به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۳ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۷۷۷۰۹
نمايندگان خيلي دغدغه مذاکرات نداشته باشند

واکنش انصاري به طرح سه فوريتي نمايندگان

گروه سیاسی: معاون امور مجلس رئيس جمهور گفت: در شرايط کنوني نياز به طرح سه فوريتي درخصوص مذاکرات هسته‌اي نيست.
واکنش انصاري به طرح سه فوريتي نمايندگان
مجيد انصاري در حاشيه عيادت از رئيس سازمان انرژي اتمي در پاسخ به پرسش خبرگزاري صدا وسيما درباره طرح سه فوريتي شماري از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي درباره مذاکرات هسته‌اي افزود: موضوع مذاکرات هسته‌اي مسئله مهم ملي ماست که از آغاز با هدايت‌هاي اساسي و کلي مقام معظم رهبري پيش رفته وخواهد رفت. وي تأکيد کرد: گرچه در جزئيات مذاکرات، طبعاً مسائل فني، اجرايي و حقوقي مطرح است اما مسئولان ذي‌ربط نهايت دقت و تلاش خود را مي‌کنند و قطعاً خطوط قرمزي که مقام معظم رهبري تعيين فرموده‌اند مد نظر بوده و خواهد بود.

انصاري گفت: اگر پافشاري بر حفظ همين خطوط قرمز نبود که شامل حقوق حقه ملت ايران، رفع تحريم هاي ظالمانه و زير بار زور نرفتن است مذاکرات 20 ماه طول نمي کشيد وهمان ابتدا تمام مي شد. وي افزود: مذاکرات در اين مدت با شرايط دشوار اما با پايداري، سربلندي و مقاومت تيم هسته‌اي و آقايان ظريف و صالحي و همکارانشان که زحمت بسيار کشيدند و نيز با مقاومت ملت ايران و دولت تدبير و اميد به‌خوبي پيش رفته و خواهد رفت.

معاون رئيس جمهور با بيان اينکه ما دغدغه نمايندگان محترم مجلس را نيز ارج مي گذاريم اظهار داشت: البته طرح را تقديم هيئت رئيسه مجلس کرده اند اما همانطور که آقاي لاريجاني که خودش سابقه و اشراف بر موضوع مذاکرات و پرونده هسته‌اي داشته و دارد و به‌خوبي خطوط قرمز را مي‌داند و در جريان مذاکرات هست، به مجلس اطمينان داد و اعلام کرد که نيازي به طرح سه فوريتي نيست. انصاري افزود: آقاي لاريجاني گفت که نيازي به طرح سه فوريتي نيست زيرا موضوع در حوزه کار شوراي عالي امنيت ملي است و مطمئنا اگر هر توافقي بخواهد صورت بگيرد با رعايت همه جوانب حقوقي، قانوني و خطوط قرمز خواهد بود.

وي گفت: تصور شخصي من نيز اين است که در شرايط کنوني نيازي به چنين طرحي نيست و مذاکرات به خوبي پيش خواهد رفت. معاون رئيس جمهور ابراز اميدواري کرد آنچه به مصلحت کشور و حقوق ملت ايران است در مذاکرات نهايي شود و نيازي به تصويب چنين طرحي در مجلس شوراي اسلامي نباشد.

انصاري افزود: اساساً هم دولت و هم تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي آنچه را بايد انجام شود انجام خواهند داد و به آن مقيدند و نمايندگان نيز خيلي دغدغه نداشته باشند. وي تأکيد کرد: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مطمئن باشند که دولت و تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي در جهتي که مقام معظم رهبري تعيين فرموده‌اند پيش خواهند رفت و رئيس، هيئت رئيسه و نمايندگان مجلس نيز مانند گذشته و مانند مردم از تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي حمايت قوي‌تري کنند تا آنان بتوانند در اين عرصه دشوار و نفس‌گير از منافع ملي دفاع کنند.

معاون رئيس جمهور همچنين با اشاره به عيادتش از رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: آقاي دکتر صالحي از مفاخر ملي است و حقيقتاً وجودش در عرصه دانش هسته اي و دانشگاه‌هاي ما مغتنم است. انصاري اضافه کرد: وجود آقاي صالحي در دولت، سازمان انرژي اتمي و مذاکرات از نظر تدين، متانت و انقلابي بودن، مايه آرامش و اعتماد ملت و دولت است. وي گفت: من قبلاً از نزديک با او آشنايي نداشتم اما در اين مدت که در دولت با او بودم از وي درس اخلاق مي گيرم، وي انسان بسيار شريف و با برخورد انساني و بسيار دوست‌داشتني است.