به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۱۷
 
۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۵ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۷۶۷۶۴

علم‌الهدی:سخنرانی یک‌طرفه استبدادست!

گروه سياسي: عضو خبرگان رهبری در خصوص سخنرانی علی مطهری در دانشگاه آزاد مشهد گفت: اینکه به تنهایی بیاییم و حرفی عنوان کنیم که مورد پسند عموم نیست و با مبانی انقلابی سازگاری ندارد و به کسی اجازه ندهیم مقابلمان حرفی بزند، نوعی استبداد است؛ دانشگاه، محیط تضارب آراء و افکار است.
علم‌الهدی:سخنرانی یک‌طرفه استبدادست!
آیت الله علم الهدی در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو» در مشهد، در خصوص سخنرانی علی مطهری در دانشگاه آزاد مشهد با اشاره به اینکه محیط دانشگاه، محیط تضارب آراء و افکار است، گفت: به همین دلیل معتقدیم به هیچ وجه نباید هیچ محدودیتی برای بیان افکار و آراء پیش آید. وی ادامه داد: رشد و کمال ما در این است که در محیطی باشیم که برخوردهای فکری در آن وجود داشته باشد، منتها بحث در این است که باید حدود رعایت و خط قرمزها در نظر گرفته شوند.

امام جمعه مشهد هتک حرمت به ولایت را انکر منکرات دانست و تاکید کرد: اگر بیان افکار بخواهد به پرده دری بکشد و نظام و انقلابمان که در مسیر آن شهید داده‌ایم به وسیله برخی، مورد سوء استفاده سیاسی و اردو کشی آن هم در محیط مقدس دانشگاه‌ها قرار گیرد؛ نه مورد رضای خدا و نه خلق خدا خواهد بود و این مسائل سبب خواهد شد مردم از دانشگاه نفرت پیدا کنند. دانشگاه بخواهد حدود را رعایت نکند و فضای مقدس را بخواهد به فضای اردوکشی سیاسی و پرده دری نسبت به ارزش‌های انقلاب و دین مبدل کند، این دانشگاه مورد نفرت مردم قرار می‌گیرد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه هر کسی که مورد نفرت مردم قرار گیرد شکست خواهد خورد، گفت: چنانچه بناست کسی در محیط دانشگاه سخن بگوید، باید فرد دیگری نیز در مقابل وی حضور داشته باشد. علم الهدی در پایان تاکید کرد: اینکه به تنهایی بیاییم و حرفی عنوان کنیم که مورد پسند عموم نیست و با مبانی انقلاب سازگاری ندارد و به کسی اجازه ندهیم مقابلمان حرفی بزند نوعی استبداد است. گفتني اينكه آيت الله علم الهدا توضيح نداد آيا سخنراني يك‌طرفه فقط براي منتقدان، استبداد محسوب مي‌شود يا شامل سخنراني همفكران ايشان هم مي‌شود؟