به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۷ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب : ۷۴۷۲۲
جنگ موصل در تابستان آتی شروع خواهد شد

هشدار العبادی درباره انتشار داعش در جهان

گروه بین الملل: نخست‌وزیر عراق ضمن هشدار نسبت به انتشار گروهک‌های تروریستی وابسته به داعش در بیشتر کشورهای جهان تاکید کرد که خطر این گروه تروریستی از عراق گذشته و متوجه تمام جهان است.
هشدار العبادی درباره انتشار داعش در جهان
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق ضمن هشدار نسبت به انتشار گروهک‌های تروریستی وابسته به داعش در سراسر کشورهای جهان از جامعه بین‌الملل خواست تا از پیوستن افراد خارجی به گروه تروریستی داعش در عراق جلوگیری کنند. حیدر العبادی در نشست خود با مسوولان آمریکا بار دیگر درخواست خود از آمریکا برای ارسال بیشتر سلاح به عراق مطرح کرد. حیدر العبادی در سخنانی تاکید کرد، جنگ موصل در بهار آغاز نمی‌شود بلکه احتمالاً در تابستان آتی شروع خواهد شد.

حیدر العبادی با اشاره به قبول حمایت‌های ایران از عراق تاکید کرد که حمایت‌های ایران از عراق در طول تاریخ ثابت شده و به همین منظور در کنار سه هزار مشاور نظامی آمریکایی، حدود 110 مشاور نظامی ایرانی در عراق حضور دارند. وی افزود: ایران نیز متوجه خطرات داعش شده و آن را تهدیدی برای امنیت منطقه می‌داند. عبادی بار دیگر بر اهمیت نقش تعیین‌کننده ساکنان مناطق مختلف عراق در آزادسازی مناطق خود تاکید کرد. اوباما نیز در دیدار خود با حیدر العبادی متعهد شد که به حمایت خود از نیروهای امنیت عراق و تامین تجهیزات نظامی لازم برای آنان ادامه می‌دهد.