به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۲ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۷۶۳۹۹
همیشه دوست داشتم تجربه‌ای در تئاتر داشته باشم

ساعد سهیلی و اولین تجربه تئاتری

گروه فرهنگی: ساعد سهیلی که در چند سال اخیر تلاش کرده جای پایش را در سینما محکم کند، حالا به دنبال استارت حضور خود در تئاتر است.
ساعد سهیلی و اولین تجربه تئاتری
ساعد سهیلی، فرزند سعید سهیلی (کارگردان سینما) در سال‌های گذشته با بازی در فیلم‌هایی همچون «گشت ارشاد»، «همه چیز برای فروش»، «متروپل»، «کلاشینکف» و «چند متر مکعب عشق» خود را در عرصه بازیگری مطرح کرد و از آنجا که به قول خودش کار در تئاتر پایه بازیگری است، حضور در این عرصه را هم می‌خواهد امتحان کند. این بازیگر سینما قرار است همزمان با سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر، به نقش‌خوانی در یک نمایش بپردازد که اولین تجربه‌اش در تئاتر محسوب می‌شود تا شاید در آینده‌ای نزدیک در اجرای عمومی آن هم بازی کند.

ساعد سهیلی درباره اجراخوانی نمایش «مرده شور» که به کارگردانی سینا نورائی و با همراهی لیلا برخورداری و اشکان هورسان، در روز 12 اردیبهشت در تماشاخانه مشایخی برپا می‌شود، گفت: هدف اصلی از این نمایشنامه‌خوانی حمایت از بیماران مبتلا به ام اس است‌ و به همین دلیل با گروه همراه شدم تا نقشی را در این نمایشنامه‌خوانی داشته باشم. البته «مرده شور» نمایشنامه خوبی است و من که همیشه دوست داشتم تجربه‌ای در تئاتر داشته باشم، این اجراخوانی را فرصت خوبی دیدم که خودم را محک بزنم. او درباره اینکه در صورت به صحنه رفتن نمایش در آن بازی خواهد کرد یا خیر؟ اضافه کرد: در اجرای عمومی فکر نمی‌کنم بتوانم کنار بچه‌ها باشم چون احتمالا مشغول بازی در فیلم خواهم بود. البته دو سه سالی است که پیشنهادهای زیادی برای بازی در تئاتر دارم ولی متاسفانه به دلیل قراردادهای سینمایی فرصت نمی‌کنم در آنها حضور داشته باشم.

سهیلی با بیان اینکه در حال مذاکره با چند پروژه سینمایی است و احتمالا از اواخر اردیبهشت‌ماه مشغول بازی در یک فیلم سینمایی می‌شود، درباره تفاوت کار در سینما و تئاتر و تصوری که از آن دارد، گفت: در سینما و تئاتر تفاوت‌هایی به لحاظ تخصصی در حوزه بازیگری قطعا وجود دارد و شاید این هم درست باشد که مخاطب تئاتر کمتر است اما من در کاری که انجام خواهم داد تمام تلاشم را خواهم کرد تا آن را به بهترین شکل اجرا کنم. او ادامه داد: از آنجا که پدرم در تئاتر هم کارگردانی می‌کرد، در سالن‌های تئاتر بزرگ شده‌ام و از ابتدا به این حوزه علاقه‌مند بودم؛ به همین دلیل امیدوارم روزی برسد که بتوانم فرصت بازی در تئاتر را پیدا کنم.

ساعد سهیلی که این روزها فیلم «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی را بر پرده سینماها دارد، درباره حضورش در این فیلم هم بیان کرد: خدا را شکر که فیلم خوب می‌فروشد و مردم از دیدن آن راضی هستند. بازی در «رخ دیوانه» تجربه درخشانی برای من بود، مخصوصا اینکه علاوه بر بازی در کنار گروهی بازیگر جوان، با بزرگان سینما نیز همکاری داشتم.

وی که از همین ابتدای راه در انتخاب نقش‌هایش با دقت عمل کرده و حتی برای بازی در «چند متر مکعب عشق» مورد تحسین پدرش هم قرار گرفت، اضافه کرد: در این سال‌ها تلاش کردم انتخاب‌های درستی داشته باشم، چرا که متوجه شدم با چند فیلمی که داشتم توقعی ایجاد شده و دوست دارم از نقش‌هایی که انتخاب می‌کنم راضی باشم. برای رسیدن به این مسیر هم همیشه فیلم‌های زیادی می‌دیدم و آنها را خیلی دقیق تماشا می‌کردم.

او ادامه داد: برای شروع کار به دفاتر فیلمسازی مختلفی رفتم و تست دادم که در مقطعی برای تله‌فیلم «میان ماندن و رفتن» به کارگردانی بهروز شعیبی انتخاب شدم و بعد از آن با تجربه‌هایی که در بازیگری به دست آورده بودم برای بازی در «گشت ارشاد» که پدرم آن را کارگردانی می‌کرد به من اعتماد شد. او درباره آینده حرفه‌ای خود و چشم‌اندازی که از کار در عرصه کارگردانی یا بازیگری دارد نیز گفت: زمانی که نوجوان بودم فیلم کوتاهی را کار کردم اما بعد از آن به بازیگری علاقه‌مند شدم و الان عاشق این کار هستم. در این راه هم اهداف و آروزهایی دارم که تلاش می‌کنم به آنها برسم ولی چون نمی‌خواهم توقعی به وجود بیاید، خیلی درباره آنها صحبت نمی‌کنم. فقط این را می‌گویم که آرزوهایم در بازیگری است.
مرجع : ایسنا