به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۲۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۷۳۹۹۳

سازمان ملل:دنيا برای آوارگان یمن آماده​باشد

گروه بین الملل: با تشدید حملات هوایی عربستان و ادامه درگیری ها در یمن، سازمان ملل هشدار داد در صورت ادامه این روند، جهان باید خود را برای مواجهه با موجی از آوارگان یمنی آماده کند.
سازمان ملل:دنيا برای آوارگان یمن آماده​باشد
چالوکا بیانی گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر آوارگان، در نشست خبری خود در ژنو ضمن ابراز نگرانی از روند روبه وخامت اوضاع یمن گفت: جامعه بین الملل با وخیم شدن اوضاع و شدت گرفتن بحران در یمن، باید خود را برای مواجهه با موجی از آوارگان و بحران انسانی ناشی از آن آماده کند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل بیان داشت: جامعه بین الملل خود را باید برای بدترین سناریو ممکن آماده کند. وی افزود: با وجود تمام تلاش ها برای حل دیپلماتیک بحران یمن، اوضاع این کشور چهره ای بسیار تیره به خود گرفته و پیش گیری از وخامت بیشتر اوضاع، مستلزم ورود هر چه سریع تر سازمان های انسان دوستانه است.

طبق آمار سازمان ملل درپی شدت گرفتن درگیری ها، تنها در طول دوهفته گذشته بیش از 540 تن در یمن کشته شدند که از این تعداد 311 تن غیر نظامی و 77 تن کودک بودند. خبرگزاری سازمان ملل با انتشار آمار تلفات حمله هوایی 10 فرودین عربستان به یمن، از کشته شدن 25 تن غیر نظامی از جمله 12 کودک و مجروح شدن 37 تن در جریان این حملات در اردوگاه آوارگان المزرق خبر می دهد. سازمان ملل با اشاره به خسارات وارده به بیمارستان ها، مدارس و دیگر ساختمان های غیرنظامی و زیربنایی یمن، حملات هوایی عربستان را باعث قطعی آب و برق و آواره شدن هزاران تن از غیر نظامیان در بدترین شرایط عنوان می کند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل گفت: خاطیان قوانین حقوق بشر و انسان دوستانه بین المللی که با گشودن آتش بر روی غیرنظامیان موجب مرگ آن ها می شوند باید محاکمه شوند. وی ضمن دعوت طرفین درگیری به خویشتن داری هر چه بیشتر، فراهم آوردن شرایط دسترسی امدادگران به مناطق درگیری و حفظ امنیت اردوگاه های پناهندگان را خواستار شد.

جولین هارنیس نماینده یونیسف در امور یمن نیز کشته شدن 2 کودک و زخمی شدن 2 کودک دیگر در جریان حمله هوایی روز سه شنبه، به مدرسه الرشیدی در استان أب یمن را محکوم کرد و گفت: این، دلیل تلخی بر افزایش خطر پیش روی کودکان در یمن،در پی شدت گرفتن درگیری ها است.
مرجع : ایرنا