کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دليل از دسترس خارج شدن سایت؛

حمله بی سابقه سایبری به بهارنیوز

4 ارديبهشت 1394 ساعت 13:01

گروه سياسي: از بعدازظهر پنجشنبه و در پی یک حمله سنگین سایبری توسط هکرها، پايگاه خبري بهارنيوز از دسترس كاربران خارج شده و امكان دسترسي به آن تا ساعت 12: 45 مقدور نبوده است.


از ساعت 18 بعدازظهر پنجشنبه، بهارنيوز از دسترس خارج شد كه پس از پيگيري‌هاي بخش فني، متوجه شدیم حمله شديد سايبري به سرور سايت و همچنين ديتاسنتر صورت گرفته است.

حجم سنگين اين حمله سايبري كه با روش ddos صورت گرفته به اندازه‌اي بود كه در ساعت اوليه دهها سايت ديگر كه از طريق ديتاسنتر ميزبان پشتيباني مي‌شدند را نيز از دسترس خارج كرده بود اما پس از اينكه مشخص شد هدف مهاجمان، بهارنيوز بوده با روش فني، مشكل ساير سايت‌ها برطرف شد.

گرچه منبع و سرور و ip های مهاجمان شناسایی شده اند اما متاسفانه حجم اين حمله سايبري چنان بالاست كه همه تلاش‌هاي صورت گرفته تا ساعت 12:45 نتوانست مشكل را برطرف سازد، در عين حال بخش فني در حال پيگيري موضوع است.

دلیل عدم پوشش اخبار از ساعت 18 پنجشنبه تاکنون همین مسئله بوده است. با تمهیدات اندیشیده شده، سایت از ساعت 12:45 ظهر جمعه قابل دسترسی شده اما به دلیل حجم غیرقابل تصور حمله، احتمال از دسترس خارج‌شدن مجدد نیز وجود دارد.


کد مطلب: 75528

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/75528/حمله-بی-سابقه-سایبری-بهارنیوز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir