به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۲:۰۰
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۶ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۷۳۵۸۶

فيلم​هاي اکران‌ دوم نوروز را بشناسيد

گروه فرهنگی: هر سال با آغاز اولین روزهای کاری در سال جدید؛ بحث اکران فیلم‌های سینمایی به‌عنوان اکران دوم نوروز ی مطرح می‌شود. امسال از فیلم‌های نهنگ عنبر؛ گینس؛ خانه دختر و نقش و نگار نام برده می‌شود.
به گزارش ایلنا؛در اواخر سال گذشته از میان ۱۰ فیلم استراحت مطلق به کارگردانی عبدالرضا کاهانی، رخ دیوانه به کارگردانی ابوالحسن داوودی، طعم شیرین خیال به کارگردانی کمال تبریزی، ‌روباه به کارگردانی بهروز افخمی، من دیه گو ما رادونا هستم به کارگردانی بهرام توکلی، ماهی سیاه کوچولو به کارگردانی مجید اسماعیلی، ایران برگر به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، اسب سفید پادشاه به کارگردانی محمدحسین لطیفی و عصر یخبندان به کارگردانی مصطفی کیایی و ناهید، فیلم‌های استراحت مطلق، طعم شیرین خیال، رخ دیوانه، روباه، ایران برگر به‌عنوان اکران نوروزی انتخاب شدند.

باتوجه به اینکه دو هفته از اکران این فیلم‌های سپری شده؛ قرار است در دو هفته آینده کف فروش این فیلم‌ها بررسی و اکران دوم نوروز آغاز شود. در این میان به نظر می‌رسد سازندگان فیلم‌های بازمانده از اکران اول نوروزی دیگر علاقه‌ای به نمایش فیلم‌شان در اکران دوم نوروزی ندارند و فیلم‌های دیگری علاقه دارند تا در اکران دوم نوروز ۹۴ به نمایش دربیایند. از این رو؛ فیلم‌های سینمایی نهنگ عنبر به کارگردانی سامان مقدم، خانه دختر به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، گینس به کارگردانی محسن تنابنده، نقش و نگار به کارگردانی علی عطشانی ازجمله فیلم‌های هستند که به احتمال فراوان در اکران دوم نوروزی به نمایش درمی‌آیند.

نهنگ عنبر
نهنگ عنبر عنوان هفتمین فیلم سامان مقدم است که قرار بود در سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر به نمایش دربیاید اما فیلم به دلیل مسائل فنی به جشنواره نرسید. در نهنگ عنبر؛ رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، هانیه توسلی، رضا ناجی، نادر سلیمانی، حسین سلیمانی و امیرحسین رستمی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان این فیلم آمده: ارژنگ صنوبر(رضا عطاران) مردی پنجاه ساله است که همراهش می‌شویم تا تجربه‌های متفاوت و پیچیده‌اش از عشق و مصائبی که در زندگی دچارش می‌شود را برایمان بازگو کند.



خانه دختر
خانه دختر به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در سال گذشته بود. فیلمنامه آن توسط پرویز شهبازی نوشته شده و در آن؛ حامد بهداد، باران کوثرى، پگاه آهنگرانى، رعنا آزادى‌ور، بابک کریمى، محمدرضا هدایتى، امیر على نبویان، بهناز جعفرى، نسیم ادبى و رویا تیموریان ایفای نقش می‌کنند. فیلم خانه دختر در داستانی جسارت‌آمیز درباره یکی از مشکلات پنهانی دختران در ایران را بیان می‌کند.



گینس
گینس اولین تجربه کارگردانی محسن تنابنده است که فیلمنامه آن با همراهی احمد رفیه‌زاده نوشته شده است. در این فیلم که درون‌مایه‌ای طنز دارد؛ اکبر عبدی، رضا عطاران، حسین اسکندری و محسن تنابنده حضور دارند. در خلاصه داستان این فیلم آمده: فردین: گینس سیخی چنده؟! پول کجاست اینو بگو؟



نقش و نگار
فیلم نقش و نگار به کارگردانی علی عطشانی؛ بازگشت ناصر ملک‌مطیعی به سالن‌های سینمای ایران را بعداز ۳۵ سال رقم می‌زند. در این فیلم؛ الهام حصاری، بهرام رادان و آتیلا پسیانی حضور دارند. سرمایه‌گذار اولیه فیلم بابک زنجانی بود که با حکم دادستانی؛ فیلم به محمود دینی و علی عطشانی واگذار شده است.