به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۹ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۷۸۳۰۰
اعدام مردان «الرمادی» به دست داعش + تصاویر

استقرار نیروهای عراقی در اطراف رمادی

گروه بین الملل: به دنبال حمله داعش به شهر رمادی، مرکز استان الانبار و تصرف آن به دست تروریست‌ها، تعداد زیادی از نیروهای عراقی در نزدیکی این شهر مستقر شده‌اند و منابع میدانی از آغاز عملیات در برخی محورها سخن گفته‌اند. سازمان ملل نیز اعلام کرده که حدود 25 هزار تن از رمادی گریخته‌اند.
استقرار نیروهای عراقی در اطراف رمادی
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، یکی از مسوولان نیروهای مردمی عراق اعلام کرد که عملیات گسترده‌ برای آزادسازی استان الانبار در برخی محورها آغاز شده است. منابع مطلع در وزارت دفاع عراق نیز گفته‌اند که عملیات سراسری برای آزادسازی رمادی و تمامی استان الانبار به احتمال زیاد فردا (چهارشنبه) آغاز می‌شود اما هنوز چگونگی چینش نیروها و محورهای عملیات در دست بررسی است.

روز گذشته به دنبال سقوط شهر رمادی به دست داعش و درخواست‌ها برای اعزام نیروهای بیشتر به این شهر، وزارت دفاع عراق اعلام کرد که حدود 200 خودرو نظامی و تانک به پایگاه هوایی حبانیه رسیده تا در عملیات نظامی علیه داعش در استان الانبار شرکت کنند. صباح کرحوت، رئیس شورای استانداری الانبار نیز اعلام کرده که گروهی از نیروهای مردمی عراق روز دوشنبه به پایگاه حبانیه رسیدند و در حالت آماده‌باش هستند.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که هماهنگی خوبی میان یگان‌های نظامی عراق جهت حمله به پایگاه‌های داعش و آزادسازی شهر رمادی وجود دارد. همچنین نیروهایی از تیپ 54 ارتش عراق توانستند با استفاده از اطلاعات دقیق اعضای یک گروهک تروریستی را بازداشت کنند که برای انجام عملیات ترور و انفجار بمب تلاش می‌کردند. این نیروها همچنین به انبار سلاح و تجهیزات در یکی از منازل منطقه عامریه الفلوجه دست یافتند. همچنین منابع عراقی اعلام کردند که داعش حمله شدیدی را به منطقه حصیبه در شرق رمادی که بیشتر آن در کنترل این گروه تروریستی است، انجام داد.

اعدام مردان شهر «الرمادی» عراق



به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ گروه تروریستی داعش پس از اشغال شهر الرمادی دست به جنایات های زیادی در این شهر زد. این گروه تروریستی پس از ورود به این شهر عراق، صدها تن از مردان شهر رمادی را به جرم همکاری با دولت عراق و حمل سلاح بر ضد داعش دستگیر کرد. داعش تعدادی این مردان را بدون برگزاری هیچ دادگاهی و به صورت میدانی در خیابان های شهر رمادی اعدام کرده است. گروه تروریستی داعش تصاویر این اعدام های میدانی در شبکه های اجتماعی منتشر کرده تا در میان مردم رعب و وحشت ایجاد کند و راه را برای پیشروی بیشتر این گروه تروریستی در عراق فراهم سازد.

شاهدان عینی نیز گفته‌اند که تروریست‌های داعش در شرق رمادی پیشروی گسترده‌ای داشته و به سمت پایگاه الحبانیه پیش رفته‌اند. دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرده که به دنبال حمله داعش به شهر رمادی حدود 25 هزار تن از این شهر گریخته و بیشتر آنها به سمت بغداد رفته‌اند. سازمان ملل تاکید کرد: اموال لازم برای کمک‌رسانی به آوارگان عراقی و ذخیره انبارهای کمک‌های بشردوستانه تقریباً به پایان رسیده است.

سازمان ملل در بیانیه خود اعلام کرده است: در زمان کنونی هیچ‌چیزی با اهمیت‌تر از کمک کردن به آوارگانی که از شهر رمادی فرار کرده‌اند، نیست. در همین راستا کریم النوری، سخنگوی نیروهای مردمی عراق اعلام کرد: ما تجربه منفی درخصوص همکاری با آمریکایی‌ها در عراق داریم و امیدواریم در عملیات ما علیه تروریست‌ها شرکت نکنند.

وی افزود: اینکه نیروهای مردمی در الانبار و یا رمادی برای جنگ با داعش حاضر می‌شوند به معنای آن نیست که آنها در خاکی غیر از خاک عراق حضور یافته‌اند. عشایر رمادی اولین کسانی هستند که خواهان مشارکت نیروهای مردمی برای جنگ با داعش شدند اما مداخله‌های سیاسی مانع این مساله شد. النوری تاکید کرد: جنگ با داعش در رمادی پیچیده‌تر از جنگ‌های نینوا و صلاح‌الدین نخواهد بود و باید ارتش عراق عشایر و نیروهای مردمی در این جنگ شرکت کنند.