به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۶ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۷۴۶۲۳
طنز:

وانت‌پراید کمر لامبورگینی را شکست!

گروه اقتصادی: محمد صفاجویی در ستون طنز روزنامه قانون نوشت:
* خودروهای سایپا گران شد.
آخرین اخبار حکایت از آن دارد که در پی اعلام خبر افزایش قیمت خودروهای سایپا، سهام کمپانی‌های خودروسازی مرسدس بنز، بی.ام.و و لامبورگینی افت کرد. در همین راستا گفت‌و گوهایی با روسای این کمپانی‌ها ترتیب دادم که بخش‌هایی از آن را در ادامه نقل کرده‌ام و نمی‌دانم با بخش‌های نقل نکرده چه کنم، روی دستم مانده؛ معاوضه با ویلا در شمال.

رئیس کمپانی مرسدس گفت: از آنجایی که ما در تمام امور تولید خودرو نگاه زیرچشمی به کمپانی‌های خودروسازی ایرانی داریم، خواستیم پس از افزایش قیمت خودروهای سایپا، ما هم قیمت خودروهای‌مان را کمی بالا ببریم که این امر با واکنش منفی متقاضیان دریافت خودرو مواجه شده و در نتیجه سهام‌مان نابود شد.

او ادامه داد: متقاضیان می‌گفتند شما فکر کردید سایپا هستید که قیمت خودروهای تان را همین جوری یکهویی بالا می‌برید؟ کاش اقلا یک چیزی به خودروهای تان اضافه می‌کردید و کمی کیفیت را بالا می‌بردید و بعد به فکر افزایش قیمت بودید. در همین راستا گفته می‌شود یک پیرمرد آلمانی معترض به افزایش قیمت بنز، ته چایش را که داغ هم بود، روی زمین ریخت و سرش را محکم به طرفین تکان داد.

رئیس کمپانی بی.ام.و هم از به وقوع پیوستن اتفاقی مشابه با فاجعه بنز خبر داد و گفت: ما سال‌هاست در پی رساندن کیفیت خودروهای مان به پراید هستیم. یعنی مدت ها بود داشتیم سعی می‌کردیم فرمول ساخت پراید را که می‌گفتند تنها یک پیرمرد کوه نشین به نام باباپرایدی کوهی در یکی از غارهای قله دماوند می‌داند را به دست آوریم که تا او را پیدا کردیم، سایپا اقدام به تولید تیبا کرد. همه خودروسازان می‌دانند که با تیبای زیبا نمی‌شود رقابت کرد.

او افزود: ما نمی‌دانیم چرا شرکت‌های خودروسازی ایران با ما اینجوری می‌کنند. ما به همراه همکاران‌مان در مرسدس، لامبورگینی و بقیه کمپانی‌های فرودست خودروسازی طی نامه‌ای به سایپا و ایران خودرو خواهش کردیم با ما اینجوری نکنند.

رئیس کمپانی لامبورگینی که اصالت ایرانی دارد (البته رئیس بنز و بی.ام.و هم ایرانی بودند، گفتن ندارد؛ همه آدم‌های معروف جهان ایرانی‌اند) و خودروهایشان به لوکس بودن مشهور است گفت: چیزی که کمر ما را شکست، وانت پراید بود. او در ادامه با به کار بردن بخشی از دیالوگ فیلم سوته دلان ساخته مرحوم علی حاتمی گفت: همه عمر دیر رسیدیم. مدت ها در تلاش بودیم خودرویی طراحی کنیم که علاوه بر داشتن کیفیت بالا و همچنین رعایت المان‌های لاکچری، خاصیت وانت طوری هم داشته باشد که یکهو خبر رسید وانت پراید آمده. یادم است پس از تولید نخستین سری وانت پراید، کمپانی ما سه روز عملا تعطیل بود. هر کس را گوشه‌ای می‌دیدی که مشغول حبس کردن دود سیگار و گوش سپردن به آهنگ‌های آن خواننده ایرانی بم صدای زمان طاغوت دارد. روزهای سختی بود. حالا هم وقتی سایپا قیمتش را بالا برده، ما نمی‌دانیم چه کنیم. شاید کلا برویم توی یک کار دیگر. من علی الحساب قصد دارم یک پراید تهیه کرده و در یک آژانس مطمئن مشغول به کار شوم. ‌

امضا: چرت نویس