به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۷۳۶۸۷

داعش کلیسا را در شمال سوریه منفجر کرد

گروه بین الملل: انجمن حقوق بشر آشوری‌ها اعلام کرد که تروریست‌های داعش کلیسای یکی از مناطق آشوری الحسکه واقع در شمال شرقی سوریه را منفجر کردند.
داعش کلیسا را در شمال سوریه منفجر کرد
این انجمن با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که گروه تروریستی داعش هم‌زمان با عید پاک مسیحیان کلیسای السیده العذراء را در منطقه تل نصری منفجر کرد.دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز از شنیده شدن صدای انفجار از داخل کلیسا خبر داد و تاکید کرد که عناصر داعش، بخشی از کلیسا را به آتش کشیدند. داعش پیش از این با حمله به منطقه الخابور که شامل 35 محله آشوری است، 14 محله را تسخیر کرد که یکی از آن‌ها تل نصری بود.عناصر داعش پس از تسلط بر این منطقه 220 آشوری را گروگان گرفتند که 212 تن از آنان هنوز نزد داعش هستند.

اسامه ادوار، مدیر انجمن حقوق بشر آشوری در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت: در زمان حاضر، این منطقه کاملا خالی از ساکنان اصلی است. ساکنان این منطقه در پی تسلط داعش بر آن خانه های خود را ترک و فرار کردند. داعش نیز کلیسای این منطقه را که در سال 2004 ساخته شده بود، به پایگاهی نظامی برای خود تبدیل کرد.

ادوار با تاکید بر این که عناصر داعش از زمان تسلط بر منطقه الخابور، روستاها و ناحیه های مختلف آن را غارت کرد، خاطر نشان کرد: این چهارمین کلیسای منطقه الخابور است که داعش منفجر می کند.
مرجع : ایسنا