کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اسرائیل از تمبر «کوروش کبیر» رونمایی کرد

28 فروردين 1394 ساعت 1:08

گروه بين‌الملل: در آستانه روز يادبود هولوکاست در اسرائيل، رژیم حاكم بر آن، از تمبر گرامیداشت کوروش کبير، بنيانگذار شاهنشاهی هخامنشی و نخستين شاه تاريخ ايران، رونمايی کرد!


به گزارش دويچه وله، وزارت امور خارجه اسرائيل با اعلام اين خبر افزود: رونمايی از تمبر کوروش کبير، ۱۴ آوريل (۲۵ فروردين) انجام شده است. تمبر قدردانی از کوروش کبير در چند نسخه، از جمله با اعلاميه تاريخی کوروش که به منشور کوروش مشهور است، در رنگ‌های آبی و طلايی منتشر شده است. سايت اداره پست اسرائيل نيز با اعلام خبر رونمايی و آغاز فروش تمبر گرامی‌داشت کوروش کبير، به فتح پادشاهی بابل به وسيله نخستين پادشاه ايران در سال ۵۳۹ قبل از ميلاد، اشاره کرده است.

اداره پست اسرائيل در توضيح اين تمبر نوشته که کوروش کبير پس از فتح بابل، دستور آزادی يهوديان از بردگی را در بابل صادر می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد که آزادانه به سرزمين يهودا بازگردند و معبد مقدس خود را در اورشليم از نو بنا کنند.
بر روی تمبر گرامیداشت کوروش، به سه زبان عبری، انگليسی و فارسی جملاتی نوشته شده و از جمله این عبارت به نقل از او و خطاب به یهودیان در کتاب مقدس آمده است: «خداوند با همه شما که قوم او هستيد، همراه است. شما اجازه داريد که به اورشليم بازگرديد». پيروان دين يهود احترام زيادی برای نخستين پادشاه ايران قائل‌اند و خيابانی نيز در بيت المقدس به نام کوروش وجود دارد.

رونمايی از تمبر گرامیداشت کوروش کبير در اسرائيل و در آستانه روز يادبود هولوکاست، در اوج تنش‌ها ميان اين رژیم و جمهوری اسلامی بر سر برنامه هسته‌ای ايران صورت می‌گيرد. ايران و رژیم اسرائيل در زمان حکومت محمدرضا پهلوی، دارای روابط سياسی، نظامی، تجاری و فرهنگی بودند اما با روی کار آمدن جمهوری اسلامی، رهبران حکومت، با قطع روابط ايران و اسرائيل، خواستار نابودی اسرائيل و محو رژیم حاكم بر آن شدند.


کد مطلب: 74746

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/74746/اسرائیل-تمبر-کوروش-کبیر-رونمایی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir