به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۸ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۷۴۸۱۰

مصر:اظهارات‌مقام‌ایرانی غیرقابل قبول است

گروه بین الملل: وزارت امور خارجه مصر به اظهارات «حسین امیر عبداللهیان» معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه کشورمان درباره مشارکت مصر در حملات علیه یمن، واکنش نشان داد.
مصر:اظهارات‌مقام‌ایرانی غیرقابل قبول است
به گزارش تسنیم و به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «یاسر مراد» معاون وزیر خارجه مصر در امور آسیایی با اشاره به اظهارات امیر عبداللهیان درباره مشارکت مصر در حملات علیه یمن مدعی شد که این اظهارات نامناسب و غیرقابل قبول است و خروج از چارچوبی محسوب می‌شود که طرف ایرانی برای دستیابی به آن در روابط با دو کشور تلاش می‌کند. وی همچنین گفت که این اظهارات با تلاش‌های این مسئول ایرانی برای نشان دادن تمایل خود در خصوص بهبود روابط دو کشور از طریق گفت وگو و همکاری سازنده، منافات دارد.

این مسئول مصری اظهارات معاون وزیر خارجه ایران در خصوص موضع مصردر قبال اوضاع یمن را "مداخله غیرقابل قبول" در امور کشورهای عربی تلقی کرد که به زعم وی کشورهای عربی برای مهار و ممانعت از پیامدهای منفی چنین دخالت هایی تلاش می‌‌کنند. حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در دیدار با «خالد عماره» رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری عربی مصر در تهران پیرامون روابط دوجانبه ایران و مصر و آخرین تحولات منطقه به ویژه اوضاع جاری در یمن گفت‌وگو کرده بود.

معاون وزیر خارجه ایران گفت: انتظار داریم مصر کمک بیشتری برای تسریع در جستجوی رهیافت سیاسی برای یمن و جلوگیری از ادامه کشتار و توسعه درگیری کند و قابل قبول نیست که مصر در تحولات یمن خود را در مقابل مردم یمن قرار دهد. وی گفت: ما شاهد برخی رفتارهای خردمندانه از سوی کشورهای منطقه هستیم. با این وجود، انتظار داریم که مصر به عنوان کشوری اسلامی و عربی، کمک بیشتری برای تسریع در جستجوی رهیافت سیاسی برای یمن و جلوگیری از ادامه کشتار و توسعه درگیری کند. این قابل قبول نیست که مصر در تحولات یمن خود را در مقابل مردم یمن قرار دهد.