به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۰
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۷ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۷۷۰۷۶

انتقاد معاون پارلمانی روحانی از صداوسیما

گروه سياسي: معاون پارلمانی رییس جمهوری با انتقاد از عملکرد صدا و سیما گفت: این رسانه در پخش دستاوردها و توفیقات دولت یازدهم کم لطفی می‌کند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مجید انصاری در آیین سی و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم که در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران افزود: صدا و سیما با کم لطفی نسبت به دولت یازدهم مانند دوره های قبل به توفیقات و دست آوردهای بدست آمده نمی پردازد. سایت ها و رسانه های دیگر نیز به جای همراهی و کمک به دولت فشار زیادی را به دولت تحمیل می کنند.

انصاری تاکید کرد: دولت مقابل تمام فشارها ایستادگی کرده و در تلاش برای ایجاد آرامش در کشور است بطوریکه با قرار گرفتن محور ثبات در خاورمیانه می تواند به خود افتخار کند. معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان اینکه در دوره قبل دو قوه مقننه و مجریه با هم مشکلات فراوانی داشته اند تصریح کرد: در دولت یازدهم تعامل افزایش یافته و سران سه قوه در نهایت ادب و احترام با یکدیگر برخورد می کنند. وی با بیان اینکه رییس جمهوری حقوق دان و مذاکره کننده ای زبده است تاکید کرد: این یک نقطه قوت در کشور است که می توانیم مسائل جهانی را دقیق تر رصد کنیم.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با اشاره برخی مشکلات کهنه کشور گفت: دولت در میدان دشواری مشغول برنامه ریزی برای پیشرفت و توسعه و آبادانی و رفع مشکلات بازمانده از گذشته در کشور است زیرا کمبودهایی که امروز با آن روبرو هستیم از ساماندهی کشور پس از دوران جنگ تحمیلی سخت تر است. انصاری تاکید کرد: جمعیت جوان دختر و پسر تحصیل کرده جویای شغل در کشور بسیار زیاد شده است و خواهان آرامش، احترام و آزادی مشروع هستند.

وی افزود: تقاضای میلیونی و محدودیت منابع در کشور کار را هر روز برای دولت دشوار تر می کند تا فضایی را برای اشتغال و تولیدات داخلی ایجاد کند. معاون رییس جمهوری با اشاره به پرداخت یارانه ها نیز گفت: این تجربه نه تنها در ایران بلکه در جهان نیز با شکست روبرو شده است زیرا تزریق پول افزایش نقدینگی و ایجاد تورم را به همراه دارد و قدرت خرید مردم را کاهش می دهد.

انصاری با بیان اینکه این وضعیت باعث کاهش ارزش پول ملی می شود تصریح کرد: نتیجه ای جز تورم 44 درصدی نمی توانست به همراه داشته باشد که دولت با مهار این رشد، تورم را به زیر 15 درصد رساند. در آن وضعیت فقر و حاشیه نشینی فراهم می شد بدون هیچ راه کاری برای جلوگیری از آن اما امروز توانسته ایم وضعیت را ساماندهی کنیم. وی در خصوص مذاکرات هسته ای تاکید کرد: باید از رهبرمعظم انقلاب برای حمایت هایشان تشکر کنیم و به دلواپسان یادآوری کنیم اگر تسلیم ترجیح داده می شد 20 ماه مذاکرات را ادامه نمی دادیم.

انصاری افزود: با اشاره به سخنان آیت الله مطهری در خصوص تلفیق تمدن ایرانی با فرهنگ اسلامی افزود: ایران بعد از اسلام همراه با قرآن قدرت معجزه گری پیدا کرد و ظرفیت پیشروی به سوی ترقی را شتاب بخشید. انصاری با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به برخی مشکلات پیش روی دولت در زیرساخت و پرداخت حقوق آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: به رغم این کمبودها و مشکلات دولت تمام تلاش های خود را برای ایجاد رفاه و رفع نیازهای آموزش و پرورش به کار گرفته و در این خصوص نیازمند سرمایه گذاری های وسیع تر برای پیشبرد اهداف هستیم.

وی با تجلیل از مقام معلم از معلمان به عنوان نگهبان آزادی مردم یاد کرد و گفت: برگزاری انتخابات و ایجاد دموکراسی و مردم سالاری دینی برعهده این قشر از جامعه است و نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون آموزش و پرورش است. معاون رییس جمهوری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ منزلت و معیشت معلمین تصریح کرد: دولت تدبیر و امید نیز ساماندهی در آموزش و پرورش را اولویت خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: اولین معلم بشریت خداوند متعال بوده که با آموزش اسماء به حضرت آدم تعلیم و تربیت را آغاز کردند به همین خاطر آموزگاری در امتداد شغل الهی است و به نیابت از پیامبران این راه تربیتی را پیش گرفته اند. معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان اینکه شهیدان معلم مقامی بالاتر از دیگر شهیدان دارند تاکید کرد: شهیدان آموزگار در کنار شهادت بار سنگین آموزش را نیز بر عهده داشته اند.

انصاری با اشاره به اینکه محوریت قرآن موضوع کمال انسان است گفت: انسان با این کتاب می تواند مظهر صفات الهی و تجلی گاه همه اسما خداوند شود زیرا قرآن از ذات اقدس الهی است و بزرگترین معجزه در عرصه علم محسوب می شود. برای اینکه انسان به خاطر ایجاد اعتدال مقابل ظلم ایستادگی کند نیازمند راهنمایی همچون قرآن است.

انصاری با بیان اینکه بار سنگین بر دوش معلمان بیشتر از تصور عامه جامعه است گفت: وظیفه تربیت انسان برای ایجاد اعتدال بر عهده این قشر از جامعه است و اگر خروج از اعتدالی صورت بگیرد آسیب شناسی نیز بر عهده معلمان خواهد بود. معاون رییس جمهوری ضمن ارج نهادن به مقام معلم افزود: در محیط های آموزش و پرورش باید وضعیت کشور آسیب شناسی شود و با انجام این کار می توانیم با یافتن ایرادات اولویت های شایسته ای در تنظیم برنامه های اجرایی کشور تعیین کنیم.