کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عضو شورای عالی کار اعلام کرد:

خط فقر در ایران؛ یک‌‌میلیون و ۵۰۰ هزارتومان

پانا , 2 دی 1391 ساعت 11:55

گروه اقتصادي: عضو شورای عالی کار خط فقر واقعی در ایران را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد.


عضو شورای عالی کار خط فقر واقعی در کشور را یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان اعلام کرد و افزود: ستاد دستمزد باید نرخ تورم را واقعی تعیین نموده و تمامی شاغلانی که زیر خط فقرحقوق می گیرند، از پرداخت مالیات معاف شوند. اولیاء علی بیگی با اشاره به دریافت ۱۰ تا ۱۵ درصدی مالیات از حقوق بگیران، گفت: دولت باید خط فقر واقعی را اعلام کند که براساس آخرین گزارش‌ها این نرخ حدود بیش از یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان برآورد می‌شود.

وی اضافه کرد: هزینه های درمان ،پوشاک ،آموزش و غیره برای یک خانواده چهار نفره حدود یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان برآورد می شود بنابراین مرکز آمار باید آماری رسمی در این زمینه ارایه دهد تا در تعیین نرخ دستمزد نیز مورد استفاده قرار گیرد. عضو شورای عالی کار اظهارکرد: قوانین و مقررات باید مطابق قوانین اسلامی بوده و در شرایطی که کارگران زیر خط فقر حقوق دریافت می کنند، نباید مالیات نیز پرداخت کنند. وی تاکید کرد: دولت باید به عنوان عضوی از شورای عالی کار کارگرانی را که زیر خط فقر حقوق پرداخت می کنند از پرداخت مالیات معاف کند.
علی بیگی بیان کرد: ستاد دستمزد باید راهکارهای لازم را برای افزایش حقوق و دستمزد واقعی تعیین کرده و دولت نیز از نظر حاکمیتی حق فقر واقعی و منصفانه ای تعیین کند.


کد مطلب: 7496

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/7496/خط-فقر-ایران-یک-میلیون-۵۰۰-هزارتومان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir