به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۹ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۷۶۱۷۱
ناگفته‌های تازه‌ای پیرامون مفاسد اقتصادی؛

جابه‌جایی 5 میلیارد دلار، با نامه غیررسمی

در دولت قبل روی یک کاغذ بدون سربرگ نوشته شد که 4 تا 5 میلیارد دلار پول از این حساب به حساب دیگری واریز شود و سه وزیر و رئیس کل بانک مرکزی هم زیر آن را امضا کردند
جابه‌جایی 5 میلیارد دلار، با نامه غیررسمی
گروه اقتصادی-رسانه ها: دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، در گفت‌و‌گو با روزنامه «ایران» از جزئیات و ناگفته‌های تازه‌ای پیرامون مفاسد اقتصادی، رونمایی کرد. کاظم پالیزدار، از جمله به دور زدن ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در دولت سابق اشاره کرد. دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: «اکنون در دولت یازدهم، تمام مصوبات ستاد، ابتدا در کارگروهی با حضور معاونان اعضا بررسی و روی آن کار کارشناسی می‌شود و سپس در جلسه ستاد طرح می‌شود. برای ابلاغ مصوبات ستاد نیز سلسله مراتب قانونی طی می‌شود و با تأیید رئیس جمهوری و همانند مصوبات شورای‌عالی امنیت ملی و در سربرگ آن ابلاغ می شود».

وی اضافه کرد: «مصوباتی از ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در دولت قبل، وجود دارد که در یک کاغذ معمولی و حتی بدون سربرگ، نوشته شده است. در یک مورد، نوشته شده که 4 تا 5 میلیارد دلار پول از این حساب به حساب دیگری واریز شود و سه وزیر و رئیس کل بانک مرکزی هم زیر آن را امضا کردند و به عنوان مصوبه ستاد تدابیر ویژه ابلاغ هم شد و براساس آن 4 تا 5 میلیارد دلار پول جابه‌جا شد.» پالیزدار تصریح کرد: «در اواخر فعالیت دولت دهم، معاون اول رئیس جمهوری وقت، اصلاً مصوبات ستاد تدابیر ویژه را به شورای عالی امنیت ملی نمی‌برد و اعلام نمی‌کرد.»

مشاور معاون اول رئیس جمهوری، درباره «ح.الف» که هفته های پایانی سال گذشته از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت شد،‌ با اشاره به اینکه این فرد یک انحصار در واردات برخی کالاها دارد و در منابع ارزی نیز ارز را گرفته و برده و کالا را وارد نکرده است، اظهار کرد: «این فرد مربوط به دولت یازدهم نبوده و تخلفات بیشمار وی مربوط به قبل از این دولت است. او سال ها در حوزه تجارت فعالیت می‌کرد و شرکت‌ها و بدهی‌های بانکی متعددی دارد، بدهی‌هایی که برای این دولت و اکنون نیست و از قبل بوده است.»