به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۴ ساعت ۰۷:۴۷
کد مطلب : ۷۷۷۷۸
3 هزار و 500ایزدی در بند تروریست‌های داعش

عملیات انتحاری داعش با کودکان ایزیدی

گروه بین الملل: دفتر ربوده شدگان ایزیدی در کردستان عراق روز چهارشنبه اعلام کرد که گروهک تروریستی تکفیری داعش مراکز ویژه ای برای شستشوی مغزی کودکان ایزدی و آموزش آنان جهت انجام عملیات انتحاری تاسیس کرده است .
عملیات انتحاری داعش با کودکان ایزیدی
به گزارش پایگاه خبری المسله، داعش کودکان ایزدی را از خانواده هایشان جدا کرده ، مجبور به تغییر دینشان کرده و در مراکز خاصی به آن ها استفاده از سلاح و انجام عملیات انتحاری را آموزش می دهد. حسین قائیدی مسوول دفتر ربوده شدگان ایزدی در کردستان عراق در این باره گفت : داعش اینگونه مراکز را در شهر الرقه سوریه تاسیس کرده و این کودکان به اجبار دوره های آموزشی استفاده از اسلحه و انجام عملیات انتحاری را می گذرانند.

قائیدی افزود  داعش اقدام به شستشوی مغزی این کودکان می کند و آن ها را مجبور به تغییر عقاید و دینشان می کند و بسیاری از طرف های بین المللی از وجود چنین مراکزی اطلاع دارند اما هیچ طرف بین المللی تاکنون اقدامی برای نجات این کودکان انجام نداده است. بر اساس اعلام دفتر ربوده شدگان ایزدی ، در حال حاضر بیش از 3 هزار و 500ایزدی در بند تروریست های داعش اند و طی ماه های گذشته هزار و 500نفر نیز آزاد شده اند .

ایزیدیان که سرنوشت شان طی ماههای گذشته، یک تراژدی انسانی را رقم زد، اقلیت مذهبی هستند که در شمال عراق، سوریه، جنوب شرقی ترکیه و قفقاز زندگی می کنند. ایزدیان به زبان کردی با گویش کرمانجی صحبت می کنند و آیینشان، یزیدیه، شاخه ای از بهدینانیه و آمیزه ای از عقاید اسرارآمیز و ادیان پیش از اسلام و عقاید اسلامی، یهودیت، مسیحیت، نسطوری، مزدیسنا و تصوف است.
مرجع : ایرنا