبر. الله اکبر.الله اکبر. تفسیر واقعی عقلانیت و تدبیر و امید بر ملت بزرگوار ایران مبارک وخجسته باد روحانی متشکریم روحانی متشکریم (298132)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۳:۲۸
اگه قرار بود اینقدر وابدیم که جلیلی یک دهم این را وامیداد همه ی تحریم ها را میتونست برداره بنده خدا (298304)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۵:۱۴
شرم شرم شرم کنید بس است (298408)
رضا
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۷:۴۹
برادر من خدایی این جواب اینهمه بی خوابی و تلاش ظریفه?خجالتم خوب چیزیه خداییش.خوبه کور نیستیم وخودمون فرق جلیلی و ظریف رو میفهمیم.نیاز به تفسیرهای از روی کینه شماها نیست.اخه چندتا بمب اتم میتونست همچین ضربه بزرگی رو اسرائیل بزنه. اره داداش خجالت بکش.خوب چیزیه قوربونت (298443)
رضا
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۷:۵۱
این توافقنامه قرار نیست از همین امشب تورم رو به صفر برسونه، پولهای اختلاس شده رو به بیت المال برگردونه، معضل لغو کنسرتها رو برطرف کنه، نشریات توقیف شده رو آزاد کنه، ریال رو همتراز پوند انگلستان کنه، نقدینگی صدها هزار میلیاردی رو از سرگردانی نجات بده و وارد چرخه اقتصاد کنه، جلوی قاچاق میلیارد دلاری کالا رو بگیره و... خلاصه قرار نیست که ما رو از این رو به اون رو برگردونه.
باید یادمون باشه که دلواپسان و دزدهای خزانه و عاشقان تحریم از فردا شروع میکنن به دامن زدن به توقعات نامعقول مردم (298445)
ارشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۲۱:۴۳
اسمی که برا خودت انتخاب کردی بردار بهت میخوره اصغر یا صفر باشی نه کوروش (298492)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۳۶
اگر قرار باز اقای سیف و اقای روحانی مثل دولت احمدی نژاد جلوی کاهش قیمت دلار را بگیرند و گرانی ظالمانه خودرو و کالاها ادامه یابد این توافق هیچ سودی برای مردم عادی ندارد مردم میخواهد دلار کاهش یابد تا ارزش ریال بالا رود و به این قیمتهای 3 برابری ظالمانه پایان داده شود و قدرت خرید مردم بالا رود...... (298135)
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۱۳
حرف دلمو زدی بعضی ها فقط می خوان از این توافق فقط برا انتخابات اسفاده کنن (298177)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۴۰
به ملت و دولت اعتدال و اصلاح نبریک میگویم (298139)
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۵۴
باید به استقبال دکتر و تیمشون بریم
کی و کجاست
دکتر ظریف دوستت داریم
روحانی متشکریم (298151)
مزدک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۰۸
رسایی رو جا انداختی (298170)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۰۹
1000 سانتریفیوژ خیلی کمه دوما پروتکل الحاقی تا کی باید اجرا بشه مبهم بود (298172)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۲۴
اولا ایران می تواند 6000 سانترفیوژ فعال داشته باشد و دومااجرای پروتکل الجاقی به شکل داوطلبانه است. ایران نخواست اجرا نمی کند. (298195)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۵:۱۷
من و شما از این چیزها هیچی نمی فهمیم کار را باید کاردان انجام بدهد ما که نمی خواهیم بمب اتم بسازیم این حرفها چی در میارید.دکتر روحانی دکتر ظریف و سایر عزیزان مذاکره کننده ممنون و سپاسگزاریم (298410)
بینام
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۱۵
تقدیم به محمدجواد ظریف عزیز:


نامت ابدی و ازلی خواهد شد

گویند نمی شود ،ولی خواهد شد

ملی شده نفت با مصدق ،اما

لبخند تو بین المللی خواهد شد! (298178)
مهدی شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۹:۰۹
لبخند تو همچو پسته رفسنجان. لبخند تو مایه امید ایران
لبخند تو در زیر و خم بازی ها . لبخند تو همچو زهر دلواپس ها (298319)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۱۸
هنوز که چیزی نشده.زمان خاتمی هم توافق شده بود دیدیم چی شد (298184)
sohrab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۴۰
هیسسسسسسسسس (298217)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۵:۲۰
خوب یادته اما چی شد یادت رفته بعد از ایشان بود همه چیز بهم ریخت قعطنامه شد کاغذ پاره و الی آخر حالا بدان چی شد (298411)
عباس
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۷:۲۹
امثال شما ها که دوست دارن توافق نشه. (298436)
ا-ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۳۰
دنیا را نه سیاه سیاه ببینیم و نه سفید سفید دنیا را خاکستری ببینیم پس تعامل با دنیا را ارج نهیم (یکی از شعارهای دولت مهندس مهدی بازرگان) (298271)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۸:۲۶
ضمن تبریک این خبر مهم سیاسی ب دکتر ظریف و همه علاقندان اعتدال و اصلاح
و تسلیت خبر در گذشت مادر گرامی آقای خاص اصلاحات ب خاندان خاتمی عزیز (298315)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۹:۰۶
این درحالیست که به نظر می رسد دامن زدن بر افزایش توقعات مردم، برای سوء استفاده از این اقدام بزرگ و مهم دکتر ظریف، تیم مذاکره کننده و دولت تدبیر، آن روی دیگر سکه ی این ماجراست که بی توجهی مسئولین و اصحاب رسانه به این نکته، می تواند آثار زیانباری بدنبال داشه باشد.

لازم به ذکر است که محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان و اعضای تیم هسته ای بارها در طول مذاکرات لوزان اعلام کردند که برای دستیابی به «تفاهم» به سوئیس سفر کرده اند، نه امضا «توافق». (298318)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۹:۲۴
آموزش اصول سیاست توسط تیم مذاکره کننده ایران . مدعیان سیاست بشتابید (298320)
سلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۱:۰۱
درود. بر دکتر ظریف و انسانیتش و همچنین جا داره از،آقای اورامان بخاطر شجاعتش در اذعان به این ( طی ده ها همه را ها را بر ای جلوگیری از دستیابی ایران به ابعاد نظامی انجام دادیم ) ولی مذاکره بهتر راه بود و این نشان از،شجاعت ایشون داره که اعتراف به اشتباه می کنه ای کاش اینجا هم چنین مردا هایی پیدا می شدن (298333)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۲۱
انشاالله تحریم ها برداشته شود تا وضع اقتصادی از این حالت خارج شه
دم شما گرم و خشته نباشید (298054)
مردمی
Saudi Arabia
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۴۵
انشالله تحریمها برداشته شود شاید کیهانی ها هم به راه راست مایل شوند!! (298086)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۰۹
باتحریم یا بی تحریم راه ماازکربلامیگذرد. (298174)
ا ت ش ب ی گ زاده
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۳۵
بیدار شو اب همه جا را برد!!!!!!!!!!!!! (298210)
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۴۱
راه 90 درصد ملت فقط در همین ایرانه.. (298218)
کم یاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۲:۱۸
توافق به هر قیمتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دلیل : پیروز شدن انتخابات مجلس 94 و ریاست جمهوری 96
واقعا ریاست چه میکنه با آدم . (298295)
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۲۲
خداوند، ظریف اصلاح طلب را حفظ کند. دکتر متشکریم (298055)
جوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۰۵
خداقوت دکتر ظریف (298110)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۴۶
و باز هم اصلاحات (298145)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۱۵
دکتر ظریف بارها تأکید کرده‌اند که خود را وابسته به هیچ جناح سیاسی نمی‌دانند. (298179)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۱۶
در عالم سیاست سیاسیون واقعی کرشمه ی سیاسی میان شما بهتره اظهار نظر نکنی بری اولش ببینی جواد ظریف چه زمانی نماینده ایران تو سازمان ملل بود

زنده باد اصلاحات

درود بر آیت الله موسوی خوئینی ها (298259)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۱:۳۱
دوست گرامی
اولاً بنده برای اظهار نظر از شما اجازه نمی‌گیرم.
دوم آنکه به من بگویید که آیا کتاب آقای سفیر را خوانده‌اید یا نه؟ اگر خوانده‌اید پس بحثی نیست، اما اگر نخوانیده‌اید، حتماً مطالعه کنید چون خیلی از ناآگاهی‌تان برطرف خواهد شد. (298338)
حامد
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۲۹
درود بر دکتر ظریف،مصدق زمان (298057)
عجب
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۴۲
خدایااااااااااااا شکککککککککککرت بالاخره شراین اتمی کنده شد شاید بتونیم باقی عمرمون مانند یک انسان زندگی کنیم......دروووووووود بر دکتر ظریف قهرمان ابرمرد دیپلماسی ایرانی.من این پبروزی رو به ملت بزرگ ایران تبریک میگویم . (298141)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۰۳
اي کاش به جاي توافق هسته اي قراداد کيروش تمديد مي کرديد که مشکل جوانان حل بشه (298162)
اراکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۳:۵۶
ای بابا چراامامزاده سازی می کنی برادر؟ (298373)
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۲۹
تمام مملکت رو دو دستی تقدیم کردن. محمود کجایی مرد مقتدر. آن مرد می آید. بهار میدونم منتشر نمیکنی (298058)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۳۴
خرداد 96 می آید آن بزرگمرد ... (298067)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۳۳
محمد جان محمود به زباله دان تاریخ فرستاده شد (298133)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۳۹
خخخخخخخخخخخخ تموم شد خرداد 96هم روحانی رییس جمهوره درود بر ظریف 1400 (298138)
ا ت ش ب ی گ زاده
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۳۶
ظریف خیلی ها را به زباله دان تاریخ فرستاد اقا محمد مردید و تمام شدید (298213)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۵۹
انشاء الله (298240)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۴:۱۲
خوب می شی به خواست خدا و اراده خودت (298384)
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۳۶
میاد تپه‌های جدید رو برای "فتح" کشف کنه؟؟
اطمینان دارم شمایی که این کامنت رو گذاشتی کوچکترین توجهی به بیانیه نکردی. و یا این که کمترین درصدی از اون رو متوجه نشدی. وگرنه چرا تنها شعاری حرفی را زده‌ای؟ دریع از یک کلمه انتقاد یا دلیل برای مخالفت! (298071)
دانشجوى 78
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۳۹
مملکت رو کسى تقديم کرد که فشارش به مردم وارد شده (298075)
Almer
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۵۲
آن مرد که مملکت را تقدیم کرذ ذیگر رفته است و هرگر نخواهد آمد . (298149)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۴۱
هشت سال پیش یک .... سنگی در چاه انداخت که تمام مشقت های امروز نتیجه بی لیاقتی ان 8سال بود. مملکت زمانی که تحریم ها کاغذ پاره پنداشته شد رو به زوال رفت. الان هم هسته ای داریم. اما محدود به تولید انرژی و فناوری و تحقیقاتی ونیاز دیگه ایم نداریم. نام ظریف باید در کنار بزرگانی چون مصدق ثبت شه (298078)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۵:۳۱
بنده خدا دکتر نوبخت همان موقع انتخابات آن دوره گفت ملت :کسی که استانداری را نتونست اداره کند چطور کشور را اداره می کند ؟اما امثال بنده کر و کور بودیم (298415)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۴۳
شماها نسلتون چرا منقرض نمیشه ؟!! (298083)
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۰۵
من دور پیش برای ریاست جمهوری به احمدی نژاد رای دادم ، اما اگر این بار برای مبصر کلاس کاندیدا شود به او رای نخواهم داد (298109)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۲:۳۰
هنوز هم خوذ سرانتون میدونن که همین الان احمدی نژاد 15 ملیون رای بین مردم داره...اینو حسام الدین آشنا گفته بود..
نکنه میخوای بگی کل کشور واس ماس...آره؟
نه داداشه..اینجا ایرانه،ارث پدری شما نیس.. (298351)
مردمی
Saudi Arabia
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۴۶
محمود کجایی که دارن تمام درای اختلاس را می بندن ...کجایی ؟!! (298088)
mohsen
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۴۸
تمام مملکت رو اون عنصر اسرائیل تقدیم اسرائیل و کشورهای مرتجع عربی کرد.درود بر ظریف منجی ملت و لعنت خدا بر ..... (298090)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۲۴
وای نکنه این دوباره کاندید شه. ملت باز میرن بهش رای میدن. کابوسمون شده (298125)
رضا
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۰۶
8 سال مملکت به فنا دادید، پس اکنون زبانتان را در دهانتان قفل کنید... (298113)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۴۹
اولا بهار رجا نیوز و میدان 72 نیست که سانسور کنه
دوما هر چی میکشیم از اون محموده . روزتون نمیشه از مردم عذر خواهی کنید بجاش دارید جسارت هم می کنید واقعا که (298147)
م
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۵۰
بهترین جوک 94 ممنون از جوکت (298148)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۵۶
فقط ساکت شو (298155)
irani
France
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۳۹
عمو جان از چی دلخوری؟
از اینکه میتونیم به اندازه نیاز نیروگاههای هسته ای مون اورانیوم غنی کنیم! یا اینکه نمیتونیم برای یک بمب اتمی اورانیوم تولید کنیم؟
ما مقاصد هسته ایمون صلح آمیزه. are you underestand (298215)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۲۴
من در جریانم محمود نیست رفته ملاقات محمد رضا رحیمی قرار از اونجا هم به چند میلیارد دلار ببره ونزوئلا (298265)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۴:۰۸
شما و امثال شما بیدار نمی شین چون یا خودتونو به خواب زدین یا کلا تعطیلین
چقدر شماها عجیب و ... هستین (298381)
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۲۹
سلام و خسته نباشید بر دکتر ظریف و تیم همکار ایشان. امیدوارم دلواپسان قدرت درک این کارهای شما رو داشته باشند و مشکلی برای دولت پدید نیاید. متشکرم از دولت آقای روحانی (298059)
یاس@
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۳۰
ظریف جان متشکریم (298060)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۳۱
آقای ظریف، اسم شما در تاریخ ثبت می شود.
ایرانیه با غیرت، تشکر تشکر (298061)
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۳۱
دکتر ظریف اسمت برا همیشه تو تاریخ میمونه
خداحفظت کنه عاااااااااشقتم (298062)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۳۲
تبریک (298063)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۵:۱۳
برچیدن ۱۳ هزار سانتریفیوژ، نابودی ۹۷۰۰ کیلو ذخیره اورانیوم غنی شده، ممنوعیت غنی سازی بالای ۳.۵ درصد و تغییر کاربری فوردو و نطنز/ الزام به پذیرش پروتکل الحاقی و محدودیت بر موشک‌های بالستیک ذیل قطعنامه شورای امنیت/ تخفیف برخی از تحریم‌های صرفا هسته‌ای . . . . بله واقعا تبریک دارد البته برای .......!!!!؟ (298406)
مهدی امانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۳۳
خدا قوت جناب دکتر ظریف . به امید پیشرفت و حل تمامی مشکلات کشور با وجود چنین دیپلماس های ارزشمند و لایقی (298064)
عبدالرحمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۳۴
خدا را شکر. امیدوارم اقلیت زورگو در داخل و خارج بگذارند آب خوش از گلویمان پایین برود. (298066)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۳۵
الله اکبررررر
خدا حفظت کنه مرد ملت. خیلی زحمت کشیدی. خدا تورو برای مردم ایران و خانوادت نگه داره. کارت عالی بود. یادمه زمانه جلیلی میگفتن ایران نباید کوچکترین فعالیت حتی مرتبط به امور هسته ای داشته باشه. اما الان قطب هسته ای داریم. راکتور اراکاراکو داریم و حتی میتونیم راکتور تحقیقاتی هم بسازیم. امتیاز هایی که گرفتی بینظیر بود مرد. تنها اسراییل و تندرو های امریکایی و بعضا داخلی ازین توافق متضرر میشن. خدا پشتو پناهت و تبریک به مردم صبوور (298068)
سمانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۳۵
دکتر خدا خیرت بده که واسه مملکتمون تلاش میکنی (298069)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۳۵
واقعا خسته نباشن.شاید واسه من جوان کورسوی امیدی باشه
که بتونم با توجه بهتر شدن وضع تقتصادی به ازدواج فکر کنم (298070)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۳۶
"""راساس راه حل های بدست آمده، پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک، تمامی قطعنامه های شورای امنیت لغو خواهد شد و همه تحریم های اقتصادی و مالی چندجانبه اروپا و یکجانبه امریکا از جمله تحریم های مالی، بانکی، بیمه، سرمایه گذاری و تمامی خدمات مرتبط با آنها در حوزه های مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی وخودور سازی فورا لغو خواهند شد"""
تفاهم نامه 10 تیر امضا می شود و اجرایی شدن هم که یک شبه نخواهد بود و مفهومش همان زمانبندی و طرح گام به گام است از ما گفتن. (298072)
دانشجوى 78
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۳۷
دکتر ظريف خسته نباشيد .
.
.
با تدبير دولت اميد ملتى دلشاد شد
سنگ احمق از چاه بيرون شد
ملت ايران دوباره با غرور
اسم ايرانى در عالم افتخار آفرين شد
.
.خسته نباشيد مبارک باشد (298073)
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۲:۳۱
شعرت به سبک نیمایی بود؟:)))))))
ای خدا با کیا شدیم 70 ملیون (298352)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۳۷
از رهبر معظم انقلاب و تیم فرهیخته و شایسه وفهیم هسته ای ایران متشکریم .

خدایا شکرت و حالا نوبت رییس جمهور محترممون هست تا رکود . بیکاری و گرانی ر

ا از چهره خسته مملکت بزداین و شادابی را به ملت فهیم ایران تزریق کند.// (298074)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۳۹
مبارک باشه . امیدوارم در این سال جدید خبر های خیلی خوب بازم بشنویم. (298076)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۴۰
خیلی خوشحال نشین اقتصاد وابسته به نفت رونق پیدا کردنش خیلی طول نمی کشه. درد اصلی کشور ما جای دیگست. اقصاد نفتی ...... . (298077)
فهیمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۴۲
انشاالله این موافقت نامه مشترک ، آغازی برای بازیگری جدید ایران در منطقه و خروج فوری از انزوای تحمیل و پایانی برای دشمنی سیاسی با امریکا شده باشد. (298081)
ایرانی خوشحال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۴۲
به همه عزیزانی که این همه زحمت برای ملت کشیدند تبریک وخسته نباشید می گم .امیدوارم دعاهای همه ایرانی های ازاده بدرقه زندگیتان باشد (298082)
ایران سرفراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۴۷
13فروردین مانند29اسفنددرتاریخ ماندگارشد.
ظریف عزیز!همیشه تندرست وخرسندباشی (298089)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۴۸
خدایا برای خلقت ظریف سپاسگزارم .مصونش بدار از بلایای خناسان داخلی و خارجی (298091)
حسین علمداری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۵۰
با عرض خسته نباشید برای تیم مذاکره کننده ایران که موجب سرفرازی ملت ایران گردید خداوند یار و یاورتان باشدانشاله دلواپسان بیانات رهبری را مد نظر قرار دهند وبیش از این چوب لای چرخ کارگزاران صدیق وصالح و مومن نگذارنند (298092)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۵۰
روحانی ظریف عراقچی و تیم مذاکره کننده متشکریم خدا قوت واقعا خسته نباشید (298093)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۵۱
ممنون دکتر ظریف (298095)
عبدالعلی غلامزاده بابره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۵۱
اصلا توافقی حاصل نشده ....چین و روسیه نمیگذارند... (298097)
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۴۳
داداش برو یه آب به صورتت بزن بیا (298222)
پیش گو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۲:۱۴
برگشتیم به دوره اول خاتمی.....سهراب جون ....زیاد ذوق نکن (298347)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۴:۱۰
دوست داشتی کجا بریم؟ با زحمات بی دریغ محمود جون در خرابکاری دوست داری کجا بریم بعد 3 سال؟ (298382)
urmia
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۷:۱۲
دوست عزیز با این گندی که دولت های نهم و دهم بار اوردن ما ارزومونه بر گردیم به اوخر قاجاریه حالا ما رسیدیم دوره خاتمی شما ناراضی هستین؟ (298432)
قربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۵۵
تبریک به مردم برای پیروزی گروه مذاکره کننده ، برای پیروزی عقلانیت ، برای پایان گرفتن دوره تاریک و سرد تحریم
آقای ظریف و گروه همراه مذاکره کننده متشکریم (298098)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۵۶
خدایا شکرت. (298099)
یک عاشق ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۵۷
این برد را مدیون تدابیر رهبری و زحمت رئیس جمهور وتیم مذاکره کننده وآقای دکتر ضریف هستیم از همه ی دولت مردان متشکریم (298100)
ایرانیان هسته ای
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۵۸
تبریک منم به تمام ایرانیان و خسته نباشی دکتر ظریف و بقیه همکارتان
ممنونیم از شما
انشالله با آرزوی تیرماه با خوشحال ایرانیان (298101)
هامون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۲:۵۹
از میان بند ها به غیر از قبول پروتکل الحاقی مابقی عالی بود این یک توافق فوق العاده است ان شاء الله سریع تر نوشته و اجرایی شود تا تحریم هایی که به خاطر ..... آن مرد وضع شد لغو شود زنده باد ملت قهرمان ایران... (298102)
بهمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۰۰
زنده باد تفکر واندیشه وعقل وخرد همراه بااعتقاد وتشکر از تمام کسانیکه ایران را به اوج عزت رساندند (298103)
ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۰۱
روحانی مچکریم. (298104)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۰۱
درود برشما الحق. که دکتری (298105)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۰۲
ی سوال اول تحریم هایی که چند سال طول کشیده اجرا بشه چجوری فورا برداشته میشه؟؟؟؟
الکی مثلا ما..... (298106)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۰۳
دکتر جان متشکرم واقعا خسته نباشی (298107)
مجتبي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۰۵
درود بي پايان بر دكتر ظريف مرد خستگي ناپذير ايران! (298108)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۰۶
با تبریک به ملت بزرگ ایران وقتی امشب قیافه خسته ظریف رو دیدم که حاصل بیداریهای طولانی است ولی من رفته بودم سیزده بدر تفریح بغض گرفتم. ممنون فرزند ملت،ممنون قهرمان (298112)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۰۷
تبریک به مردم که با رایشون راه را انتخاب و تبریک به رییس جمهور و دکتر ظریف که نامش در تاریخ کشور ماندنی شد. خدا کند که بتوانیم ادامه راه را نیز درست برویم و دیگر اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم (298114)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۰۷
کاربران محترم
چرا عجله می کنید؟ بذارید مفاد این بیانیه مشترک اول اجرایی بشه ، 2 ماه بگذره ببینیم چی میشه بعد موافقت یا مخالفت کنیم. تیم مذاکره کننده واقعاً زحمت کشید و واقعاً خسته نباشید دارن ولی طرف مقابل آخه قابل اعتماد نیست. بذاریم ببینیم چی میشه؟ تو بیانیه البته یک سری ابهاماتی هست که باید مشخص بشه مثلا مگیه تحریم های سازمان ملل تحت شرایطی لغو میشه؟ خوب حالا این شرایط چیه خدا می داند یا اصلا حرفی از رفع تحریم های کنگره زده نشده درصورتیکه بیشترین تحریم ها رو اونا انجام دادند. و ..... (298115)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۲۸
کاملا درست می فرمایید. بند مربوط به برداشته شدن تحریم ها مبهم است و زمان دقیقی برای ان مشخص نشده و ضمنا در این بیانیه به بسیاری از نکات مهم مورد اختلاف مانند تحقیق و تسعه سانتریفیوژهای نسل بالاتر اشاره ای نشده است. (298197)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۴۵
آخه چرا نظر می دی وقتی اصلا گوش ندادی؟؟یه بار دیگه بخون اون قسمن لغو تحربم های یکجانبه رو..البته قبلش اشکاتم پاک کن..می دونم سخته (298224)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۰۸
چه ربطی داره سامان جان
متن انگلیسی رو برو بخون به ترجمه فارسی زیاد توجه نکن. بنده مدرس زبان انگلیسی هستم. لغو تحریم های یکجانبه چه ربطی به تحریم های کنگره داره!!!!! شما هنوز نمی دونی که یک سری تحریم ها از سوی دولت آمریکا برای کشورها وضع میشه و یک سرس هم از سوی کنگره و دولت آمریکا حق لغو کردن فقط تحریم های خود را دارد؟!!! (298252)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۲۴
قسمتی از بیانیه وزارت خارجه انگلیس در خصوص تفافق:
اما هنوز نیاز به کارهای بیشتری است. جزئیات نهایی هر گونه توافق به ویژه مفاد جزئی اقدامات نظارتی و سازو کار های برداشتن قطعنامه‌های شورای امنیت بسیار مهم خواهد بود.» (298266)
محمد رضا
Spain
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۲:۴۳
ما 32 سال است که از سوی کنگره آمریکا تحریم شدیم که هر سال تکرار می شود و تمامی تحریم ها ربطی به مسایل هسته ای نداشته لذا رفع آنها صرفا در چارچوب مختص به خود آنها بایستی دنبال شود و تمامی موارد مستقیما مرتبط با مسایل هسته ای نبوده که با مرتفع شدن مسایل هسته ای آنها نیز حل شوند.پس مسایل را با هم قاطی نکنیم. چیزی که قطعی است آن قسمتی که مربوط به مسایل هسته ای بوده می بایست توسط کنکره رفع تحریم شود و انشاالله در چارچوب تفاهم نامه ای که تا تیر ماه نهایی خواهد شد رفع آنها و سایر موارد مشخص خواهد شد. (298355)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۰۹
روحانی را با محمود مقایسه کنید!تفاوت از زمین.... (298116)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۰۵
من مثبت رای دادم چون که فرق است بین شعار تا عمل دکتر عمل میکرد ولی اشتباهاتی هم داشت که به جای خودش بزرگ بود ولی دکتر روحانی عمل که نمیکند که هیچ پر از اشتباه هم هست و خفقان ایجاد کرده است و اجازه انتقاد هم به کسی نمیدهد (298250)
حسین
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۱۰
باسلام به تمام دوستان ایران عزیز امیدوارم هرچی پیش میاد به خیر و منفعت ملت عزیز باشه خواهشن جناها به خاطر ملت یکی بشن و یک صدا بشن وکمک کنن انقلاب ما سربلند باشه (298117)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۱۰
باسلام
مقم معظم رهبری از شما برای حمایت از تیم مذاکره کننده ممنونم که دهان بسیاری از افراد بد خواها داخلی کشور که آسایش ورونق اقتصادی را نمی خواستند بستید و از دکتر روحانی وزیر پرقدرتش دکتر ظریف بسیار متشکریم که دهان مردم ایران را با این توافق شیرین کرد. هوشیار باشیم بد خواهان داخلی کشور که مردم درفشار اقتصادی باشند هنوز حضور دارند امیدوارم در این زمینه هم دکتر روحانی کاری انجام دهند (298118)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۱۵
خداقوت دلاوران ،خداقوت تیم مقتدر وخستگی ناپذیر،خداقوت دکتر، (298121)
سهراب
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۱۶
بنده خبر دارم عده ای در جیزر جمع شدن تا دعا کنن به نتیجه نرسند تا تحریم ها ادامه داشته باشه =D (298123)
urmia
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۱۸
دوستان از همین الان پروژه کوچک کردن و تحقیر این عملکرد بی نظیر دکتر توسط رسانه میلی و دلواپسا شروع خواهد شد. ولی بنده بعنوان کسی که در هر دو زمینه فیزیک و حقوق بین الملل تحصیلات دانشگاهی دارم می دانم که اینی که اتفاق افتاده بیش از واقعیت به یک خواب و رویای خوش شبیه هست. یعنی برای خودمم قابل باور نیست که گروه مذاکره کننده توانسته چنین موفقیتی کسب نماید (298124)
شیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۰۶
حالا شما اینقدر سواد خودتو جدی نگیر (298167)
urmia
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۱۹
هم نام و هم کامنتتون منو یاد سندباد میندازه (298185)
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۴۵
ولی شما بی تربیتی خودتو جدی بگیر (298226)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۲۷
این اسمش توافق نیست ننگیه که بعدها تو تاریخ ثبت میشه... (298126)
urmia
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۵۵
به خدا قسم میخورم که تو اصلا نمی دونی این مراکز هسته ای کارشون چیه و همچنین حت.نمی دونی اصلا چه اتفاقی افتاده و حتی نمی دونی که کی ازت خواسته اینو بنویسی و حتی نمی دونی اصالتا اهل کجایی و حتی نمی دونی چندتا کروموزوم داری خیلی چیزای دیگه که نمی دونی. چرا اینجور کارا رو به کسایی که ازش مطلعند واگذار نمی کنی و نمیری پشم گوسفنداتو بچینی (298152)
شیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۳۰
خیلی بی ادبی نکن جناب "وحید" نظرشون رو گفتن و صد البته محترم (298198)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۳۱
اظهارات شما ما را یاد رئیس جمهور می اندازد که منتقدین خود را با بدترین الفاظ خطاب می کند: ترسو، بزدل و بی سواد و ....

ادب چیز خوبی است (298199)
urmia
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۱۸
البته که ادب چیز خوبی هست. ولی ملت 80 میلیونی ما از اظهار نظر افرادی که کارشون شمردن ماشین تو خیابونا بوده و در مورد قطعنامه های سازمان ملل نظر خودشونو گفتن ضربه های باور نکردنی و غیرقابل جبران دیده و کل تلاش بنده و هر شخص دلسوز و حتی شخص رییس جمهور در مورد افراد ترسو و بی سواد این است که افراد را به اظهار نظر در مورد تخصص و توانمندیهای خودشان هدایت شوند. بهتر می دانید که اینجوری اوضاع بهتر می شود و همچنین ما بقی رو هم خودتون حدس بزنید (298260)
روابط
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۴۵
قابل توجه urmia
جان کری در مصاحبه مطبوعاتی پس از قرائت بیانیه مشترک: در خصوص تحریم ها، لغو آنها مرحله ای خواهد بود، و ما فکر می کنیم مقداری فرصت نیاز داریم و تحریم ها به مذاکرات چند ماه آینده بستگی دارد و برداشته شدن تحریم ها زمانبندی دارد (298225)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۴۷
چرا می دونه اتفاقا..مرکز هسته ای از دید این جماعت جاییست که هسته میوه ها را طی حرکتی انقلابی در میارن (298227)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۵۵
نوکرتم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ (298286)
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۰۸
ننگ افکار شماست که ما رو هشت سال به عقب بردید و کارهای شما باعث این همه فشار و سختی برای ملت و دولت فعلی گردید. ننگ افکاری است که نمی تواند خواست ملت بزرگ ایران رو درک کند. (298171)
جالبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۳۵
این ننگ مال دوره قبل هست (298209)
حمید
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۴۷
پاشو عزیزم، صبح شده (298228)
اکبر
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۳۰
خداراشکردرعیدفاطمی نورامیددردل مردم عزیزم روشن شد،انشالله خدابرتلاش این عرصه جزای خیردهدایران عزیزهمیشه ازنسل امیرکبیرومصدق داشته ،ارزوی سلامتی گروه ایرانی (298127)
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۳۱
ظریف خیلی دوستت داریم.
روحانی مچکریم. (298128)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۳۱
چه خدمتي احمدي نژاد به امريكا كرد
قرار بود زمان م خ يه عالمه امتياز بگيريم
حالا خوشحاليم كه حق معمولي ما رو به ما لطف مي كنند و ما همه چيز به اونها بديم (298130)
urmia
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۵۷
دوست من اگه به کسی چیزی دادی و یا قراره بدی موضوعشو با این قاطی نکن. و همچنین از چیزی که خبر نداری زیاد حرف نزن باعث بی ابرویی میشه (298156)
اکرم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۱۰
شما خودت فهمیدی چی گفتی ؟ (298175)
طرفدار روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۳۱
بی سواد (298201)
سوسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۳۴
چرت میگی "رضا"
ظریف مچکریم (298207)
علی
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۳۲
به شما افتخار می کنیم بزرگمردان ایرانی ثابت کردین ایران چقدر قویه (298131)
سولدوزلو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۳۵
زیاد خوش بین نباشیم غربیها نسبت به کشورهای اسلامی هیچ وقت صادق نیستند ولی باید تقدیر و تشکر کنیم تیم مذاکره کننده را . که به دنیا فهماندند ما ایرانیها اهل مصالحه و مذاکره و احترام متقابل هستیم. (298134)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۴۳
یعنی به نفع ما مردم میشه ؟؟؟ (298142)
urmia
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۰۰
مازیار جون نتیجه شو می تونید راس ساعت 10 شنبه و یه جویا شدن قیمت دلار ملاحظه فرمایید (298157)
می خوام امید وارم باشم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۰۰
ان شاالله.
کمی امید و پیگیری مطالبات از رییس جمهورمون (298158)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۲۲
هیچی نمیشه (298191)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۰۲
بعید میدونم از این آمریکای جانی چیزی ما بماسه حتما خوب امتیاز گرفتند و وعده سر خرمن دادند (298246)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۴۴
برای سلامتی دکتر ظریف عزیز و تیم هسته ای صلوات (298143)
اورميا
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۱:۲۲
آخه اينم منفي دادن داره؟ يكي بهتون گفته كه هرجا ديديد كامنتاي مثبت زياده شما منفي ها رو بزن؟ حقوقش چنده؟ اگه نظر بزارين چند ميگيرين؟ واقعا كه... (298335)
معتدلان دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۵۳
تو دنیا روابط که حرف اول رو میزنه و تفاهم و منافع ملت ، باید هر کاری منافع و مضراتش سنجیده بشه ،البته توسط اهلش، و به دور از هیجان،به همه عزیزانی که این همه زحمت برای ملت کشیدند تبریک وخسته نباشید می گم .امیدوارم دعاهای همه ایرانی های ازاده بدرقه زندگیتان باشد. به امید ایرانی آباد و صلح جو (298150)
ساناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ۲۳:۵۵
سالی که نکوست ار بهارش پیداست
آقای ظریف شما طی این چند سال گذشته بهترین عیدی رو به ایرانیان دادید.
حیف از روزهایی که بر باد رفت و به ملت سخت گذشت ولی امید همیشه هست (298154)
سعادت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۰۰
الان آقای غرقی اومد روی آنتن و گفت تو کنفرانس خبری آقای کری وزیر امورخارجه آمریکا ، ایشان فقط به سوالات خبرنگاران آمریکایی پاسخ داد و خبرنگاران دیگر کشورها که بلند می شدند تا سوالشان را بپرسن اصلا توجه نکرد و جواب نمی داد

ببینید اینها چه جوریند؟ (298159)
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۴۰
دم شما گرم "سعادت"
من هم دیدم
بنده ی خدا آقای غرقی خیلی با تلخی این رو گفتن (298216)
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۰۲
خدا لعنت کنه کسی رو که باعث شد ایران سالها عقب بیفته.آقای ظریف خسته نباشی (298160)
ردپا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۰۲
شبیه قطره ی باران که آهن را نمیفهمد
دلم فرق رفیق و فرق دشمن را نمیفهمد! (298161)
عادل عبدالهی
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۰۳
خسته نباشی دکتر ظریف...مصدق زمان
۱۳ فروردین هم مانند ۲۹ اسفند در تاریخ ایران زمین خواهد درخشید
خدایا شکرت بابت خلقتش (298163)
کامیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۰۳
خدایا شکرت...مرسی دکتر دوست داریم ومرسی همه عاقله مردان دولت (298164)
مختار
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۰۴
این قضیه ی راستی آزمایی منحوس مشکل ایجاد نکنه خوبه. یکیم اگه آی ای ایی سر و پا به گوش آمریکای محترم نباشه (298166)
دانشجوى 78
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۹:۲۶
نترسين با وجود دانشمند فرهيخته اى مثل پروفسور صالحى همه چى در مورد راسنى آزمايى ختم به خير مى شه (298322)
بهرام
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۰۶
دوستان لطفا به هم توهین نکنین.با توهین به تشنج اضافه میکنیم (298168)
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۰۶
سلام به همه باید منتظر بمونیم ببینیم طرفهای مقابل رو حرفاشون وای میستن چون هنوز حرفه کاغذ ننوشتن امضا هم نکردن (298169)
حسین شریعتمداری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۱۵
ای وای خاک بر سرم شد (298180)
پطروسیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۴۱
خیلی بی ادبی
خدا آقای حسین شریعت مداری رو حفظ کنه
خاک بر سر خودت شد نادون (298220)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۵۰
پطروسیان جان یه نگاهی به مواضع ماههای اخیر داشته باش (298231)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۵۵
بهار جان برنامه ای برای استقبال از دکتر ظریف هست ؟
میشه در این زمینه اگه کسی میدونه اطلاع بده ؟ (298234)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۵۹
بهتره شما در زمینه مذاکرات 10 سال پیش که مردم ایران رو مبتلا به تحریم کرد صحبت بکنن که سر انجام جواد ظریف تونست جمعش بکنه................... (298238)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۱۸
فارغ از بحثای سیاسی امیدوارام با تلاش و کوشش مملکت خودمونو بسازیم.ایرانی پاینده باد (298181)
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۱۸
جمله اوباما : تحریم های دیگر از جمله حمایت از تروریسم و موشک های بالستیک و حقوق بشر همچنان باقی خواهند ماند.پس روز از نو مذاکرات از نو . پس بیش از حد ذوق زده و خوشحال نباشید. (298182)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۵۹
شما به فکر خودت باش ظریف فکر اونجاهاش کرده (298241)
باطرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۲:۴۹
خوب معلومه که باقی میمونه، این مذاکرات فقط مربوط به برنامه هسته ای ایران بود نه مسایل دیگه. نکنه توقع داشتی مشکل گرم شدن زمین هم تو این مذاکرات حل بشه! (298357)
mohammad
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۱۸
سلام. اگر متن قطعنامه واقعا این باشه که مطمئنم نیست، تبریک میگم به تمامی تیم مذاکره کننده و در صدر اونها رهبر گرامی. اما دفعه متن انگلیسی اصلی با متن فارسیش کاملا فرق داشت. (298183)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۲۱
سلام. اولین 13بدر تاریخ ایرانه که نحس نیست (298188)
ت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۵۵
كي گفته بقيه اش نحس بوده؟ (298233)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۱۹
مردم ..... ظرف سه الی چهار ساعت گذشته بیش از 100 پیامک دریافتی تبریک توافق داشتم که همشون از طرف مردم عادی بوده از شور نشاط پیامکها اشک تو چشام جمع شد (298262)
طاها
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۲۲
کاش چهارده فروردین توافق میشد
بعدش برای جشن و شادمانی این روز ملی
مثل روز بیست و نه اسفند اون رو تعطیل عمومی اعلام میکردن
اونوقت یه روز تعطیلی بیشتر داشتیم (298189)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۴:۰۱
جشن و شادی بهتر است در قلب مردم باشد وگرنه تعطیلی به ضرر کشور است (298376)
فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۲۳
به نظر من اگر فقط فوردو را برای امور علمی و پژوهشی نگه می داشتند هم کافی بود. بنابراین این توافق الان بسیار عالی است. (298193)
سرهنگ نصراللهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۵۹
واقعا فهمیدی چی گفتی (298239)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۳۰
سرهنگ ما که سرهنگ نیسیم ما حقوقدانیم شما با ادبیاتی حقوق بین الملل آشنایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (298272)
دانش خواه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۲۳
کاش به جای این همه زیرسوال بردن اصل قضیه به عزیزان مان که دارندمذاکره می کننداطمینان کنیم اگرماکه هم وطن اینهاهستیم قرارباشه اینهارااینطورمحاکمه کنیم ازبیگانه چه انتظاری میشه داشت ؟وقتی درکشور اکثرعقلاوسیاستمداران این مذاکره راتایید می کنند حتماکارتیم ایرانی صحیح است انصافاهم افرادی هستندکه ازلحاظ تجربه وتحصیلات تخصصی بی نظیرهستندکاش کتاب خاطرات دکترظریف رابعضی هامطالعه می کردندبعدابه شخصیت وی پی می بردند (298194)
urmia
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۳۵
دوست گرامی همه عقلا بر عقلانی بودن این توافق متفق القولند. و آنچه که بعضی از این افراد میزنند مربوط به پیامد این توافق در مورد انتخابات مجلس و ریاست جمهوری پیش روست. چنانچه قبلا هم نشان داده اند صدالبته منافع شخصی وحزبیشان مهمتر از منافع ملی هست (298208)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۴۲
کدوم عقلا
آخه بذار تو رسانه ها مطالب آقایان چاپ بشه
هنوز اظهار و نظر عقلا در رسانه ها چاپ نشده (298221)
urmia
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۰۵
دوست گرامی شما می توانید با نگاهی گذرا ب همین پیج و مطالعه نظرات نوچه ها از همین الان نظرات افراد مشخص را برای فردا و پس فردا پیش بینی نمایید. صد البته که عقلا می توانند این پیش بینی را بکنند. (298249)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۲۶
ظریف دووووووووووووووووووستت داریم (298196)
امیر حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۳۲
ممنون ظریف
روحانی مچکریم
خدا کنه بیانیه پا بر جا بماند. (298203)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۳۲
دکتر ظریف عزیز خسته نباشی که دل یه ملت رو شاد کردی و دلواپسها رو بار دیگه عزادار نمودی
درود بر دولت تدبیر و امید (298204)
خلیج فارس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۳۳
زنده باد روحانی.زنده باد ظریف.پاینده باد سیاست تعامل (298206)
گل بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۳۶
درودبر آقای ظریف بزرگ مرد تاریخ ایران زمین (298212)
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۴۳
شب اعلام رسمی تعطیلی انرژی هسته ای را تسلیت می گویم شب خوشحالی توافق با شیطان را تسلیت می گویم شب غیرت فروشی را تسلیت می گویم شب تقدیم کردن ده سال انرژی هسته ای را به بهای نسیه تسلیت می گویم
امروز خوشحالید وفردا صدای گریه شما خو شحالان دردناکترین سوز ها را دارد زیرا تاریخ ثبت خواهد کرد که عده ای علمی را تعطیل کردند وخوشحالی کردند تاریخ ثبت خواهد کرد عده ای چگونه همنوا با شیطان بزرگ خوشحالند با دشمن پیغمبر وهتاکان به پیغمبر خوشحالند (298223)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۵۸
چرا اون روزی که هزاران زندگی در نتیجه تحریم ها و فشارهای زندگی مردم از هم پاشید تسلیت نگفتی ؟
اون هشت سال کجا بودی ؟
نکنه مشغول بالا پایین کردن چرتکه و محاسبه نرخ دلار و محاسبه سودهای سپرده هات بودی نه ؟؟؟؟؟ (298237)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۰۲
یادت رفت بگی شبهای گرستگی بیوه زنان سرپرست یتیم که تحریم شده بودن شب بیکاری جوانان آماده ازدواج که پولاشون میرفت خارج از ... شب بگیر بزنها.....
شب پرتاب شدن از پشت بام خوابگاها و..... (298247)
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۱۴
منم به شما به خاطر پیروزی ملت ایران که باعث ناراحتتان شد تسلیت می گم (298258)
دشمن اسرائیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۲۴
من این واقعه رو به تمام ملت بزرگ تبریک و به تو، شریعتمداری و نتانیاهو تسلیت میگم (298264)
روزه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۴۶
از کی شما و امثالتون نگران تعطیلی یک علمین؟ همین شما ها زدین دانشگاه ها رو بستین دانشجو ها رو ستاره دار و فراری کردین. نگرانی شما از یک جای دیگه است نه از تعطیلی یک علم. مثل مرد حرف راست رو بگین، بگین تحریم ها واسه امثال شما باب در آمد بود. (298279)
ممه رو لولو برد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۰:۱۷
شما آب بریز به اونجا که میسوزه (298325)
طیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۰:۴۸
خسته نباشی دلاور،خدا قوت پهلوون (298229)
ایران دوست
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۰۳
دیدید فردای شب سیاه روز روشنه محمدجواد جان ظریف تاریخ این مرز وبوم زحمات صادقانه ومردانه تو تیم بسیار خوب مذاکره کننده را تاابدفراموش نخواهدکرد همه ملت ایران باتمام وجودبه تو افتخارخواهندکردخیلی مردی .درود به همه تیم عالی مذاکره مون فقط یه کلمه میشه گفت از همتون سپاسگذاریم (298248)
محمد
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۰۶
دوستان این متن با متن واقعی قرایت ده توسط دکتر ظریف تفاوت دارد (298251)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۰۹
شما اینجا اینجور می نویسید رئیس جمهور آمریکا یجور دیگه میگه
خدا به داد برسه این کلا یه بار دیگه زمان آقای خاتمی سرمون رفت
یادش بخیر یادت میاد آقای روحانی (298254)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۰۹
روحانیه قهرمان رئیس جمهور ایران (298255)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۱۰
ملت ما بینش سیاسی ندارند وگرنه الان ناراحت بودند آقای اوباما برات متاسفم تاریخ آمریکا رئیس جمهوری به انفعال ایشان نداشته
کل نظام میخواستن توافق حاصل بشه دعوای اصلاح طلب و اصولگرا هم جنگ زرگری بیش نبوده و نیست کی مردم ما میخوان اینو بفهمن (298256)
اورميا
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۱:۳۱
جنگ زرگري؟ كاش اصولگرايان به اين حد برسند كه اينجور چيزا حاليشون بشه؟ حالا كه تو به اندازه همه ملت ايران شعور و بينش سياسي داري واسه ما كافيه. اعتماد به سقف بعضيا منو كشته! فرض كنيد كريمي قدوسي و رسايي بخوان فعاليت سياسي بين المللي بكنن!!!! اينا بزرگشون جليلي و احمدي خودمون بود كه ديديد كه در ادوار گذشته مذاكرات بجاي فعاليت سياسي فعاليت هاي متابوليك داشتند (298336)
وحید
Kuwait
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۳۵
ظریف مردیست برهمه کارحریف وقابل تعریف (298275)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۴۱
این دولت با بدبختی مشکلات و تحریم های سیاسی رو حل میکنه اونوقت باز یه سری بی عقل و تندروی دیگه دوباره سر کار میان و مشکلات رو دوباره تجدید میکنن به نظرم مسلمان از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشه بیاییم و حواسمون رو جمع کنیم نذاریم در انتخابات اینده دوباره اون تفکر منحط دوباره روی کار بیاد (298278)
داریوش حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۴۹
تبریک به مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری و خانواده شهدا مخصوصا" شهدای هسته ای واز اقای ظریف وتیم همراه کمال تشکر داریم (298281)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۱:۵۰
یکی به شریعتمداری بگه بودجه کیهان رو بگی کیهان نامه ات رو بنویس چی از جون ملت می خوای (298282)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۲:۰۱
درود بردانشمندان اتمى صلح طلب از فرصت استفاده كنيم و دست در دست بشتابيم براى توليد انرژى اتمى صلح آميز (298289)
عسفی
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۲:۱۱
دو تا مرد جاودانه ایران ظریف و مصدق (298291)
یاسر
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۲:۱۸
آآآآخ آآآآخ نمیدونم چی بگم!!!
خیلی خوشحالم،اماااااااا میترسم شادی کنم،از اینکه اتفاق خاصی نیفته برا مردم ملتم! (298294)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۲:۴۶
خدا قوت دکتر ظریف ایشالله دولت تدبیر و امید ، امید مردم یمن و جنبش مردمی انصارالله رو هم زنده کنه وبا تدبیرش اونها رو از شر اعراب سعودی خلاص کنه... (298299)
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۳:۰۱
درووووووووووووووووووووووووووووود بر عقلانیت (298301)
سالار
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۳:۱۸
به آقای حسین شریعتمداری و روزنامه وطن امروز تسلیت و به مردم ایران تبریک میگم
هرچند جای تاسفه که بدونیم خوشحالیمون بخاطر پیشرفت ایران نیست و بخاطر برداشتن یکسری موانع خارجی بود که فقط باعث میشه به بخش کوچکی از حقوقمون که با تحریمها ازشون محروم شده بودیم برسیم که البته همینم باز جای خوشحالی داره.اما موانع داخلی یکی از اصلی ترین دلایل عقب ماندگی ماست ....برای اینا هم مذاکره و بحثی هست و خواهد بود؟ قطعا خیر!
نظرم رو طوری نوشتم که قابل پخش باشه پس لطفا پخش کنید (298302)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۴:۱۲
خدا قوت پهلوان، خسته نباشی دلاور، ممنون که دل ملت رو شاد کردی (298305)
یاورمومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۴:۴۷
حالا نمیشه درست اظهار نظر کرد و قضاوت چون چیزی که ایران مطرح میکنه با آمریکا تفاوت داره وباید تاریخ نظربه بده که حاصل این توافق عهدنامه ترکمنچای دیگیرست یا توافق نامه آتش بس ایران و عراق؟ (298309)
Soleimani
Norway
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۶:۰۱
تبريک به هموطنان عزيز
جامعه ايران نياز به يک درک عميق از واقعيات پيرامون خود داشت و با گذشت هشت سال
از رياست جمهوری احمدی نژاد و. کاغذ پاره خواندن. قعطنامهای شورای امنيت سازمان ملل
و به وجود آوردن مشكلات بسيار شديد در اقتصاد. جامعه معيشت مردم انزوای ايران در جهان........
و تلاش خستگی ناپذير اقای ظريف و همکارانشان با بيش از 500 ساعت مذاكره
تازه داريم برمی گرديم به. نقطه قبل تحريم با اين تفاوت نفت شده 50 دلار
همه با هم دولت را ياری کنيم دولتی عملگرا اما قدم به قدم آهسته و پيوسته (298310)
البرز
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۶:۱۹
لبخند و احترام همیشه حرف حق رو به کرسی مینشونه (298311)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۷:۰۸
سلام من به حمایت سرورمان حضرت مهدی موعود )عج()ایمان دارم ایشون از نیت خیر خواهانه مسولین مذاکره مطلع هستن پس حتما ویقینا هر جا دشمن نیت سو و پلید و یا زیرابی داشته باشه ، ایشون رسواشون میکنن همانطور که به یاری اقا صاحب الزمان پا بر جا ماند (298312)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۷:۲۸
حس و حال انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶ را دارم (298313)
کیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۷:۴۳
درود،ببینیم کیهان چی تیتر کنه!! (298314)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۰۸:۴۰
عزت و اقتدار فروشی که تبریک نداره بلکه باید تسلیت گفت به دولت و ملت.
اینجا کشور بزرگ پارس، سرزمین دلیرمردان شجاع و مقتدری همچون کورش، داریوش و محمود کبیر است که با اقتدار و عظمت ایرانی در مقابل زورگویان و مستکبران عالم چون کوه با صلابت و استوار می ایستادند. (298316)
محمد
Spain
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۲:۳۲
بایستی مطالب خود را مستندو منطقی عنوان کنیم. بفرمایید در کجای بیانیه عزت فروشی شده است البته آرمانگرایی نشود قرار نبوده کاغذ سفیدی به آقای ظریف داده باشند و خواسته های ایشان و ایران را مطالبه کرده باشند و ایشان ننوشته باشد بلکه موضوع مذاکره بوده و اینها چیزهایی بوده که تیم مذاکره کننده توانسته با اقتدار کسب کند و دوم اگر شما بودید چه می کردید که عزتتمان آنگونه که شما می فرمایید حفظ می شد. در خاتمه درود به تمامی تیم هسته ای ومذاکرات که باعزت مندی دینی به ارتقای کرامت ایران در سطح جهان اقدام کردند (298353)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۷:۴۱
به شما که حتما باید تسلیت گفت
همین که اسم محمود رو هم سطح داریوش و کوروش قرار دادی، معلوم میشه تا چه حد می دانی. آخه اون محمودتون به جز فراهم کردن تحریمها چه گلی به سر این ملت زد؟ والله خجالت داره (298441)
سولدوزلو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۲۱:۵۵
من موندم کدام گزینه را اتنخاب کنم از این بیانیه
1. خوشحالی و شادمانی
2. ترس از حیله و فریب غربیها
ولی باید اهرم مقاومتی و تهدید در دست باشه و الا این غربیها به خون این مملکت تشنه اند. (298497)
علی
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۰:۰۹
این متن حکایت از تدبیر و امید دولت روحانی و تلاش خستگی ناپذیر تیم هسته ای به ویژه شخص دکتر ظریف دارد. خدا به منتقدان انصاف دهد که بتوانند لااقل در کنار نقد یک خسته نباشید هم به این فرزندان ایران عزیز بگویند. (298324)
صطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۰:۴۴
درود وتشکر فراوان از دکتر ظریف.ان شا ا... در مرحله بعدی اختلافات دیپلماتیک نیز با امریکا با مذاکره حل خواهد شد.به نظر من دشمن اصلی ما عربستان است که به خون شیعیان تشنه اند وکشتن شیعان را واجب میدانند.و نه امریکاییها که چند میلیون ایرانی سالها در ان زندگی مسالمت امیز دارند (298330)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۰:۵۲
به نظرم که تفاهم خیلی خوبی انجام دادن

راستیتش فکر می کردم ایران خیلی امتیاز بده و چیز زیادی از طرف مقابل نگیره ولی دقیقا برعکس شد
به تمام مردم ایران تبریک میگویم (298331)
سلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۰:۵۸
آقای ظریف متشکریم که نشان دادی با منطق هر چیزی امکان دارد ، بر عکس خیلی ها که مرغشان یک پا داشت و ظلم عظیمی به این مردم کردند
بازهم می گویم اگر دژ کشور من همه سر جای خودشان باشند چرخ کشور به درستی و با رونق می چرخد
درود بر ظریف و شرفش (298332)
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۱:۳۲
حالا قطعنامه دان را چه کنیم!!!!خخخخخ (298339)
پیام 2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۱:۳۹
همه مطالب همین ها نیست بالاخره ماه پشت ابر باقی نمی مونه معلوم می شه چی به چیه! (298343)
تورک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۲:۰۴
درود بر تیم مذاکره کنندگان هسته ای ما یاشاسین محمدجوادظزیف . (298346)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۲:۵۲
اقای ظریف دمت گرم فدایی داری به مولا (298358)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۳:۲۰
فکرشو بکنید توی دولت قبلی، قبل از برقراری این همه تحریم و در دوره بوش غربی ها حاضر به توافق بودند و دادن کلی امتیاز از جمله لغو تحریم هواپیمایی، اونوقت ما چقدر ضرر دادیم چون این اون موقع از فرصت استفاده نکردیم چقدر مردم ما سختی ها رو تحمل کردن به چه بهایی (298368)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۳:۵۱
ظریف بزرگ دوستت داریم و ازت ممنونیم (298371)
م
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۴:۲۴
با سلام بعد از گدشت چند دهه از بزرگ مرد سیاسی کشور آقای مصدق مشاهده میکنیم که دوباره یکی از جنس ایشان توانستند حق ایران را بگیرند همان هایی که ملی شدن صنعت نفت را در آن زمان بر سر مصدق میکوبیدند الان ظریف را برای این مذاکرات سرزنش میکنند. مرگ بر کسانی که مخالف مداکرات و به فکر منافع خودهستند (298386)
م،س
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۴:۵۲
من موندم چرا بعضیها نمیتونن خوشی ملت رو ببینن حتی واسه چند روز،آقا اگه جلیلی میتونست کاری کنه مطمئن باش حتی واسه رای آوردن تو انتخابات انجام میداد، پس بیخودی ارزش کار دکتر ظریف رو پایین نیار مردم خودشون شعور دارن،دولت معتدل متشکریم (298393)
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۵:۲۲
خدارا شکر ، سنگی که دیوانه ای چند سال پیش به چاه انداخته بود ، عقلایی از کشور عزیز ایران وعقلای جهان باتدبیر ودوراندیشی بیرون آوردند .
به آقای ظریف وهمکارانش خداقوت می گویم .
به دلواپسان هم توصیه میکنم ، عینک خشونت راازچشمشان بردارند تازیبایی هاراببینند . (298412)
alii
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۶:۲۵
تیتر روزنامه کیهان " فتنه جدید در راه است. ما دلواپسیم". (298425)
مازيار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۷:۳۶
نامت در تاريخ جاوهد شد. اميد را به نسل جوان برگرداندي (298438)
سانان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۷:۵۱
امیدوارم توافق تیر ماه بدون درد سر و مانع تراشی دول غربی ودلواپسان داخلی طبق بیانیه و سخنان دکتر ظریف امضا بشه و از همه مهمتر گرانی بیکاری ما جوانان ریشه کن بشه انشااله یا علی (298446)
بهرور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۸:۰۲
یکی به من بگه فرق این توافق با توافق ژنو چیه؟ اونجام گفتن دیوار تحریم ترک خورده ولی بعدش دوباره تحریم شدیم والا ما که سوادشو نداریم سر در نمیاریم!! (298448)
مونا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۸:۳۶
سلام بهار جان
سلام مردم ایران
دلواپسان و سایتهای زنجیره ای این جریان خیلی مسخره و خنده دار دارند حضور و شادی مردم رو به سخره میگیرند . خیلی جالبه اینها فکر کردند چون خودشون .... هستند بقیه هم مثل خودشونن , رفتن دو تا عکس گذاشتند و میگن کل جمعیت همین بود . مثل اینکه جای محمود خالیه که با ادبیات خودش بهشون بگه آب رو بریز . . . . . . . (298454)
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۱۹:۱۰
بنده کمال تشکر را از رئیس جمهور محترم و هیات محترم مذاکرات بخصوص دکتر ظریف دارم.زیرا تمام تلاش خود را بکار گرفتند و جهادی کار کردند.امیدوارم که دولت محترم در داخل کشور هم مثل سیاست خارجیش جلو نشتی های اقتصادی را بگیرد.دست منافقین در سیستم کشور را کوتاه کند و اخلاق کاری در بین مردم و به کمک مردم رواج پیدا کند (298458)
یک کارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ۲۱:۳۹
امیدوارم هرکار میکنن باعث بشه مردم از این گرانی نجات پیدا کنه ‌ خدایا عاقبت همه چی رو به خیر کن (298490)