به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۳ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۷۷۷۴۸
شرط انجام سولاریوم در آرایشگاه‌ها؛

پلمب آرایشگاه‌های مردانه‌ که زنان را اصلاح می‌کردند!

گروه جامعه: رییس اتحادیه آرایشگران مردانه ضمن اعلام شرط انجام سولاریوم در آرایشگاه‌ها،‌از پلمب آرایشگاه‌های مردانه‌ای که در واحد‌های مسکونی مستقر بودند و زنان را اصلاح می‌کردند،‌ خبر داد.
پلمب آرایشگاه‌های مردانه‌ که زنان را اصلاح می‌کردند!
مصطفی گواهی در نشستی خبری گفت: آرایشگرانی که در واحد‌های مسکونی فعالیت می‌کنند کاملا غیرقانونی و بدون مجوز هستند ولی فعالیت آنها در اماکن اداری - تجاری مشکلی ندارد. وی افزود: یکی از معضلات مهم این است که حدود صنفی برای تاسیس واحدهای صنفی در محله‌های مختلف برداشته شده و در هرمحله ای به تعداد مختلف می‌توان آرایشگاه تاسیس کرد. رییس اتحادیه آرایشگران مردانه ادامه داد: با توجه به این موضوع کسانی که به صورت ناشیانه وارد این صنف شده‌اند وغیرقانونی کار می‌کنند، برای درآمدزایی از مدل‌های موی غربی یا تخلفاتی مثل فروش مواد مخدر و مشروبات الکی برای درآمدزایی استفاده می‌کنند که مواردی را شاهد بودیم و بلافاصله با آن ها برخورد کردیم.

گواهی با بیان اینکه حدود 2000 واحد مجوز‌دار و 2400 واحد بدون مجوز در این صنف داریم، گفت: راه اندازی باشگاه از مهم ترین اقداماتی است که در سال جاری انجام خواهیم داد و در قبال آن کارت شناسایی به اعضا می‌دهیم.

تمام آرایشگران باید شناسنامه‌دار شوند
رییس اتحادیه آرایشگران مردانه با بیان این‌که این صنف باید دانشگاهی شود و برای بالا‌بردن تخصص آن باید آموزش‌های لازم داده شود، گفت: تمام آرایشگران باید شناسنامه‌دار شوند و شناسنامه‌دار کردن از مهم‌ترین کارهای اتحادیه ‌در سال جاری است. وی راه‌اندازی تعاونی مصرف را از دیگر اقدامات مهم صنف در سال جاری بر شمرد که از این تعاونی، تمامی خانواده‌های آرایشگران می توانند استفاده کنند.

گواهی با اشاره به تاسیس باشگاه رفاهی هنر دهم گفت: در سال گذشته آرایشگران مردانه و زنانه تحت عنوان هنر دهم اعلام شدند که در قالب آن همه آرایشگران بعد از شناسنامه‌دار شدن می توانند وارد این باشگاه رفاهی ‌شوند. رییس اتحادیه آرایشگران مردانه همچنین با بیان اینکه حدود 60 بازرس افتخاری در تهران داریم، از مدل‌های موی اروپایی و نامتعارف که با فرهنگ ایرانی سنخیت ندارد انتقاد و تصریح کرد: در سال جاری در رابطه با مدل موی مردانه دقت بیشتری خواهیم کرد؛ چون خودمان دارای سبک و هنر هستیم و نباید از غربی ها پیروی کنیم.

وی تاکید کرد: به آرایشگرانی که مدل‌های موی نامتعارف که در شأن و شخصیت ایرانیان نیست ارائه می دهند، در مرحله‌ اول اخطار می‌دهیم و در مرحله دوم واحد صنفی مربوطه را پملب خواهیم کرد. گواهی در عین حال بیان کرد: در اسفند‌ماه سال گذشته اولین جشنواره مدل موی ایرانی را اجرا کردیم و در زمستان امسال نیز دومین جشنواره و ژورنال را در این بخش به صورت کشوری برگزار می‌کنیم.

شرط انجام سولاریوم در آرایشگاه‌ها
وی ارائه مجوز برای فعالیت آرایشگران سالن‌های ممتاز را از دیگر برنامه های مهم عنوان کرد و گفت: نرخ اصلاح موی این آرایشگاه‌ها بدون شست‌وشو 30 هزار تومان است که این تعرفه در آرایشگاه‌های درجه اول 15 هزار تومان، درجه دو مبلغ 12 هزار تومان و درجه سه 10 هزار تومان است و کلیه‌ خدمات دیگر با توافقات طرفین خواهد بود. گواهی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: برای خالکوبی و تاتو باید از وزارت بهداشت مجوز گرفته شود و سولاریوم نیز باید زیر نظر پزشک انجام شود. به شرطی آرایشگاه‌ها می‌توانند این سرویس را ارائه دهند که اتاق مخصوص در آرایشگاه داشته باشند و مجوز مربوطه را نیز از وزارت بهداشت دریافت کنند.

وی همچنین با بیان این‌که دیپلم فنی - حرفه‌ای آرایشگری را به هیچ وجه قبول ندارم، گفت: داشتن این دیپلم برای هیات مدیره قابل قبول نیست و کسانی که با این دیپلم وارد می‌شوند باید امتحان فنی دهند که اکثرا نیز رد می‌شوند.
مرجع : ایسنا