به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۰۷
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۵ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۷۷۸۴۰

معرفي اکسپریاA4 با مشخصاتی آشنا/عکس

گروه فناوری: کمپانی سونی خیلی بی مقدمه و حتی بدون شایعه اسمارت فون جدید خود را در ژاپن تحت اپراتوری NTT Cocomo معرفی کرد.
معرفي اکسپریاA4 با مشخصاتی آشنا/عکس
این محصول که اکسپریا A4 نامیده می‌شود شماره مدل SO-04G را دارد و از مشخصاتی بهره می‌برد که به‌نظر می‌رسد می‌بایست نامی نظیر اکسپریا Z4 کامپکت داشته باشد.
حتما مطلع هستید که این کمپانی چندی پیش نیز اکسپریا Z4 را در ژاپن معرفی کرد و اکنون نیز فرزند سری A این کمپانی متولد شده است. نکته جالب در خصوص ادعا جمله قبل، به شماره کد محصول باز می‌گردد. زیرا اکسپریا Z3 کامپکت نیز شماره کدی مشابه به این محصول داشت و مدل آن SO-04F بود.

این محصول صفحه نمایشی 4.6 اینچی از نوع Triluminous دارد که وضوح تصویر 720P را ارایه می‌دهد. پردازش‌های این تازه وارد توسط پردازنده اسنپدراگون 801 انجام می‌شود که در اغلب این موارد نیز اکسپریا A4 شباهت زیادی به اکسپریا Z3 کامپکت دارد. این محصول 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی دارد که چشم جهان نمای آن نیز 20.7 مگاپیکسلی است که در واقع همان چشم سری Z1 تاکنون را استفاده می‌کند. با وجود این شباهت‌ها اما این دو محصول در زمینه سیستم عامل تفاوت‌های نسبتا زیادی با یک دیگر دارند. اکسپریا Z3 کامپکت از اندروید کیت‌کت استفاده می‌کرد و اخیرا اندروید لالی‌پاپ را دریافت کرده است اما این محصول از همین ابتدا با اندروید لالی‌پاپ روانه بازار خواهد شد.



بر خلاف اکسپریا Z3 کامپکت که از بدنه‌ای شیشه‌ای بهره می‌برد اما این اسمارت فون از پلاستیک ساخته شده است که از لحاظ اندازه نیز این دو محصول تفاوت‌هایی دارند. اکسپریا A4 ابعادی در حدود 9.1 در 66 در 128 میلی متر دارد اما ابعاد اکسپریا Z3 کامپکت 8.6 در 64.9 در 127.3 میلی متر است. اما با وجود این اختلاف ابعاد کم، وزن هر دو گوشی یکسان است و ترازو عدد 129 گرم را نمایش می‌دهد. گفتنی است که انرژی مورد نیاز اکسپریا A4 نیز توسط یک باتری 2600 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود.



پیش فروش این محصول جدید سونی در حال حاضر آغاز شده است و عرضه آن نیز در بازار ژاپن در نیمه ماه مه (25 اردیبهشت) آغاز خواهد شد. شاید بتوان گفت که این محصول در واقع اکسپریا Z3 کامپکت است که در برخی موارد تغییر داشته است.
مرجع : آی تی رسان