به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۳ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۷۷۷۰۵
به خاطر حفظ امنیت عربی همکاری با ایران را رد می کنیم

مصر: آشتی با تهران گزینه ما نیست

گروه بین الملل: وزیر خارجه مصر تاکید کرد: هیچ انعطاف و نرمشی در نزدیک شدن به ایران و رسیدن به توافق با این کشور انجام نخواهد شد و باید بر استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشورهای عربی به دور از دخالت ایران یا هر کشور دیگری تاکید شود.
مصر: آشتی با تهران گزینه ما نیست
شبکه الاخباریه سعودی گزارش داد: وزیر امور خارجه مصر هر نوع همکاری با ایران را رد کرد. سامح شکری تاکید کرد مصر به دنبال حفظ امنیت ملی عربی است و هر نوع همکاری با ایران را رد می کند. شکری افزود: آشتی و روابط حسنه با ایران در سایه آنچه جهان عرب با آن روبروست فعلا روی میز نیست، زیرا مستلزم حضور ایران در عرصه عربی است و ما در شرایط کنونی به امنیت ملی عربی و حفظ وحدت عربی و ناکام گذاشتن طمع ورزیها از سوی طرف های خارجی توجه داریم.

وزیر خارجه مصر تاکید کرد: هیچ انعطاف و نرمشی در نزدیک شدن به ایران و رسیدن به توافق با این کشور انجام نخواهد شد و باید بر استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشورهای عربی به دور از دخالت ایران یا هر کشور دیگری تاکید شود. الاخباریه سعودی در مصر نیز نوشت: سامح شکری وزیر امور خارجه مصر هر نوع همکاری با ایران را رد کرد تا امنیت ملی عربی حفظ شود. نزدیک شدن به ایران در سایه تحولات کنونی در جهان عرب ایده ای است که مطرح نشده است، زیرا مستلزم ایفای نقش ایران در عرصه جهان عرب است.
مرجع : انتخاب