به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۸۰۳۶۲

تمام ویروس‌های عمرتان را بشناسید!

گروه علمی: محققان موفق به کشف روش جدیدی شده اند که تنها با یک آزمایش خون می توان تمام ویروس هایی که تاکنون به آن مبتلا شده اید را تشخیص داد.
تمام ویروس‌های عمرتان را بشناسید!
ابتلا به برخی بیماری هایی که حتی آنها را به یاد هم نمی آورید، می تواند در ابتلا به بیماری های آینده نقش به سزایی داشته باشند. اما ابتلا به برخی از این بیماری ها و ویروس ها به قدری قدیمی هستند که حتی زمان ابتلا به آنها نیز فراموش شده اند.
اکنون محققان امریکایی موفق به ارائه آزمایش خون جدیدی شده اند که می تواند تمام ویروس هایی که در طول عمرتان به آنها مبتلا شده اید را نشان دهد. این آزمایش خون جدید « VirScan » نام داشته و تمام ویروس هایی که وارد بدن شخص شده اند را شناسایی و نشان می دهد. در آزمایش VirScan تمامی آنتی بادی های موجود در خون مورد بررسی قرار گرفته تا مشخص شود آنها در برابر چه ویروس هایی از خود دفاع کرده اند. اما نکته جالب را می توان در این موضوع دانست که بسیاری از این آنتی بادی ها یا پادتن ها حتی بعد از گذشت چندین دهه نیز در بدن باقی می مانند و با چنین آزمایشی می توان از ابتلا به بیماری یا ویروس های مختلف در گذشته مطمئن شد.

این آزمایش قادر به شناسایی یا میزان تولید آنتی بادی های بدن نیست اما برعکس آزمایش های حاضر که تنها به بررسی ویروس های موجود در خون می پردازند، تمام ویروس هایی که از ابتدای عمرتان به آنها مبتلا شده اید را مورد بررسی و شناسایی قرار می دهند. این تحقیق به سرپرستی «استفان الج» و با همکاری محققان بیمارستان زنان بوستون و دانشکده پزشکی هاروارد انجام شده است. در این بررسی، هزاران ویروس مصنوعی با یکدیگر ترکیب شده و وارد یک قطره خون شدند تا بتوان به نتایج آن پی برد. سپس هر یک از پادتن ها به ویروس های مختلفی چسبیده تا آنها را نابود کنند و در پایان این روند مورد بررسی قرار گرفت.

این آزمایش بر روی ۵ هزار نفر از شهروندان امریکا، افریقای جنوبی، پرو و تایلند انجام شده و نتایج آن شگفت انگیز بود زیرا در پایان مشخص شد که پادتن های متداولی که در بدن افراد مختلف تولید می شوند دقیقا شبیه یکدیگر هستند و آنطور که در گذشته تصور می شد با یکدیگر تفاوت ندارند.
مرجع : مهر