به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۴ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۷۸۹۱۷
فتاح: اعتماد مردم را به صندوق صدقات بازمی گردانیم

هشدار در مورد زنانه شدن فقر در کشور

گروه جامعه: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار، روند فقر در بین خانواده‌های این زنان را رو به فزونی عنوان کرد و در مورد زنانه شدن فقر در کشور هشدار داد.
هشدار در مورد زنانه شدن فقر در کشور
به گزارش ایلنا، سید پرویز فتاح در نشست کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد، یک میلیون نفر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند، خواستار توجه جدی و اصولی به مسئله فقر زنان در کشور شد. وی با تاکید بر تصویب قوانین لازم در جهت از بین بردن ریشه های فقر در کشور، افزود: ضرورت دارد قوانینی نظیر بیمه تامین اجتماعی اجباری در جهت پیشگیری از پیامدهای بعد از وقوع حوادث در مجلس تدوین شود تا با وجود یک حادثه برای سرپرست خانواده،زندگی افراد دچار مشکل نشود.

فتاح با بیان اینکه امسال بیش از ۳۸۰ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد بیمه تامین اجتماعی شدند از عزم جدی این نهاد برای افزایش مشمولان این طرح خبر داد. رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در ارتباط با طرح تفکیک وظایف کمیته امداد و سازمان بهزیستی در مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد:با اجرای این طرح از طریق قانونگذار موافقیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در مورد ساماندهی و نظارت بر خیریه ها در کشور،اظهار کرد: خیریه ها به عنوان رقیب کمیته امداد امام(ره) محسوب نمی شوند و ما تعامل خوبی با خیریه ها خواهیم داشت؛ اما ضرورت دارد با تصویب قوانینی بر فعالیت خیریه ها نظارت جدی صورت گیرد.

فتاح با تکذیب خبر واگذاری صندوق صدقات به بخش خصوصی،خاطر نشان کرد: درآمدهای صندوق صدقات صرف امور نیازمندان می شود و در این زمینه اعتماد عمومی را افزایش خواهیم داد. وی با بیان اینکه کمیته امداد با فقر فرهنگی؛ نه اقتصادی مواجه است،گفت: نگاه تحلیلی به پدیده فقر با توجه به اولویت بندی نیاز فقرا در شرایط کنونی امری ضروری محسوب می شود.

همچنین در این نشست کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از برنامه های حوزه اشتغال این نهاد در روستاها و شهرهای زیر بیست هزار نفر تقدیر کردند و ساماندهی خیریه ها، صندوق صدقات، آسیب شناسی فقر در جامعه، توجه به مناطق محروم، توانمندسازی نیازمندان و توجه به مسائل فرهنگی خانواده های تحت حمایت این نهاد را خواستار شدند.