به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۰۹:۵۴
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۷۹۱۴۴

روايت فرمانده ناجا از حوادث مهاباد و مجیدیه

گروه جامعه: فرمانده ناجا گفت: در حادثه مهاباد خويشتن‌داري شد تا کسي کشته نشود.
سردار اشتري تاکيد کرد: اگر در حادثه مهاباد تدبير نمي‌‌شد، با چند برابر نيرو هم نمي‌توانستيم اين بحران را کنترل کنيم. سردار اشتري در مراسم توديع و معارفه رئيس پليس پيشگيري با اشاره به حادثه مهاباد گفت: اصل حادثه ناگوار بود ولي شبکه‌هاي مجازي در داخل و خارج کشور چنان فضايي را ايجاد کردند که اگر خويشتن داري نيروهاي ناجا، لطف الهي و هوشمندي مردم نبود، انجه در خارج منتظر آن بودند و بحران به وجود مي آمد.

وي افزود: نيروي هاي ناجا خويشتن داري کردند تاکسي کشته نشود اگر تدبير در کار نمي‌شد حتي اکر چندين برابر نيرو مي برديم مشکل حل نمي‌شد. فرمانده ناجا با بيان اينکه شايعات و فضاسازي در اين مورد خلاف واقع بود تصريح کرد: مرجع قضايي در حال رسيدگي به اين موضوع است و تخلفي که در اين زمينه صورت گرفته است بايد برخورد شود. سردار اشتري با تاکيد بر اينکه فرماندهان کلانتري بايد حقوق مردم را رعايت کنند، گفت: کلانتري بايد پناه مردم باشد. اين مساله در سال هاي اخير بهبود يافته ولي بايد بيشتر شود.

وي با بيان اينکه کلانتري به دليل ارتباط بيشتر با مردم بايد در همه ابعاد تقويت شود، افزود: در افزايش سلامت اداري و رعايت حقوق شهروندي فرماندهان مسئولند. سردار اشتري خاطر نشان کرد: هر دين و مذهبي براي ما محترم است و در اجراي قانون تبعيض قائل نيستيم و قانون براي همه يکسان است. براي حفظ اعتماد مردم که سرمايه ما هستند بايد پليس پاسخگو، حرفه اي و اخلاق مدار باشيم.

واکنش فرمانده ناجا به حادثه کارواش مجیدیه

فرمانده نیروی انتظامی همچنین با اشاره به حادثه کارواش مجیدیه اظهار کرد: مردم مطمئن باشند هر گزارشی که به ما برسد و احساس کنیم در حق مردم ظلم شده حتما ترتیب اثر می دهیم و به دنبال آن هستیم که در ناجا عدالت برقرار و حق کسی تضییع نشود و اگر هم حقی تضییع شد آن را بستانیم.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری با بیان اینکه گزارشی حدود دو هفته گذشته به ما رسید که بر اساس آن در یکی از محله های تهران، با شخصی که از اقلیت‌های مذهبی بود، برخوردی شده و از نیروی انتظامی شکایت کرده بود اظهار کرد:‌ سریعا دستور بررسی دادیم و اثر خوبی داشت.

وی افزود: هم مامور متخلف متوجه اشتباه خود شد و عذرخواهی کرد و هم آن شخص از جمهوری اسلامی قدردانی کرد. ما در اجرای قانون هیچ گونه تبعیضی قایل نیستیم و همه افراد با هر دین و مذهب و قومیتی برای ما محترم هستند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مردم مطمئن باشند هر گزارشی که به ما برسد و احساس کنیم در حق مردم ظلم شده حتما ترتیب اثر می دهیم گفت: به دنبال آن هستیم که در ناجا عدالت برقرار شده و حق کسی تضییع نشود و اگر هم حقی تضییع شد آن را بستانیم.