به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۲ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۷۵۴۳۲
ارجاع پرونده به لندن کذب بوده است

توضیحات وکیل‌هاشمی درباره پرونده کانادا

گروه سیاسی: یکی از وکلای مدافع مهدی هاشمی درباره انتشار خبر «انتقال پرونده مهدی هاشمی از دادگاه مدنی آنتاریو کانادا به دادگاه مدنی انگلیس» در برخی از رسانه ها توضیحاتی را ارایه داد.
توضیحات وکیل‌هاشمی درباره پرونده کانادا
وحید ابوالمعالی در گفت و گو با ایسنا، گفت: فردی با هویت «هوشنگ.ب» در سال 2008 علیه آقای هاشمی و تعدادی از مسئولان در استان آنتاریو کانادا بدون اطلاع آنها در دادگاه اقامه دعوی می کند که به دلیل عدم اطلاع متشاکیین، پرونده به صورت غیابی و بدون حضور و ارایه دفاع، رسیدگی و منجر به صدور رای می شود.

وی افزود: آقای مهدی هاشمی پس از اطلاع از موضوع و با توجه به فرصتی که حضور وی در خارج از کشور فراهم کرد امکان یافت تا به رای غیابی و غیرقطعی صادره در پرونده اعتراض کرده و ادعاهای هوشنگ.ب را رد کند. متعاقبا هم دادگاه آنتاریو کانادا با تایید اعتراض وی، رای بر ابطال حکم صادره داده است؛ بدین ترتیب باید اذعان داشت که صدور حکم محکومیت آقای هاشمی در دادگاه نامبرده کذب محض بوده و رای صادره پس از اعتراض موکل، کان لم یکن شده است. این وکیل دادگستری یادآور شد: برابر قوانین دادگاه های کانادا با رد شکایت، پرداخت کلیه هزینه‌های دادرسی بر عهده شاکی است و آقای «هوشنگ.ب» باید هزینه سنگینی در این خصوص پرداخت کند.

ابوالمعالی درباره ارجاع پرونده به لندن و طرح مساله عدم صلاحیت تاکید کرد که این موضوع کذب بوده و در عین حال آقای هوشنگ . ب چنانچه هر ادعایی داشته باشد و بخواهد می تواند مانند رویه قضایی کلیه کشورها در هر کجا که بخواهد مجددا و از آغاز طرح دعوا کند؛ کما این که این حق برای آقای هاشمی نیز برقرار و باقی بوده و هست.

خبرگزاری کانادا پرس گزارش داده است: دادگاه تجدید نظر شهر اونتاریوی کانادا روز سه‌شنبه پس از رد تصمیم یک دادگاه پایین‌تر مبنی بر این که مهدی هاشمی باید در کانادا از خود دفاع کند، اعلام کرد که شاکی خصوصی وی باید برای پیگیری شکایت خود به لندن برود. پرونده مربوط به یک خانواده کانادایی ایرانی است که ادعاهایی را درباره مهدی هاشمی مطرح کرده‌اند. مهدی هاشمی این ادعا را قویا رد کرده و گفته است که قصد دارد در دادگاه از خود دفاع کند. این خانواده که در سال 1998 به کانادا مهاجرت کرده است اولین‌بار در سال 2000 در شهر اونتاریو شکایت خود را مطرح کرد. اما دادگاه عالی کانادا در سال 2004 درخواست تجدید نظر آن‌ها را رد کرد. اکنون با توجه به رای جدید دادگاه تجدید نظر اونتاریو این خانواده باید شکایت خود را به دادگاه‌های لندن ببرد.