به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۷۹۰۵۵
اجرای قانون هدفمندی یارانه از روز اول غلط و نادرست بود

افزايش قيمت‌ها مصوبه و الزام مجلس است

روحانی بنزین 1500 تومانی را نپذیرفت
گروه اقتصادي: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اعلام کسری 16 هزار میلیارد تومانی منابع هدفمندی از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: با بنزین 1000 تومانی فقط سه هزار میلیارد تومان از این کسری جبران می‌شود.
افزايش قيمت‌ها مصوبه و الزام مجلس است
محمدباقر نوبخت که برای توضیح در مورد مصوبات اخیر دولت مبنی بر افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی از جمله بنزین در یک برنامه تلویزیونی حضور یافته بود با اشاره به الزامات قانون هدفمندی یارانه‌ها كه مصوبه مجلس شوراي اسلامي است، اظهار کرد: خلاصه این قانون این است؛ گران کن، قیمت را افزایش بده و بخشی از آن را بین مردم تقسیم کن. در عین حال که باید با اصلاح قیمت حامل‌های انرژی نرخ‌ها به قیمت منطقه نزدیک شود.

در ابتدای این برنامه وی با بیان این که طبیعی است که هر دولتی علاقه‌مند است مردم از کارش راضی باشند و با طرح این سؤال که بر این اساس چه ضرورتی داشت که ما قیمت‌ها را افزایش دهیم تا موجب تکدر خاطر مردم شویم گفت: این قانون است و ما ملزوم به اجرای قانونی هستیم که در سال 1389 به صورت قانون 5 ساله تحت عنوان قانون هدفمندی یارانه به تصویب رسید. وی با اشاره به سیاستهای مهار تورم توسط دولت گفت: شخص رئیس جمهور به هیچ وجه موافق افزایش قیمت نبوده و نیست و این تصمیم بر اساس نظرات کارشناسی گرفته شده است. نوبخت اضافه کرد: پیش از این قرار بود قیمت بنزین بین 1200 تا 1500 تومان شود که رئیس جمهور با آن مخالفت کرد.

اجرای قانون هدفمندی یارانه از روز اول غلط و نادرست بود
وی ادامه داد: ما از سال گذشته تا کنون بر اساس همان افزایش قیمت‌هایی که صورت گرفت کلاً 32 هزار میلیارد تومان منابع در اختیار داریم که بر اساس این قانون نصف این مبلغ می‌بایست بین خانوارها تقسیم می‌شد و 30 درصد به تولید و 20 درصد نیز به خزانه دولت واریز می‌شد اما این قانون از روز اول غلط و نادرست اجرا شد.

نوبخت در پاسخ به این سؤال که اگر این قانون وجود نداشت آیا خود دولت احساس می‌کرد که افزایش قیمتی صورت گیرد یا خیر گفت: با این افزایش قیمت منابعی حاصل خواهد شد که برای موارد مختلفی چون پرداخت میان خانوارها یا بخش بهداشت می‌بایست هزینه شود لذا یک وجه افزایش قیمت‌ها ضرورت تأمین منابع بود منتهی دولت به هیچ وجه موافق با آن اجازه ای که بر اساس قانون به او داده شده بود تا 48 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی درآمد کسب کند نبود.

سخنگوی دولت یادآور شد: 32 هزار میلیارد تومان کل منابع ما است که اگر می‌خواستیم این مبلغ را به 48 هزار میلیارد تومان برسانیم باید چیزی حدود 16 هزار میلیارد تومان حامل‌های انرژی و بنزین را گران می‌کردیم که اصلاً اقتصاد ما ظرفیت این افزایش قیمت را نداشت.

با تک نرخی شدن بنزین 3 هزار میلیارد تومان به دست می‌آید
سخنگوی دولت تصریح کرد: با تک نرخی شدن بنزین 3 هزار میلیارد تومان به دست می‌آید که بر اساس قانون درآمد آن نیز بین خود مردم تقسیم خواهد شد. وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که اگر چنین مصوبه ای نبود آیا خود دولت این احساس را برای افزایش قیمت‌ها پیدا می‌کرد یا خیر اظهار داشت: آن چه که مجلس گفته بود در دو بخش درآمد و بخش هزینه بود که ما مایل بودیم هزینه‌ها کم شود تا ما درآمدها را نیز به همان میزان تنظیم کنیم چرا که وقتی تکالیفی برای پرداخت‌ها برای ما وجود داشته باشد منابع آن نیز باید موجود باشد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: راجع به موضوع بنزین همیشه این نظر وجود داشت که قیمت‌ها به گونه ای اصلاح شود که جلوی رشد بی رویه مصرف گرفته شود چرا که اگر مانع از این کار نشویم باید بنزین را از خارج تأمین کنیم که این موضوع با توجه به شرایط تحریمی سبب می‌شد منابع ارزی دولت کاهش پیدا کند. وی یادآور شد: آن چیزی که دولت به رغم این که مایل نیست قیمت‌ها افزایش پیدا کند و دنبال مهار تورم است حاضر شد این اتفاق بیفتد یک تکلیف قانونی است.

نوبخت یادآور شد: کل درآمد حاصل از هدفمندی در حال حاضر 32 هزار میلیارد تومان است اما 42 هزار میلیارد تومان طبق روال گذشته باید بین مردم تقسیم شود که در این جا ما مشاهده می‌کنیم ما ده هزار میلیارد تومان با کسری بودجه مواجه ایم لذا ما باید تعدادی از خانوارها از دریافت رایانه حذف کنیم. سخنگوی دولت در پاسخ به این سؤال که چرا دولت روز سوم خرداد ماه را برای افزایش قیمت‌ها انتخاب کرد و آیا گمان نمی‌کنید که این انتخاب یک بدسلیقگی بوده است گفت: ما ارتباطی بین تاریخ اعلامی و افزایش قیمت‌ها با تاریخ مذکور نمی‌بینیم و واقعیت امر این است که این موضوع یک قانونی بود که باید اجرا می‌شد.

نوبخت با اشاره به این که رئیس جمهور با هر گونه افزایش قیمت مخالف است و شرایط به وجود آمده از جمله مابه‌التفاوت درآمد 48 هزار میلیارد نسبت به 32 هزار میلیاردی و کاهش قیمت نفت باعث افزایش قیمت بنزین شده اظهار داشت: امسال باید قیمت بنزین به مبلغ 90 درصد قیمت مافوق خلیج فارس برسد که البته با توجه به بررسی‌های انجام شده این اجازه داده نشد زیرا سناریوهای دیگری مانند افزایش قیمت بنزین به مبلغ 1200 و 1500 تومان ارائه شده بود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به این که کشور در تحریم‌های بزرگی به سر می‌برد و مبالغ هنگفتی در دسترس جمهوری اسلامی نیست یادآور شد: دولت با 24 میلیارد دلار کشور را اداره می‌کند حال آن که در گذشته با بیش از 120 میلیارد دلار و معادلات نشان می‌دهد که تأثیر افزایش قیمت بنزین بیش از دو درصد نیست. وی عنوان داشت: ما به نظارت‌های خود در این زمینه ادامه می‌دهیم و دولت به دنبال کسری بودجه است و متأسفانه برای پرداخت یارانه 6 هزار و 300 میلیارد تومان از خزانه که اختصاص به طرح‌های عمرانی داشت برای پرداخت بین خانوارها اختصاص یافت و متأسفانه قانون هدفمند شدن یارانه به درستی انجام نشد.

2 هزار و 900 طرح ناتمام بر روی دستان دولت
نوبخت تاکید کرد: امسال سال هدفمندی یارانه‌ها است و دولت گذشته نیز برای پرداخت هزینه هدفمندی یارانه‌ها 5 هزار و 700 میلیارد تومان از بانک مرکزی استقراض کرد و با توجه به این که قانون باید اجرا می‌شد متأسفانه این موضوع باعث شد تا 2 هزار و 900 طرح ناتمام بر روی دستان دولت باقی بماند. معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به این که باید مابه‌التفاوت افزایش قیمت بنزین در راستای تحول طرح سلامت هزینه شود تا مردمی که راضی هستند در بخش درمان هزینه کمتری پرداخت کنند اظهار داشت: باید مابه‌التفاوت هزینه ای را که حدوداً 4 هزار و 800 میلیارد تومان می‌شود را برای بخش درمان و تجهیز بیمارستان‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: نیازمندان واقعی تنها کسانی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد بوده‌اند نیستند بلکه جمعیتی که در این زمینه نیازمند هستند بیش از این‌ها است و سال گذشته دو میلیون و 400 هزار نفر با احترام و اعتماد به دولت از دریافت رایانه انصراف دادند و دولت هیچ گاه با افزایش قیمت بنزین از هزار تومان به 1200 یا 1500 تومان موافقت نکرده است.

نوبخت با اشاره به تلاش وزارت تعاون و کارشناسان خبره این سازمان برای حرکت گام به گام در بخش هدفمند کردن یارانه‌ها تاکید کرد: واقعاً دولت نگران مردم بوده و اگر با دقت کم قانون هدفمندی را انجام دهیم موجب نارضایتی مردم خواهیم شد و دولت به هیچ عنوان به دنبال این موضوع نیست و مردان دیپلماسی امروز در صحنه دیپلماتیک تلاش می‌کنند که منابع تحریمی را پیش بگیرند و تحریم‌ها را لغو کنند و دولت یازدهم برای دفاع از حقوق و عزت ملت هیچ گاه کوتاه نمی‌آید.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان این که ما همواره نگران پرداخت یارانه‌ها در موعد خود و حتی بیش از پرداخت حقوق کارکنان دولت هستیم تاکید کرد: باید شرایط به وجود آمده مدیریت شود و ما یک اصلاح قیمت قانونی داریم که آن طبق قانون لازم است که انجام شود اما دولت در بخش نظارت و با همکاری سایر ارگان‌ها تلاش می‌کند تا افزایش قیمتی ایجاد نشود.

پرداخت یارانه 300 میلیارد تومانی به بخش صنایع

وی درباره این که برخی از صنایع از دولت درخواست افزایش قیمت محصولات تولیدی خود را داشته‌اند گفت: درخواست افزایش قیمت داده شد اما دولت پاسخ نداد و ما در این زمینه تابع ضابطه و مقررات هستیم و با دقت کنترل تورم را نظارت می‌کنیم و تورم در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین 2 دهم درصد کاهش یافت که در این زمینه دولت ترجیح می‌دهد که به جای افزایش قیمت‌ها با دادن مابه‌التفاوت از افزایش قیمت جلوگیری کند و در این زمینه 300 میلیارد تومان یارانه پرداخت شده است.
نوبخت با اشاره به پرداخت یارانه به صنایعی مانند سیمان که به جای گاز از نفت گاز و مازوت استفاده می‌کنند یادآور شد: دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت مابه‌التفاوت این هزینه را پرداخت کرده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تصریح کرد: هر هفته در روزهای 1 شنبه و 5 شنبه در ستاد اقتصادی دولت که رئیس جمهور هم حضور دارد همه مسائل اقتصادی بررسی می‌شود و در این زمینه درباره قیمت بنزین پس از ارائه استدلال رئیس جمهور حاضر شد تا افزایش قیمت بنزین را بپذیرد و در بخش طرح‌های عمرانی 32 هزار میلیارد تومان به 246 طرح عمرانی اختصاص دادیم و اعضای کابینه دولت در این زمینه با تجربه بوده و تازه کار نیستند. وی در پاسخ به این سؤال که چرا موضوع افزایش قیمت بنزین زودتر مطرح نشد گفت: اگر این اتفاق رخ می‌داد باز هم دولت مورد هجمه قرار می‌گرفت و در این زمینه بررسی و مطالعات کاملی انجام شده بود.

سناریوهای مطرح شده برای حذف یارانه
نوبخت در پاسخ به سؤال دیگری درباره انسجام هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: سناریوهای زیادی از جمله جلوگیری از افزایش قیمت در مقابل کاهش میزان یارانه پرداختی از 45 هزار و 500 تومان به 30 هزار یا 25 هزار تومان و یا پرداخت یارانه فقط به اشخاص تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی با استدلال ارائه شده بود که در این بخش مطالعات و محاسباتی ریالی مفصلی انجام شده و ما با مراکز مطالعاتی گسترده و کارشناسان خبره خود این موضوع را به طور کامل بررسی کردیم.

همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۸:۲۷
بی خیال بابا همه چیز را گردن مجلس و سایر ارگانها نیندازید
ببین افزایش قیمتی بلیط اتوبوس نان ارزاق عمومی لبنیات شوینده روغن کم کم دارد
با صعود چند هزار درصدی مواجه میشود بجای این حرف‌های مفت درست از سر مرد م بردارید
هر کاری دلتون میخواهی انجام بدید (305092)
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۰:۴۶
ما هیچ تولیدی برای صادرات نداریم ولی می خواهیم رفاه آلمان و آمریکا را حتی ارزانتر از آنها داشته باشیم، کار مفید ادرات ما روزانه 20 دقیقه است و تازه خیلی از کارمندان دولتی مازاد هستند، ایران ارزانترین بنزینهای دنیا را دارد که قیمت ان تا الان از ابمعدنی هم کمتر بوده و تازه مساوی اب معدنی میشود و با واقعی کردن قیمت آن البته همزمان با تقویت ناوگان عمومی میتوان مشکلات درمان و اشتغال و آلودگی هوا و ترافیک و تصادفات فراوان و بیماریهای ناشی از آلودگی هوا را کمترکرد ، و این همه خودروهای تک سرنشین را کمتر کرد (305111)
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۰:۵۵
بنزین ارزان یعنی تک سرنشینی خانواده ها با دو تا سه ماشین در خیابانها یعنی اینکه مردم دلار را در خیابانها به خاطر تنبلی و اینکه نمی خواهند از ناوگان عمومی استفاده کنند بسوزانند و پولی در مملکت برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال نماند و خود همان مردم بیمار شوند، در تصادفهای فراوان بمیرند و بیکار باشند (305114)
به امید واقع بینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۲۰:۲۳
اگه این کار را احمدی نژاد انجام داده بود یه چیز دیگه می گفتی واقع بین عزیز (305343)
salman
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۱:۰۰
هر چی فکر میکنم ما مردم احساسی هستیم و اگر هم فکر میکنید با گران شدن بنزین رفاه ، خدمات ناوگان عمومی ، درمان ، اشتغال ، آلودگی هوا و .... در شرایط بهتری قرار میگیره کور خوندی هر چی تا حالا اتفاق افتاده از حالا به بعدشم میفته الان چند سال داره از هدفمندی میگذره یه مثال بزنید که نشان از بهتر شدنش باشه اینا همش مال همون کشورهایی هست که نام بردی نه اینجا که جیب آقا زتده ها پر نمیشه (305116)
مهرماه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۴:۱۹
برادر من کدوم یکی از حقوقها و امکانات ایران مثل کشورای دنیاس که میفرمایید ارزانترین بنزین رو داریم!!
مقایسه قیمت اب معدنی و بنزین هم از تحلیلهای احمدی نژادیه دوست من
زحمات دولت روحانی تا الانش قابل تقدیره اما این کار علی الخصوص نحوه اجراش که بدون اطلاع و مثل دوران سیاه احمدی نژاد انجام شد خیلی زشت و زننده بود....... (305158)
salman
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۱:۱۶
تو کشور من گران شدن بنزین هم خیلی های با دید سیاسی نگاه میکنن و کاری به عموم مردم ندارن من تعجبم از همین مردمی هست که داره ظلم بهش میشه و از حق خودش خبر نداره (حقوق شهروندی) الان خیلی چیزهایی که ارزوی ما هستن در واقع جزء حقوق اولیه ماست . من و شما هر چی دلمون میخواد بنوسیم هیچ تاثیری در سیاست دولت و مجلس نخواهد داشت تنها در زمان رای گیری به امثال ماها نیاز دارن و اسلام بازم بیاین منفی بدین من سیاسی نیستم من یک شهروندم و از دید خودم می نویسم (305121)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۱:۲۷
آقای نوبخت اهل صداقت نیست . پشت لبخند های همیشگی اش فریب نهفته ! او تناقض گوست . خیلی اوقات حرفی زد و دقیقاً بعد مدّتی کوتاه ، خلاف ادّعایش اتّفاق افتاد ! متآسّفم ! (305129)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۱:۳۳
آزاد شدن نرخ بنزین و تبدیل قیمت از ۷۰۰ به ۱۰۰۰ تومان در حالی است که طبق مصوبه مجلس، دولت تنها اجازه داشت قیمت بنزین را در سال جدید ۵ درصد گران کند. حالا تنها یک چرتکه انداختن ساده نیاز است برای محاسبه این معادله که افزایش قیمت از ۷۰۰ به ۱۰۰۰ تومان، چند درصد می شود! (305134)
امیررازقم
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۴:۰۸
شما اشتباه میکنید !
قانون مصوب 89 میگه دولت باید قیمت را به 90 درصد فوب برسونه !یعنی 1385تومن (305155)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۳:۲۲
وقتی مثلا حقوق من معلم یا کارگر کمه چطوری افزایش قیمتها را جبران کنم ؟؟
شغالهای شخصی هم اکثرا راکده (305149)
بازنشسته ی مقروض
United States
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۵:۴۱
باشه آقای روحانی ، قرار نبود گول و مولی در کار باشه ، ولی عیبی ندارد دیدار ما در انتخابات بعدی. بقول اون یارو": تلافی باشه گلایه نباشه. (305217)
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۸:۳۱
خوبه مجلس هست وگرنه چی داشتین بگین (305093)
رای دهنده به روحانی
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۱:۳۰
روحانی مچکریم
نا امیدمان کردی یارانه چهل و پنج تومن مال لنزین چهارصدی بو حالا که شده هزار باز چهل و پنج تومن عدلتو شکر
ای کاش (305132)
امیرازقم
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۴:۱۱
تو چجور حامی روحانی هستی که نمیدونی یارانه ی اصلی 18 هزار تومن بود محمود از پول بانکها و حساب نفت و صندوق ذخیره کردش 45000 تومن ؟
در واقع شما قبلا گرفتید پول را (305157)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۴:۰۵
خودتون که چشم دارید از ابتدای دولت آقایون مجلسی ها هی می گویند گران کنید و یارانه ها را قطع کنید.اما دولت مدیریت می کند.متاسفانه مردم ما اغلب آن چیزی را به زبون می آورند که عده ای می خواهند.اما در این که این دولت هم نمی تواند در برابر مفت خوارها کاری بکند حرفی ندارم.آخ چه امید و آرزوهایی داشتیم خود غلط بود آن چه می پنداشتیم. (305154)
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۸:۳۳
دولت روحانی نشان داد که با این کار ش فرقی با دولت احمدی نژاد ندارد پس امیدی به این دولت هم نیست (305094)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۱:۰۳
کسی که فرقی بین این دولت با دولت قبلی نمی بیند یا دروغگو هست و یا الفبای سیاست را هم نمی داند (305118)
salman
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۱:۰۴
من اعتقادم همیشه این بوده که با اصلاحات اساسی میشه کشور رو به پیشرفت رسوند نه با خون مردم و کردن داخل شیشه ، من نمی دونم دولت مردا و سیاست مدارای ما کجا زندگی می کنن که از هیچ چیز این مملکت خبر ندارن بابا نان سنگک شد هزار ده میلیون کشیدن رو رهن و اجاره خونه من بدبخت مستاجر از کجا بیارم رو چی بکشم ؟ وای بحالمون با بنزین گرون شدن .... خدایا خودت درستش کن (305119)
شسی
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۳:۵۳
یه طرح مسکن مهر دولت احمدی نژاد قابل قیاس نیست با تمام کارهای حاشیه ای دولت روحانی (305153)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۸:۴۰
متن رو نخوندم چون معتقدم بجز آسمون ريسمون بافي هيچ چيز ديگه اي نيست! شماها همه تون سر و ته يه کرباسيد، فقط جهت افزايش ابهام ها و از سر خودتون وا کردن، توپ رو توي زمين همديگه ميندازين! مسلما" هدف مشترک و غائي مقننه و مجريه، جبران کسري هاي خودشون از جيب مردم است، با شعارهاي زيبا و مردم فريب! دلخوشي از اون موجود (احمدي نژاد رو ميگم) ندارم، اما ايکاش اينقدر انسانيت داشتيد که به اون موجود (احمدي نژاد رو ميگم) دروغگو نمي گفتيد، با توجه به دروغگوئي هاي مکرر خودتون. شرمتان باد. (305096)
امیرازقم
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۱:۳۳
دوست من راضی هستی که دولت کسری بودجه ی خود را از راه چاپ پول بدونه پشتیبانه وبرداشت از حساب بانکها تامین کنه ؟
دوست من ما همه در فشاریم ولی این راه دولت منطقی تره ! میدونی مجلس میخواد دولت 60 درصد یارانه بگیران را حذف کنه ؟ یعنی من و تو هم جزوی از اون 60 درصد هستیم !
حق را بدید به دولت راه دیگه ای وجود نداره ! با این کار تورم مهار میشه و هم کسری
موفق باشید امیدوارم مشکلات شما حل بشه (305135)
ص
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۴:۳۲
خودتو بیخود اذیت میکنی با این همه کامنت (305169)
ناظری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۴:۳۷
خیلی قشنگ حرف میزنی !!
ولی زندگی مردم عادی کلاس درس امثال تو نیست!
گلابی یارانه 45 تومانی برای بنزین 400 تومانیه نه بنزین 1000 تومانی !!
همون بهتر که این یارانه قطع بشه تا هر چند وقت یه بار این دولت مزخرف به بهانه پرداخت یارانه ملت رو سر کیسه نکنه.
مرده ی اون شیب ملایمتونم.
بدبختا با هر چی از دولت قبل مونده مخالفت میکنن. (305175)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۸:۲۸
کدو جان یارانه 18000 تومن بود دولت تحریم و ....با چاپ پول و پول از صندوق ها و حساب بانکها کردش 45000 تومن !
تو شعور اقتصادیس نداری من چکار کنم !
این طرح خود دولت تحریم و ....درسال 89 ! (305300)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۸:۴۵
بهار چه عجب باکس کامنتت بازه! ريش و قيچي که دست خودته، براي تمام مطالبت باکس کامنت رو باز بگذار و بذار ما خودمون رو با نوشتن تخليه کنيم، اگه ديدي بزعم خودت، قابل انتشار نيست، خب منتشر نکن. (305097)
روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۹:۱۴
من خودم به شخصه موافق گران شدن انرژی و مخصوصا آب جهت صرفه جویی هستم ولی دولت بهتر است از ادارات اول شروع کند. هرچند در ادارات هم مردمی کارمند هستند که هیچ اهمیتی به کشور نمیدهند (305098)
ايمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۹:۱۸
دولت بجاي افزايش قيمت بايد يارانه افراد متمول را قطع كند الان با حذف سهميه بنزين ماهانه 18000 تومان از جيب مردم برداشت كرده و باز بصورت يارانه به مردم مي دهد (305099)
امیرازقم
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۱:۳۹
الان 6 میلیون نفر حذف شدند !
مجلس انتظار داره دولت 60 درصد یارانه بگیران را حذف کنه . اسناد هم وجود داره یعنی به ماهم احیانا یارانه ندند ! قبول میکنید ؟ (305138)
میر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۹:۱۸
اگه واقعا غلط است چرا ادامه میدهید؟شما هما کارهای احمدی نژاد میکنید (305100)
امیرازقم
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۱:۳۸
حق را بهت میدم ! چون دولت مجبوره یعنی اینکه معتاد به این کارشده ما درشرایطی قانون را تصویب کردیم که تحریم بلقوه وجود نداشته بود . درشرایط عادی این طرح تصویب شد. حالا هم اگه دولت این طرح را ادامه نده هزینه های سرسام آور باعث فروپاشی اقتصاد کشور میشه
محمود به اشتباه خودش پیبرد یادمه که رفراندوم هم درخواست کرد که مجلس جلوش را گرفت !!!! (305137)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۵:۰۵
من از اول با پرداخت یارانه مخالف بودم چون تورم زا هست ... یعن دولت های قبل از آقای احمدی نژاد نمیدونستن که این باید اجرا بشه ...چون میدونستن کشور هنوز گنجایش و پذیرش این اصل قانون اساسی را ندارد فقط آقای احمدی نژاد درک کردند ..... دوست عزیز الان دیگه این قانون اجرا شده و چاره ایی نیست مگر اصلاحات .... اگه یارانه از اول نبود کشور الان بهشت بود ... (305202)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۲۲:۴۲
دوست عزیزم اگه کم کنند که به شما نمی دن می زارن رو بودجه فرهنگ! (305384)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۹:۴۵
کشته ی تکدّر خاطرتم نوبخت جان ! یاد تکدّر خاطر رئیس جمهور از گرانی قیمت خودرو افتادم ! خیلی با حالی ! نکنه گرانی خودرو و میوه ی شب عید و نان و کرایه ها هم قانون بوده و شما ملزم به اجرا ! (305101)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۹:۴۶
جناب روحانی اگه راست میگه بیاد و بیخیال رای اقشار پر درآدمد بشه و یارانشون رو قطع کنه تا کسری جبران بشه!!!!!!! (305102)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۹:۵۱
گیریم بودجه امسالم با این کارها درست کردین،سال دیگه چیکار میکنید؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

آقایونی که با مذاکرات مخالف هستین چشم کورتون رو باز کنید و ببینید که کم آوردیم!!!!!!!!!!!! (305104)
امیرازقم
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۱:۴۱
نمیدونم ولی اگه روزی خدایی نکرده به پول قدرتمند و دزدی از حساب بانکها متوسل بشه احیانا تورم به بالای0 2 درصد میره!
خدا کنه توافق بشه مگرنه کار ما خیلی پیچ میخوره (305139)
salman
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۰:۱۷
اول چرا میندازین گردن هم . دوم . بیچاره مردم که قبول کردن دیگه چکار میخواین کنید .من نوعی بعنوان یک شهروند ایرانی میخوام بدونم که کدوم یک از معیار های حقوقی ، رفاهی ،اجتماعی و ...... در حد کشورهای منطقه نظیر ترکیه ، عربستان ، قطر ، اذربایجان و .... هست که حامل های انرژی باید اونطوری باشه با حلوا حلوا که دهن مردم شیرین نمیشه ، آخه همه چی باید با هم درست بشه هر چی به نفع خودتون هست به به و مردم اه اه (305105)
مجد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۰:۱۸
چرا هی از اشتباه اجرا شدن قانون میگید و بعد ادامش میدید؟
زمانی هدفمندی خوبه که دولت بتونه در ازاش رفاه رو بیشتر کنه. جامعه رو خراب کردند شما هم رو همون خرابیها باز هم دنبال چی هستید معلوم نیست.
بنزین که هیچ دو بار در فاصله کوتاه برق و گازو گرون کردید. به چه مجوزی کجای قانون اینو گفته؟ (305106)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۰:۱۹
مگر دولت هر چی مجلس گفته گوش کرده که حالا اینو میگذاره تقصیر دولت ؟ دولت با این گرونی ها میخواد به مردم بگه مجبورید توافق را قبول کنید (305107)
امیرازقم
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۱:۴۷
رضا جان قوه ی مجریه یعنی چی ؟
درباب توافق و این گرانی ها حرف شما بی ارزش است زیرا طبق قانون مصوب 89 دولت درسال پنجم هدفمندی وظیفه دارد دقت کن وظیف دارد که قیمت بنزین و حامل های سوخت را به 90 درصد فوب خلیج فارس برسونه الان فوب 1385 تومنه دولت 1000 تومن کرده که قبلا بوده این قیمت همینطور که دلار دو نرخی بوده سوخت هم دونرخی است! پس گرانی وجود نداشته سهمیه کاسته شده (305140)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۰:۲۷
با سلام
با توجه به اینکه مسئولان معتقدند که دو نرخی شدن قیمت کالا ها باعث فساد میشود و این مقوله را بارها تجربه کرده اند .ولی مجددا اقدام به دو نرخی کردن قیمت نان کرده اند بیایید با مردم رو راست باشید حالا که میخواهید نان را هم گران کنید صادقانه به مردم بگویید و این آزاد پز و غیره را دوباره سر درب نانوایی ها وصل نکنید (305108)
سعید
United States
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۰:۳۶
اقای نوبخت سلام:چرا شما اقایان سیاسی عادت کرده اید تقصیرها را به گردن دیگران بندازید...ضرب المثل کی بود کی بود من نبودم برای همه ما کهنه شده..لطفا ما را اح..ق فرض نکنید..صادقانه به مردم بگویید که واقع امر چیست.. بفرمایید که ماهم دارای کاستی هستیم..قرارهایی داشتیم.. وعده هایی دادیم..نتوانستیم!..خب صادق باشید!..من از سایت بهار خواهش میکنم بی طرفانه درجهت اگاه کردن مردم وانجام رسالت عدم جانب داری..خبررسانی کند. (305109)
میرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۰:۴۵
تقصیر دلت قبل بود
افزایش قیمت بنزین تقصیر احمدی نژاد بود
افزایش قیمت گاز تقصیر احمدی نژاد بود (305110)
محدثه
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۴:۲۷
بله طرح هدفمندی یارانه ها مال محمودتون بوده سال 89! (305162)
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۴:۴۴
کی بود میخواست 100 روزه مشکلات رو حل کنه!!!
وقتی احمدی شروع کرد همه به به میگفتند حالا اخ شده. (305184)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۰:۵۱
چون مجلس نماینده دولتهاست نه نماینده ملتها تا از مردم دفاع کند. دولت فقط به فکر کسری بودجه خودش هست ولی کسری بودجه مردم مظلوم را خودشان باید تامین کنند. (305112)
محمد سعید
Spain
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۰:۵۴
به کوری چشم دشمنان جالب است با این همه گرانی تورم در کشور ما کاهنده و آنطور که ما محاسبه میکنیم هیچ کجای دنیا نمی توانند اینگونه محاسبه نمایند !!!!!!!!!!!!! (305113)
سید
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۱:۲۸
جمله تاریخی پروفسور نوبخت: نان گران نمی شود ولی نانواییها می توانند قیمت نان را تا سی درصد افزایش دهند!!!!!!
کسانی که دیگران را به دروغگو بودن متهم می کنند خودشون از همه دروغگو ترن (305131)
کاکا
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۱:۳۳
خدا حافظ آسایش خدا حافظط آرامش خدا حافظ سیر خوردن هی میگن پول اضافه قیمت حامل های انرژی برای مردم است مگه از پارسال که دو مرحله نان و حامل های انرژی افزایش قیمت داشته یارانه افزایش یافته ؟ مردم را بهانه قرا دادن وسلام (305133)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۱:۵۱
آقای نوبخت را ارجا می دهم به کلیپ های انتخاباتی رئیس جمهور و وعده های انتخاباتی ایشان !! چی شد اون وعده هایی که به مردم دادید . مردم را چی فرض کردید؟ (305141)
امیرازقم
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۳:۴۵
وعده ی قانونگرایی داده شد اینم جزو قانونه (305151)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۱:۵۶
بقول یک اقتصاد دان امریکایی تورم تنها بوسیله
دولتها ایجاد میشه و افزایش حقوق کارکنان وکارمندان
هیچ تاثیری بر تورم نداره،چون این دولت هست که دستگاه
چاپ پول داره ولی کارمند و کارگر این دستگاه رو ندارن
در ضمن ایشون به سیاست بازار ازاد معتقدن یعنی عرضه و تقاضا
و نقش دولت فقط نظارت کلان میباشد (305142)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۲:۳۰
دولت در زمیته اطلاع رسانی ضعیف عمل کرد و ملت خیال می کنند این کار دولت است و نه الزام مجلس (305144)
یک باستان شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۳:۰۰
مردم را بیچاره کردید (305146)
جمالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۳:۴۰
هرکسی که عدد و رقم میدونه و انصاف داشته باشه عملکرد دولت رو تایید میکنه . دوستان عزیز من 700 میلیارد دلار از درآمدهای ارزی 8 ساله دولت نابغه قرن معلوم نیست کجا رفته.!!!!! میدونید یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟
دولت دستش واقعا خالیه هیچ مسیری به حز این مسیری که داره میره نداره. فقط و فقط ضعف دولت در عدم تبلیغ و تیم رسانه ایشه که بسیار ضعییف عمل میکنه. که وده مردم رو توجیه کنه تا دوباره اسیر شعارهای عوام پسندانه کم سوادان قرار نگیرند.که اگر ما بیایم یک شبه مشکلات مملکت رو حل میکنیم مثل سال 84!!!!! (305150)
منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۴:۵۰
خاص!!
باسواد!!
.
.
.
از احمدی نژاد خوشم نمیاد ولی بی انصاف هم نیستم.
کارهای انجام شده هم ببینید بد نیست. (305187)
محمد
Germany
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۴:۳۱
به نظر بنده این کار درستی بود و واقعا بیش از دو درصد در هزینه خانوار تأثیر نداره! ضمنا این افزایش قیمت نیست و حذف سهمیه است. البته بهتره که قیمت آب را هم گران کنند تا هم کسری بودجه جبران بشه و هم در بخش های مختلف مصرف آب کمتر بشه! (305166)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۵:۴۴
همه چیزخراب شد ............................... (305220)
شیر یالدار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۷:۵۳
خواهشا سخنگوی عزیز دروغ نگید زیاد که بعدش باز دوباره روسیا بشید! توصیه یه طرفدار! (305288)
عدالت خواه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۱۹:۲۳
بعضی از نظرات رو که خوندم به این نتیجه رسیدم که مردم ایران همون محمود از سرشون هم زیاده...خلایق هر چه لایق! (305327)
ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۲۰:۱۴
کمتر مصرف کنن تا گرون نشه (305340)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۲۰:۳۴
سلام به ایرانی های عزیز
من یه شهروندم و نمیخوام از کسی دفاع کنم یا کسی رو بکوبونم.
خوبه بدونیم که مجلس قو ه مقننه و دولت قوه مجریه هست.مجلس توی دولت قبل با توجه به درخواست شخص رییس جمهور و همراهنش هدفمندی یارانه ها رو قانون گذاری کرد و الانم دولت محبوره قانونی که مجلس گذاشته رو عملی کنه و این شکی درش نیست.
دور از انصافه که بخوایم عامل اصلی این گرونی رو دولت بدونیم.
والا منم مثل خیلی از شما ها 8شتم گرو نهمه ولی کافیه منطقی فکر کنیم.
ممنون (305348)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۲۳:۱۶
متاسفم واقعا متاسفم
بجای فکر به وضعیت صنعت تولید اشتغال و جوانان
به فکر درآمد بیشتر ثروتمندان هستند که مبادا سایپا سودش کم بشه مبادا دستمزد مردم زیاد بشه مبادا جوانان خودشون کار داشته باشن ازدواج کنن نیاز به ترحم دولت ندارن
متاسفم (305393)