به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۲۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۲ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۷۵۳۵۶
درباره روحیه محمد مرسی نگران نباشید

پسرمرسی: منتظر بازگشت پدرم باشید

گروه بین الملل: پسر محمد مرسی در مصاحبه‌ای اعلام کرد، به زندان انداختن پدرش اراده او را برای بازگشت به قدرت از بین نخواهد برد.
پسرمرسی: منتظر بازگشت پدرم باشید
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اسامه مرسی، پسر محمد مرسی رییس‌جمهور سابق مصر که امروز (سه‌شنبه) ‌با حکم دادگاه این کشور به 20 سال زندان محکوم شد، در مصاحبه‌ای که پیش از اعلام این حکم با خبرگزاری رویترز انجام داد در مقام دفاع از پدرش بر آمد.

اسامه که هنوز پدرش را "رییس‌جمهور مرسی" می‌خواند، در این مصاحبه تاکید کرد: او (پدر من) به خوبی می‌داند که ماموریتی را بر عهد دارد. این ماموریت راه دموکراسی است که ما در انقلاب 25 ژانویه در پیش گرفتیم. ما بار دیگر به این راه باز خواهیم گشت. رییس‌جمهور مرسی این را به خوبی می‌داند. لازم نیست درباره روحیه محمد مرسی نگران باشید.

محمد مرسی که همچنان می‌تواند علیه حکم امروز دادگاه خود اعتراض کند، در ارتباط با تحریک به کشتن معترضان در درگیری‌های اطراف کاخ ریاست جمهوری مصر در قاهره در دسامبر 2012، زمانی که هنوز رییس‌جمهور بود، گناهکار شناخته شده است. اسامه مرسی 31 ساله در مصاحبه تلفنی خود با خبرگزاری رویترز که روز دوشنبه انجام داد،اظهار کرد: حال محمد مرسی چه به لحاظ جسمی و چه روحی کاملا خوب است.

اسامه که خود یکی از وکلای مدافع پدرش در دادگاه بوده گفت که از زمان بازداشت پدرش بیش از هفت بار با او در دادگاه دیدار کرده است و در یک اتاق بسیار محافظت شده با او گفت‌وگو کرده است در حالی‌که هیچ یک از اعضای خانواده او نتوانستند او را در زندان ملاقات کنند. به گفته اسامه، او حدود دو ماه پیش با محمد مرسی ملاقات داشته و گفت که پدرش در تمام این مدت قوی و مطمئن به خود بوده است.

اسامه مرسی که یکی از پنج فرزند محمد مرسی است همچنین تاکید کرد که پرونده‌ای که علیه پدرش مطرح شده دارای انگیزه سیاسی بوده و هدف آن پاک کردن دوران او از تاریخ است. وی گفت: این یکی از کارهایی است که رژیم حاکم بر مصر انجام داده تا به خود مشروعیت ببخشد.