به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۴ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۷۶۶۶۶
آیا احمدی‌نژاد هم محاکمه می‌شود؟

تاثیر پرونده محکومیت رحیمی بر احمدی‌نژاد

معاون محمود احمدی‌نژاد که به دلیل فساد مالی محکوم به حبس شده بود اتهامات مهمی را مطرح کرد؛ اتهاماتی که اکنون حدس و گمان‌ها درباره امکان مواجه شدن احمدی‌نژاد با محاکمه را افزایش داده است.
تاثیر پرونده محکومیت رحیمی بر احمدی‌نژاد
گروه سیاسی: خبرگزاری رویترز در گزارشی به تاثیر پرونده محکومیت محمدرضا رحیمی بر فعالیت‌های محمود احمدی‌نژاد اشاره کرده و نوشته است: در اواخر ماه ژانویه، معاون محمود احمدی‌نژاد که به دلیل فساد مالی محکوم به حبس شده بود اتهامات مهمی را مطرح کرد؛ اتهاماتی که اکنون حدس و گمان‌ها درباره امکان مواجه شدن احمدی‌نژاد با محاکمه را افزایش داده است.

این خبرگزاری در ادامه نوشته است: این اتهامات در حالی از سوی خبرگزاری کار ایران و در نامه‌ای شخصی منتشر شده بود که احمدی‌نژاد به شدت از غرب انتقاد می‌کرد و نشانه‌هایی را برای بازگشت به عرصه سیاست نشان می‌‌داد. احمدی‌نژاد، این اتهامات که وی را با اتهامات رحیمی مرتبط می‌دانست رد کرد و هوادران وی گفتند که این اتهامات انگیزه سیاسی دارد.

در مقابل این پیشینه، مطرح‌کردن اتهاماتی علیه احمدی‌نژاد می‌تواند بسیار حساس باشد. برخی دیگر می‌گویند که بیانیه‌هایی از سوی برخی از نمایندگان مجلس، مقامات و رسانه‌های نزدیک به مقامات این حدس و گمان را ایجاد می‌کند که قوه قضائیه در ایران به سمت رسیدگی به پرونده احمدی‌نژاد حرکت می‌کند. محمدرضا رحیمی معاون سابق احمدی‌نژاد، بالاترین مقام ارشد ایرانی است که تاکنون از زمان انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 بازداشت و به تحمل 5 سال زندان و جریمه 1.3 میلیون دلاری متهم شد.
مرجع : خرداد