به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۱ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۷۹۶۴۰

افتتاح استادیوم خورشیدی در فرانسه

گروه فناوری: استادیوم ورزشی بوردو در فرانسه که توسط شرکت معماری هرتزوگ و دمویرون در سوئیس ساخته شده و منبع تامین انرژی آن خورشید است، بطور رسمی آغاز بکار کرد.
افتتاح استادیوم خورشیدی در فرانسه
ورزشگاه بزرگ و مجلل بوردو که طرح اولیه آن در سال 2011 رونمایی شده بود، برای بازی‌های جام جهانی 2016 آماده بهره‌برداری است. این ورزشگاه 42 هزار نفری با دارا بودن صفحات فتووالتیک خورشیدی عظیم‌الجثه، نمونه‌ای بارز در میان استادیوم‌های ساخته شده در سراسر جهان است. انرژی مورد نیاز ورزشگاه و مناطق اطراف آن توسط نیروی خورشید تامین می‌شود.

لبه‌های سقف استادیوم که سطح مقطع آن مربع است، از بیرون به داخل، مثل آبشار سقوط کرده‌ و در بیرون نیز سقف با ستون‌هایی پر تعداد باریک و سفید حمایت می‌شود. همزمان، محل پارک خودروها که در نزدیکی استادیوم قرار دارد با سقف‌هایی از جنس صفحات خورشیدی که نقش سایه‌بان را هم ایفا خواهند کرد، پوشانده می‌شود. این صفحات،‌انرژی خورشیدی دریافت شده را ذخیره و به نیروگاهی که در محل ساخته می‌شود، ارسال می‌کنند تا کل الکتریسیته مورد نیاز استادیوم تامین شود.

این بنا، خانه تیم فرانسوی بوردو خواهد شد و همچنین از آن برای اجرای کنسرت‌های زنده موسیقی و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی از جمله راگبی، بسکتبال و تنیس استفاده خواهد شد. مایکل دسوینج، معمار این بنا، فضایی را هم در آن برای بازی کودکان در نظر گرفته است.



مرجع : ایسنا